Hallo,
ik heb een aantal maanden geleden mijn W210 facelift gekocht,fantastische wagen..
maar hij heeft één nadeel hij stuurt hard,bij parkeren en indraaien het is niet aangenaam om er zo mee te rijden..
ik heb hem al bij een mercedes garage laten nakijken ze hebben de olie ververst..maar veel is er niet veranderd..
kan dit mijn servopomp zijn die niet 100%werkt of het stuurhuis.
hoe stuurt een W210 facelift?heb met een c classe van 2003 en gereden en dat draait heel soepel..
stuurbekrachtiging stuurt hard
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2012, 23:49
- Roepnaam: Andy
- Type wagen: E200
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2000
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
-
- Expert Boarder
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
- Roepnaam: Willem
- Type wagen: E280
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Locatie: Prov. Noord-Brabant
Re: stuurbekrachtiging stuurt hard
Wat voor wielen (maten) en banden liggen er onder je auto?
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2012, 23:49
- Roepnaam: Andy
- Type wagen: E200
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2000
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
Re: stuurbekrachtiging stuurt hard
185 60 r15 michelin winterbanden
- Richard
- Expert Boarder
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
- Roepnaam: Richard
- Type wagen: E430
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E - Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Re: stuurbekrachtiging stuurt hard
Toch hoort deze ook vrij soepel rond te draaien. Eventueel stuurpomp inderdaad. Maakt deze ook bijgeluiden?
Aerodynamics are for people who can't build engines
- Rob
- Senior Boarder
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 28 sep 2012, 00:09
- Roepnaam: Rob
- Type wagen: E320CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Re: stuurbekrachtiging stuurt hard
Mag ik weten wat je precies bedoelt met hard sturen.
Bij stationair draaiende motor moet het stuurwiel onder de 6,5Nm rond te draaien zijn. Dit is haalbaar met 1 vinger in het stuur. Alles daarboven duid vaak op stroef lopen van het stuur systeem.
Wat je zou kunnen na kijken:
Op de handrem.
Stationair draaien (niet te laag toerental?) Pomp heeft ong 1000rpm nodig.
Van 0 naar links en van 0 naar rechts en weer terug. Kijk of er geen zware punten in de stuurweg zitten. Mooiste is een gladde ondergrond waar de wielen op staan.
Als je het stuur aan zet net voor je de wielen gaat bewegen zie je het stuurhuis in de montage rubbers drukken(kan van boven). Als dat zo is dan heb je draaipunten die niet lekker werken, die zijn zo te vinden.
Blijft dit mooi in het midden zou je kunnen overwegen de flow te testen van de pomp, maar dit is vervelend thuis te doen. Wel is het meestal zo dat bij slecht werkende pompen bij toeren verhoging de flow/druk zal toenemen en ook de werking verbeterd.
Andere optie is om de speling compensator na te kijken, als hij slecht stuurt of speling heeft op het stuurhuis dan draaien sommige monteurs deze aan om de ruimte uit de tanden te krijgen. Dat kan heel erg makkelijk te hard. Dit is de grote moer aan de achterzijde van het stuurhuis.(ster)
Snelheid afhankelijk bekrachteging? Weet niet of dit op een 200 zit, maar dan zou ook een slecht werkende soleoid kunnen zijn.
vgr rob
Bij stationair draaiende motor moet het stuurwiel onder de 6,5Nm rond te draaien zijn. Dit is haalbaar met 1 vinger in het stuur. Alles daarboven duid vaak op stroef lopen van het stuur systeem.
Wat je zou kunnen na kijken:
Op de handrem.
Stationair draaien (niet te laag toerental?) Pomp heeft ong 1000rpm nodig.
Van 0 naar links en van 0 naar rechts en weer terug. Kijk of er geen zware punten in de stuurweg zitten. Mooiste is een gladde ondergrond waar de wielen op staan.
Als je het stuur aan zet net voor je de wielen gaat bewegen zie je het stuurhuis in de montage rubbers drukken(kan van boven). Als dat zo is dan heb je draaipunten die niet lekker werken, die zijn zo te vinden.
Blijft dit mooi in het midden zou je kunnen overwegen de flow te testen van de pomp, maar dit is vervelend thuis te doen. Wel is het meestal zo dat bij slecht werkende pompen bij toeren verhoging de flow/druk zal toenemen en ook de werking verbeterd.
Andere optie is om de speling compensator na te kijken, als hij slecht stuurt of speling heeft op het stuurhuis dan draaien sommige monteurs deze aan om de ruimte uit de tanden te krijgen. Dat kan heel erg makkelijk te hard. Dit is de grote moer aan de achterzijde van het stuurhuis.(ster)
Snelheid afhankelijk bekrachteging? Weet niet of dit op een 200 zit, maar dan zou ook een slecht werkende soleoid kunnen zijn.
vgr rob
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2012, 23:49
- Roepnaam: Andy
- Type wagen: E200
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2000
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
Re: stuurbekrachtiging stuurt hard
hallo iedereen,
bedankt voor jullie uitleg,maar eindelijk heeft een garagist het probleem gevonden..
bij testen wist hij direct wat het probleem was,het stuur kwam niet goed terug,hij heeft dit probleem in 10minuten kunnen oplossen,het probleem was een moer van het stuurhuis die door een andere garagist te hard was aangespannen.
nu draait hij heel soepel en komt het stuur perfect terug, en dit heeft me maar 15euro gekost..na 9 maanden zoeken en 5 garagisten verder is het eindelijk opgelost...nu kan ik eindelijk genieten van de ritten met mijn W210..
bedankt voor jullie uitleg,maar eindelijk heeft een garagist het probleem gevonden..
bij testen wist hij direct wat het probleem was,het stuur kwam niet goed terug,hij heeft dit probleem in 10minuten kunnen oplossen,het probleem was een moer van het stuurhuis die door een andere garagist te hard was aangespannen.
nu draait hij heel soepel en komt het stuur perfect terug, en dit heeft me maar 15euro gekost..na 9 maanden zoeken en 5 garagisten verder is het eindelijk opgelost...nu kan ik eindelijk genieten van de ritten met mijn W210..
-
- Expert Boarder
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 04 dec 2012, 20:11
- Roepnaam: Wesley
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Locatie: Lelystad
Re: stuurbekrachtiging stuurt hard
Ik heb hier sinds een tijdje ook last van. Als maar zoeken, op andere forums zeiden ze ook al dat het in het stuurgedeelte kan zijn maar ook een rubber.
Iemand hier verder nog ervaring mee?
Iemand hier verder nog ervaring mee?