Roest
Roest
Zijn er gevallen bekend van roestvrije W210 exemplaren, en zo ja, is er een reden aan te geven waarom de één wel en de andere geen roest vertoont.
Als er roest is verholpen of aangepakt, is dit dan blijvend weg.
Laat hierover eens iets horen, ik heb belangstelling in een W210 maar het roest houd mij tegen.
Als er roest is verholpen of aangepakt, is dit dan blijvend weg.
Laat hierover eens iets horen, ik heb belangstelling in een W210 maar het roest houd mij tegen.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 14 mei 2013, 13:03
- Roepnaam: Henk
- Type wagen: E320CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
- Uitvoering: Avantgarde
- Locatie: Staphorst Prov. Overijssel
Re: Roest
De mijne is roestvrij, maar ik denk dat het roest ontstaan is gekomen door fabriek, koper en dealer, zo weet ik van de mijne dat er in 2013 een nieuw kofferdeksel op is gekomen onder fabrieksgarantie, er heeft een dealer tussen gezeten die zich hard maakte voor zijn klant, en de klant was eerste eigenaar nog, die vond het onacceptabel en was schijnbaar een goede klant. De wagen is pas nog nagezien door Wensink, ze vonden de wagen bijzonder, en keken ook vreemd op, geen roest te vinden, terwijl die mannen de plekken toch echt wel weten. Dus ze zijn er wel.
Iets anders is olieverbruik.
Deze heeft op 7000 km nog steeds geen melding gekregen bij bijvullen, en er zit nog wat er aan moet zitten aan de stok.
Denk wel dat Mercedes geen grote trekkers zijn, vermoed dat ik mijn vorige zelf heb leren veel olie zuipen door karren te rijden met 2 tor 2,5 kuub nat zand erop, gewicht is dan x 1,75, dat was teveel van het goede, ben ook nu weer aan het straat maken maar wil niet meer dan 1 kuub zand op mijn aanhanger hebben, die 3,5 ton mag hebben, maar om behoud van de auto. IK heb nu veel zand gereden met de tractor die ik ook heb staan.
In deze zou ik eigenlijk zeggen, koop en niet 1 waar een dikke aanhanger of paardekar met twee paarden achter heeft gezeten, vaak wel te zien aan de trekhaak kogel en de speling op de kogel. Het ontbreken van het beschermkapje geeft mij dan al zo'n voorgevoel. De kogel moet mooi , afgedekt zijn en zeker geen roest van krassen bevatten.
Dit om mijn olie ervaring met 1 van mijn vorige tijdens mijn verbouwing.
En die aanhanger van mij, heb ik eigenlijk ook niet voor zand, maar zo'n groot ding is puur handig voor mij voor droog brandhout, er past gewoon aardig wat op, en is maar een fractie van gewicht van zand.
Iets anders is olieverbruik.
Deze heeft op 7000 km nog steeds geen melding gekregen bij bijvullen, en er zit nog wat er aan moet zitten aan de stok.
Denk wel dat Mercedes geen grote trekkers zijn, vermoed dat ik mijn vorige zelf heb leren veel olie zuipen door karren te rijden met 2 tor 2,5 kuub nat zand erop, gewicht is dan x 1,75, dat was teveel van het goede, ben ook nu weer aan het straat maken maar wil niet meer dan 1 kuub zand op mijn aanhanger hebben, die 3,5 ton mag hebben, maar om behoud van de auto. IK heb nu veel zand gereden met de tractor die ik ook heb staan.
In deze zou ik eigenlijk zeggen, koop en niet 1 waar een dikke aanhanger of paardekar met twee paarden achter heeft gezeten, vaak wel te zien aan de trekhaak kogel en de speling op de kogel. Het ontbreken van het beschermkapje geeft mij dan al zo'n voorgevoel. De kogel moet mooi , afgedekt zijn en zeker geen roest van krassen bevatten.
Dit om mijn olie ervaring met 1 van mijn vorige tijdens mijn verbouwing.
En die aanhanger van mij, heb ik eigenlijk ook niet voor zand, maar zo'n groot ding is puur handig voor mij voor droog brandhout, er past gewoon aardig wat op, en is maar een fractie van gewicht van zand.
