Roest en zo.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 02:59
- Roepnaam: Poleke
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: Ouder
- Brandstof: Diesel
Roest en zo.
Opvallend dat er nog geen bericht is geplaatst over de grootste kwaal van de W210: roest.
Roest en verhalen over vreemde electronische storingen hebben me steeds afgehouden van de aanschaf van een CDI diesel.
Het wordt steeds lastiger om de vele kilometers die ik maak met een W124 te doen.
De voorraad goede W124 diesels droogt snel op, na 800.000 km is het niet meer verantwoord veel geld in een W124 te steken bij grotere gebreken.
Net een bloedmooie W210 E320CDI kombi gezien, donkerblauw met mooi licht leer en veel andere opties.
Volgens de aanbieder geen roestproblemen.
Natuurlijk zijn er ook W210's zonder roest alleen zijn die kennelijk schaars.
Eerst maar eens kritisch bekijken.
Roest en verhalen over vreemde electronische storingen hebben me steeds afgehouden van de aanschaf van een CDI diesel.
Het wordt steeds lastiger om de vele kilometers die ik maak met een W124 te doen.
De voorraad goede W124 diesels droogt snel op, na 800.000 km is het niet meer verantwoord veel geld in een W124 te steken bij grotere gebreken.
Net een bloedmooie W210 E320CDI kombi gezien, donkerblauw met mooi licht leer en veel andere opties.
Volgens de aanbieder geen roestproblemen.
Natuurlijk zijn er ook W210's zonder roest alleen zijn die kennelijk schaars.
Eerst maar eens kritisch bekijken.
- Richard
- Expert Boarder
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
- Roepnaam: Richard
- Type wagen: E430
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E - Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Re: Roest en zo.
Waarom geen 300 turbodiesel? Ik heb er nooit een storing mee gehad, of iets van ellende.
En wat de roest betreft, dit is inderdaad een kwaal. Echter roest de ene W210 harder dan de andere, alsof het met de kleur te maken heeft oid.
En wat de roest betreft, dit is inderdaad een kwaal. Echter roest de ene W210 harder dan de andere, alsof het met de kleur te maken heeft oid.
Aerodynamics are for people who can't build engines
-
- Expert Boarder
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
- Roepnaam: Willem
- Type wagen: E280
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Locatie: Prov. Noord-Brabant
Re: Roest en zo.
Ik denk dat het ook veel verschil maakt waar de auto gestald word of heeft gestaan. Als een auto merendeel van het jaar binnen in een geïsoleerde garage staat zal deze ook wat minder last van vocht e.d. hebben, dus roest zal zich ook minder snel gaan ontwikkelen. Als een auto in weer en wind buiten staat heeft het natuurlijk allemaal wat meer te verduren. Meestal is het ook wel een heel eind aan de lak te zien heb ik het idee. Als een auto nooit is overgespoten, en de lak ziet er nogal verweerd uit, kun je er meestal ook het een en ander aan roest vinden.
-
- Junior Boarder
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 19:58
- Roepnaam: Ruben
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Brandstof: N.n.b.
- Andere wagens/opmerkingen: W201 190D 2.0 1992
A124 E220 cabrio aut. 1994
Re: Roest en zo.
Ben ik met je eens. En ook het schoonhouden van een auto zal op de lange termijn een onderdeel hiervan zijn.
- Richard
- Expert Boarder
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
- Roepnaam: Richard
- Type wagen: E430
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E - Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Re: Roest en zo.
Achter die wielkast randen blijft vaak zand en troep zitten. Het is verstandig om dit weg te halen eens in de maand bij de wasbeurt. Door dat zand blijft vocht zich op hopen en krijg je toch roest.
Bij mij komen er andere spatborden op, maar deze krijgen eerst een anti roest behandeling en dan met name bij dat randje.
Bij mij komen er andere spatborden op, maar deze krijgen eerst een anti roest behandeling en dan met name bij dat randje.
Aerodynamics are for people who can't build engines
- Jurgen
- Beheerder
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 01 jan 2012, 16:15
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: Ouder
- Brandstof: N.n.b.
