E300TD tikt bij bijrijders gedeelte

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)
Plaats reactie
Wesley-Mercedes
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 dec 2012, 20:11
Roepnaam: Wesley
Type wagen: E300TD
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Locatie: Lelystad

E300TD tikt bij bijrijders gedeelte

Bericht door Wesley-Mercedes »

Hallo allemaal.

Zit al een tijdje met een vervelende tik in de auto.

Wat is dit?? Dat ga ik jullie uitleggen..

Het begon een tijdje geleden toen het koud begon te worden. Ik startten smorgens de auto en ging vervolgens naar mijn werk, ik zette de ventilator ( regeling in middenconsole ) op stand 0. Reedt vervolgens weg. Na enkele meters te hebben gereden begon er bij het dashboardkastje iets te tikken. heeeeeel vreemd dacht ik. Ik had hier al een topic van gemaakt op het Mercedesforum.nl maar kreeg niet voldoende informatie.

Nu kom ik net van mijn lieve vriendin vandaan en zit is wat met in de auto te rommelen met de ventilator bediening. zette hem uit omdat hij te hard blaastte dus weer op stand 0. Vervolgens begon het onder het dashboard kastje weer vreselijk te tikken.

Kan iemand mij vertellen wat dit voor getik is? Ik heb een paar weken geleden ook een filmpje gemaakt. Dat zal ik bijvoegen.

Is trouwens de aanjager versleten als de ventilator in één keer flink begint te blazen en daarna weer stopt en zich herhaald?

Graag hoor ik wat dit probleem kan zijn.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten.
Ralf T
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee

Re: E300TD tikt bij bijrijders gedeelte

Bericht door Ralf T »

Dat getik kan ik helaas niet thuisbrengen. V.w.b. de aanjager die aan en weer uit gaat: dat is veelal de schakelweerstand van de kachelmotor. Ik had dit probleem ook en heb bij de dealer de schakelweerstand laten vervangen. Houd er rekening mee dat de dealer eigenlijk de schakelweerstand niet zonder een complete kachelmotor wil leveren, maar met een beetje aandringen kan het ook los. Ook lees je veel verhalen dat de oude schakelweerstand van de pre-facelift W210 niet meer leverbaar is omdat de kachelmotor vervangen is voor een nieuw model en dat je daarom alles moet vervangen of dat je de schakelweerstand van een W140 moet nemen. Mijn dealer kon echter nog gewoon de schakelweerstand voor de W210 van 1995-1999 los leveren en daarmee was het probleem opgelost. Het kan echter zo zijn dat de weerstand ermee op is gehouden door een defect in de kachelmotor. Je loopt een klein risico dat met een nieuwe weerstand de kachelmotor doorbrandt en daarom wil de dealer beide vervangen.
Plaats reactie