-
- Junior Boarder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:34
- Roepnaam: Willem
- Type wagen: E200 Kompressor
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Nee
- Uitvoering: Elegance
Re: Roest
Ik heb 3 jaar gelden de roest laten weghalen en een volledige Dinitrolbehandeling gegeven (€785). Tot nu toe is de auto roestvrij
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:09
- Roepnaam: Martin
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2003
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Classic
- Andere wagens/opmerkingen: W210 R170
Re: Roest
Beter ff op het normale mercedesforum kijken. Haal je zat vanaf. Ik doe mijn W210 weg ivm roest (rot weg onder mn reet). Motorisch nog perfect. Net 15 jaar oude w211 gekocht en die is roestvrij.
Martin
Martin
De Benz is de vader van alle gedachten
-
- Junior Boarder
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 10 okt 2016, 19:38
- Roepnaam: Mark
- Type wagen: E200 Kompressor
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Andere wagens/opmerkingen: W123 300 DT USA
Re: Roest
Helaas, heb ik het één en ander gevonden.
- onderkanten aan de binnen zijde van de deuren bij de afwatering gaatjes, die hebben echt aandacht nodig.
- rond het achterslot van de achterklep begint de narigheid.
- links voor op de rand van de wielkast steenslag gehad, heb ik gelijk behandeld.
- rechter deur voor onder spontaan midden onderin een klein blaasje, die heb ik opengehaald en was toch al meer aan
de hand dan dat er aan de buitenkant te zien was.
- en een plek bij de instaplijst rechter achterdeur.
Ook ik zou graag weten hoe, wie wat waar dat zou kunnen herstellen en de auto zou kunnen conserven.
- onderkanten aan de binnen zijde van de deuren bij de afwatering gaatjes, die hebben echt aandacht nodig.
- rond het achterslot van de achterklep begint de narigheid.
- links voor op de rand van de wielkast steenslag gehad, heb ik gelijk behandeld.
- rechter deur voor onder spontaan midden onderin een klein blaasje, die heb ik opengehaald en was toch al meer aan
de hand dan dat er aan de buitenkant te zien was.
- en een plek bij de instaplijst rechter achterdeur.
Ook ik zou graag weten hoe, wie wat waar dat zou kunnen herstellen en de auto zou kunnen conserven.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 18 mei 2015, 19:55
- Roepnaam: Rob
- Type wagen: E280
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: LPG
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Andere wagens/opmerkingen: 4-matic
Re: Roest
Mercedes is met de W210 (en de 203 en 220) begonnen met watergedragen verf.
De tests gingen prima, maar bij de productielijnen ging het mis.
De verf zit daar in grote tanks (genoeg verf voor ongeveer een week) en daar zijn bacteriën in gekomen die het prima doen in vloeibare verf.
Als je een auto hebt die gespoten is vlak nadat de tanks gevuld zijn roest hij niet, daarna wordt het steeds erger en heb je er een die gespoten is als de tanks bijna leeg waren, roest hij als een Renault 4 uit de oude tijden. Het is dus een kwestie van geluk hebben.
Het heeft jaren geduurd voordat ze het onder controle hadden, sommige oplossingen waren nog erger dan de kwaal. Toevoeging van chemicaliën die de bacterie om zeep hielpen deden dat ook met de verf, en zijn W210's geweest die al naar een paar weken zwaar aan het roesten waren en overgespoten moesten worden. Helaas zit de roest dan al in het metaal en helpt overspuiten maar tijdelijk.
Ik heb een paar jaar geleden een 4matic gekocht, die zijn in Grass (Oostenrijk) gemaakt waar ze minder last van bedorven verf hadden. Er zat nu soms een klein beetje oppervlakkige roest aan de onderkant, dat is gemakkelijk bij te werken. Niet slecht voor een auto van 17 jaar oud.
Heb je er een zonder roest kan hij met een beetje onderhoud nog jaren mee, roest hij wel is er niet veel aan te doen, het zal altijd terugkomen.
Rob
De tests gingen prima, maar bij de productielijnen ging het mis.
De verf zit daar in grote tanks (genoeg verf voor ongeveer een week) en daar zijn bacteriën in gekomen die het prima doen in vloeibare verf.