- Andere wagens/opmerkingen: 83 300TD W123
79 300TD USA W123
78 230C W123
83 W123 280CE
89 Landcruiser HJ61
72 Plymouth Satellite
67 MB 230S W111 - Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Roest en zo.
Het zou mooi zijn als er wat projecten bij komen van iemand die de roest aan pakt. Dan leer je daar ook weer van wanneer de roest plekken goed zichtbaar zijn bij zo'n project. Dan kan je daar met de aankoop ook op letten.
Het nadeel is natuurlijk wel dat je veel roest ook niet kan zien wanneer het verborgen zit achter de spatbord of moelijk te controleren plaatsen zoals onder de accu bak en achter de binnenschermen.
Jurgen
Het nadeel is natuurlijk wel dat je veel roest ook niet kan zien wanneer het verborgen zit achter de spatbord of moelijk te controleren plaatsen zoals onder de accu bak en achter de binnenschermen.
Jurgen
Klasse Klassiek is gespecialiseerd in plaatwerk, laswerk. Daarnaast natuurlijk het onderhoud en reparaties. Ook aankoop keuringen voor een scherp bedrag!
_______________________________________________________________
http://oldtimerbay.com - Onderdelen voor je W210!
Febi/Bilstein - Klokkerholm - Mercedes-Benz origineel nieuw/2ehands
- Ikke_Jerre
- Junior Boarder
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:40
- Roepnaam: Jeroen
- Type wagen: E200
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2000
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Nee
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: S210 E220 2000
W126 560SE 1983 - Locatie: Bonheiden (België)
Re: Roest en zo.
Mijn W210 heeft wat roest.
Dit had ik opgemerkt bij de aankoop en ik zal proberen deze probleempjes aan te pakken. Nu eerst examens doen, dan eens een goed reisje met de W210 maken en daarna is er plaats voor een W210-project!
Dit had ik opgemerkt bij de aankoop en ik zal proberen deze probleempjes aan te pakken. Nu eerst examens doen, dan eens een goed reisje met de W210 maken en daarna is er plaats voor een W210-project!
-
- Senior Boarder
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 12:14
- Roepnaam: Niels
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Re: Roest en zo.
Ik heb zelf dus net een "nieuwe" 290TD gekocht met 47K op de klok, centen zijn nu even op helaas, maar volgend jaar wil ik wel een roestbehandeling laten doen. Ik kreeg deze tip: http://www.gosliga.com/
Schijnt top te zijn en je bent er 5 jaar vanaf.......
Kost wel 850 euro...
Schijnt top te zijn en je bent er 5 jaar vanaf.......
Kost wel 850 euro...
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:22
- Roepnaam: Michiel
- Type wagen: E290TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Re: Roest en zo.
De roest komt bij de W210 van binnenuit. MB ging met ingang van de W210 over op lak op waterbasis, maar had zijn huiswerk niet gemaakt. Er is geen remedie voor de roest. Nog tot zeven jaar na fabricage (dus zes jaar na aflopen garantie) heeft MB uit coulance hele deuren, schermen en motorkappen vervangen en wagens overgespoten.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 18:29
- Roepnaam: Rob
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
Re: Roest en zo.
Hallo Niels,
Ik heb die site ook even bekeken en dat ziet er idd prima uit maar of je er ook echt vanaf bent 5 jaar betwijfel ik. Wellicht zijn er mensen die ervaring hebben..
Het overspuiten is ook erg kostbaar en plaatdelen vervangen dat weeft vaak niet op tegen de waarde van de auto. Zolang de motor lekker blijft knorren is het toch ook perfect.
Groeten
Ik heb die site ook even bekeken en dat ziet er idd prima uit maar of je er ook echt vanaf bent 5 jaar betwijfel ik. Wellicht zijn er mensen die ervaring hebben..
Het overspuiten is ook erg kostbaar en plaatdelen vervangen dat weeft vaak niet op tegen de waarde van de auto. Zolang de motor lekker blijft knorren is het toch ook perfect.
Groeten
-
- Expert Boarder
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
- Roepnaam: Willem
- Type wagen: E280
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Locatie: Prov. Noord-Brabant
Re: Roest en zo.
Als je een beetje rondzoekt dan lijkt mij dat het vervangen van plaatdelen toch wel kan opwegen tegen de waarde van de auto. Als je een imitatie voorscherm koopt bijvoorbeeld dan kun je al heel wat eurotjes besparen, en als je dan ook wat rondvraagt naar een spuiter die in de avonduren wat bijklust hoeft dat ook geen vermogen te gaan kosten.
Het scheelt natuurlijk ook wat voor waarde iemand persoonlijk aan zijn auto hangt. Als je weet dat je motor en bak in goede staat zijn, alle andere onderdelen op tijd hun onderhoud hebben gehad, dan kan dat ook heel veel waard zijn.
Als je besluit de auto op te ruimen vanwege de roest, en je koopt er een andere (W210) voor terug, weet je nooit 100% zeker wat je in huis haalt. Als je een auto al langere tijd rijd weet je wel wat je in huis hebt.
Het scheelt natuurlijk ook wat voor waarde iemand persoonlijk aan zijn auto hangt. Als je weet dat je motor en bak in goede staat zijn, alle andere onderdelen op tijd hun onderhoud hebben gehad, dan kan dat ook heel veel waard zijn.
Als je besluit de auto op te ruimen vanwege de roest, en je koopt er een andere (W210) voor terug, weet je nooit 100% zeker wat je in huis haalt. Als je een auto al langere tijd rijd weet je wel wat je in huis hebt.
- Sterretje1968
- Silver Boarder
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
- Roepnaam: Rene
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Locatie: Eindhoven
Re: Roest en zo.
Volgens mij kan je beter kijken naar een goede originele dan een imitatie.
Hoor vaak dat die dingen een slechte pasvorm hebben.
Hoor vaak dat die dingen een slechte pasvorm hebben.
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
- Rob
- Senior Boarder
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 28 sep 2012, 00:09
- Roepnaam: Rob
- Type wagen: E320CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Re: Roest en zo.
Ik gebruik wel imitatie onderdelen, gezien mijn kortingen uit de handel kan ik regelmatig 4 kopen voor 1 van de dealer. Maar staalwerk is in imitatie over het algemeen van een heel andere standaard dan de dealer of goede reparateur handhaaft. Ik heb zelf alles laten doen, alleen motorkap en dak niet gedaan. Motorkap zit er roest plekje aan de binnen kant, hier kon hij niet bij en was het onzin om de kap over te spuiten. Wel na garantie dat er geen kleur verschil zou zijn.
Geen nieuwe paneel onderdelen gebruikt(afgeraden door de spuiter), wel nieuwe inzet randen. Rechts achter was de beste en is voor gekozen om deze bij te werken. Nu 3 jaar verder gaan we deze nog een keer laten doen hier heb ik nu 3 blaasjes door komen diameter 2 tot 3mm.
Ik kan hieruit opmaken dat de behandeling met rubber compound in de nieuwe randen heeft gewerkt, hier zit geen roest en ook geen schade.
Eerst hebben ze een kit in de rand gezet, Sikaflex welke verwarmd moet worden boven de 80 graden.
Dan deze bedekt met rubber compound.
Daarnaast heb ik alles laten conserveren, hij heeft 6 weken verwarmt binnen gestaan en is toen zover het kon in alle ruimtes behandeld.
Geen nieuwe paneel onderdelen gebruikt(afgeraden door de spuiter), wel nieuwe inzet randen. Rechts achter was de beste en is voor gekozen om deze bij te werken. Nu 3 jaar verder gaan we deze nog een keer laten doen hier heb ik nu 3 blaasjes door komen diameter 2 tot 3mm.
Ik kan hieruit opmaken dat de behandeling met rubber compound in de nieuwe randen heeft gewerkt, hier zit geen roest en ook geen schade.
Eerst hebben ze een kit in de rand gezet, Sikaflex welke verwarmd moet worden boven de 80 graden.
Dan deze bedekt met rubber compound.
Daarnaast heb ik alles laten conserveren, hij heeft 6 weken verwarmt binnen gestaan en is toen zover het kon in alle ruimtes behandeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
- Roepnaam: Willem
- Type wagen: E280
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Locatie: Prov. Noord-Brabant
Re: Roest en zo.
[attIk heb gekozen voor imitatie, en dan vooral vanwege het prijsverschil. Een nieuw origineel kostte 255 ex btw, een nieuw imitatie was 8 tientjes. Er was afgesproken dat ik de panelen eerst mocht passen, en als de pasvorm niet beviel kon ik ze terugbrengen. Voor het spuiten heb ik ze gepast, en ik moet zeggen dat dat helemaal niet tegenviel. Het gaat denk ik niet zo soepel als met een origineel, maar ik heb er geen klachten over, en zeker niet gezien het prijsverschil.