Als je een auto hebt die gespoten is vlak nadat de tanks gevuld zijn roest hij niet, daarna wordt het steeds erger en heb je er een die gespoten is als de tanks bijna leeg waren, roest hij als een Renault 4 uit de oude tijden. Het is dus een kwestie van geluk hebben.
Het heeft jaren geduurd voordat ze het onder controle hadden, sommige oplossingen waren nog erger dan de kwaal. Toevoeging van chemicaliën die de bacterie om zeep hielpen deden dat ook met de verf, en zijn W210's geweest die al naar een paar weken zwaar aan het roesten waren en overgespoten moesten worden. Helaas zit de roest dan al in het metaal en helpt overspuiten maar tijdelijk.
Ik heb een paar jaar geleden een 4matic gekocht, die zijn in Grass (Oostenrijk) gemaakt waar ze minder last van bedorven verf hadden. Er zat nu soms een klein beetje oppervlakkige roest aan de onderkant, dat is gemakkelijk bij te werken. Niet slecht voor een auto van 17 jaar oud.
Heb je er een zonder roest kan hij met een beetje onderhoud nog jaren mee, roest hij wel is er niet veel aan te doen, het zal altijd terugkomen.
Rob
Re: Roest
MarkW210 schreef:Helaas, heb ik het één en ander gevonden.
- onderkanten aan de binnen zijde van de deuren bij de afwatering gaatjes, die hebben echt aandacht nodig.
- rond het achterslot van de achterklep begint de narigheid.
- links voor op de rand van de wielkast steenslag gehad, heb ik gelijk behandeld.
- rechter deur voor onder spontaan midden onderin een klein blaasje, die heb ik opengehaald en was toch al meer aan
de hand dan dat er aan de buitenkant te zien was.
- en een plek bij de instaplijst rechter achterdeur.
Ook ik zou graag weten hoe, wie wat waar dat zou kunnen herstellen en de auto zou kunnen conserven.
Kijk eens op de site van Klasseklassiek Mark, onze sponsor.
http://klasseklassiek.nl/laswerk/
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 sep 2021, 11:30
- Roepnaam: Mike
- Type wagen: E320
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1996
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Andere wagens/opmerkingen: USA uitvoering, japanse import
Re: Roest
Hallo Bram,
Roestvrij, jazeker, ik bezit er 1, een W210 E320 6 cilinder lijnmotor uit 1996. Het is een donker paarse Avantgarde USA uitvoering ingevoerd vanuit Japan. Toen ik 'm 5 jaar geleden kocht stond er 63k km's op, nu 132k. Meteen de bekende zwakke punten getectyleerd. Hij staat altijd droog geparkeerd onder de carport, scheelt wel denk. Onderhoud in eigen beheer, scheelt veel centen. Bij elk onderhoud check ik roestvorming, met de tectylspuit krijgt ie dan een beetje aandacht. Bijvoorbeeld net een kentekenverlichting lampje vervangen, heb de binnenbekleding losgehaald en de buitenhouder verwijderd, meteen even de tectylspuit door de binnenkant van de achterbak gehaald. Rond het slot kan het flink roesten zonder tectyl.
M.a.w roestvrije W210's zijn er zeker maar je moet goed zoeken, buitenlandse import is wellicht een optie.
Groet, Mike
Roestvrij, jazeker, ik bezit er 1, een W210 E320 6 cilinder lijnmotor uit 1996. Het is een donker paarse Avantgarde USA uitvoering ingevoerd vanuit Japan. Toen ik 'm 5 jaar geleden kocht stond er 63k km's op, nu 132k. Meteen de bekende zwakke punten getectyleerd. Hij staat altijd droog geparkeerd onder de carport, scheelt wel denk. Onderhoud in eigen beheer, scheelt veel centen. Bij elk onderhoud check ik roestvorming, met de tectylspuit krijgt ie dan een beetje aandacht. Bijvoorbeeld net een kentekenverlichting lampje vervangen, heb de binnenbekleding losgehaald en de buitenhouder verwijderd, meteen even de tectylspuit door de binnenkant van de achterbak gehaald. Rond het slot kan het flink roesten zonder tectyl.
M.a.w roestvrije W210's zijn er zeker maar je moet goed zoeken, buitenlandse import is wellicht een optie.
Groet, Mike