Nu heb ik de voorschermen laten spuiten, en ben ik ze meteen goed aan het beschermen zodat de roest ook zo lang mogelijk weg blijft.
Ik ben begonnen met de randen aan de binnenzijde helemaal dicht te kitten. Ik vul het omgezette randje helemaal op, en laat er een klein gootje inzitten, zodat alle rotzooi zoals water en modder, weer naar buiten druipt, en er dus niks achter kan blijven. Nog voordat de schermen weer gemonteerd worden gaat hier nog een laagje zwarte bodyschutz overheen, zodat het zekers te weten helemaal goed beschermd is, en er nergens vocht binnen kan dringen.
Nu heb ik de voorschermen laten spuiten, en ben ik ze meteen goed aan het beschermen zodat de roest ook zo lang mogelijk weg blijft.
Ik ben begonnen met de randen aan de binnenzijde helemaal dicht te kitten. Ik vul het omgezette randje helemaal op, en laat er een klein gootje inzitten, zodat alle rotzooi zoals water en modder, weer naar buiten druipt, en er dus niks achter kan blijven. Nog voordat de schermen weer gemonteerd worden gaat hier nog een laagje zwarte bodyschutz overheen, zodat het zekers te weten helemaal goed beschermd is, en er nergens vocht binnen kan dringen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
- Roepnaam: Willem
- Type wagen: E280
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Locatie: Prov. Noord-Brabant
Re: Roest en zo.
Mag ik vragen wat dit (ongeveer) gekost heeft, om achter nieuwe rand(en) in te laten zetten, en weer bij te laten spuiten?Rob schreef: Geen nieuwe paneel onderdelen gebruikt(afgeraden door de spuiter), wel nieuwe inzet randen. Rechts achter was de beste en is voor gekozen om deze bij te werken.
- Sterretje1968
- Silver Boarder
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
- Roepnaam: Rene
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Locatie: Eindhoven
Re: Roest en zo.
Wie heeft het over nieuwe schermen gehad?
Bij de diverse sloperijen zal toch ook nog wel iets liggen zonder (al te veel) roest?
Bij de diverse sloperijen zal toch ook nog wel iets liggen zonder (al te veel) roest?
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 23 jul 2012, 18:25
- Roepnaam: Michiel
- Type wagen: E220CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W124 200D
Trabant 601
Star Diagnose C3.
Re: Roest en zo.
Op de foto is toch duidelijk een nieuw scherm te zien?!?
What ever,bij mijn 210 heb ik rechtsvoor ook een ander scherm gemonteerd.
Dat was een matching-quality scherm die perfect past
What ever,bij mijn 210 heb ik rechtsvoor ook een ander scherm gemonteerd.
Dat was een matching-quality scherm die perfect past
- Sterretje1968
- Silver Boarder
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
- Roepnaam: Rene
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Locatie: Eindhoven
Re: Roest en zo.
Ik had het over mijn eerdere reactie:
Origineel hoeft niet nieuw te zijn maar heeft wel een goede pasvorm.Sterretje1968 schreef:Volgens mij kan je beter kijken naar een goede originele dan een imitatie.
Hoor vaak dat die dingen een slechte pasvorm hebben.
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
- Roepnaam: Willem
- Type wagen: E280
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Locatie: Prov. Noord-Brabant
Re: Roest en zo.
Helaas is er nagenoeg niks origineels te vinden, zonder roest. En als dat zo wel op het eerste gezicht lijkt, dan zit het nog verborgen meestal.
Je loopt dan het risico om na 2/3 jaar weer opnieuw te kunnen beginnen, een nieuw paneel kun je op vertrouwen dat de roest wat langer wegblijft.
Je loopt dan het risico om na 2/3 jaar weer opnieuw te kunnen beginnen, een nieuw paneel kun je op vertrouwen dat de roest wat langer wegblijft.
- Richard
- Expert Boarder
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
- Roepnaam: Richard
- Type wagen: E430
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E - Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Re: Roest en zo.
Geloof het of niet, ik heb zowaar een S210 staan voor de sloop met 1 roestvrij scherm De andere begint al
Aerodynamics are for people who can't build engines