auto bokt rechtsachter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
luitzen
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2017, 14:57
Roepnaam: luitzen
Type wagen: E270CDI
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 2000
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

auto bokt rechtsachter

Bericht door luitzen »

heb even een vraag over mijn Mercedes, heb een E270CDI Avantgarde station bouwjaar 2000.
dit is een uitvoering met niveauregeling achter, nu heb ik een bonkend geluid rechts achter.
geluid komt alleen voor bij korte hoge bultjes, klinkerweg of verlaagde putten. op normale wegen niks hoorbaar!
nu is de auto al op de brug geweest en alles lijkt recent vervangen, kan ook geen lekkages ontdekken.
gisteren de auto achter opgekrikt, en het wiel er af gehad, als ik m onder bij de draagarm het hele spul omhoog druk
lijkt het geluid bovenaan de schokbreker weg te komen of uit de schokbreker, rubbers lijken goed van bovekant schokbreker. bout ook los gehad binnen in de auto, maar dat lijkt verder ook prima. stabilisatorstangetje lijkt ook wel goed, maar als het wiel vrij hangt zie ik wel iets ruimte (1mm) tussen het bovenste rubber van het stabilisator stangetje
te zitten. kan er ook eventueel ruimte in de schokbreker zelf zitten?? en is hier eventueel ook wat aan te doen? (ja/nee)
hoop dat ik hier wat nuttige tips krijg of oplossingen??
PeterGraceland
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2016, 17:17
Roepnaam: Peter
Type wagen: E300TD
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: auto bokt rechtsachter

Bericht door PeterGraceland »

Zijn je subframerubbers ook vervangen? Jou omschrijving voldoet aan mijn auto en deze zijn recent vervangen en het gebonk is opgehouden.

Gr Peter
PeterGraceland
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2016, 17:17
Roepnaam: Peter
Type wagen: E300TD
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: auto bokt rechtsachter

Bericht door PeterGraceland »

luitzen schreef:heb even een vraag over mijn Mercedes, heb een E270CDI Avantgarde station bouwjaar 2000.
dit is een uitvoering met niveauregeling achter, nu heb ik een bonkend geluid rechts achter.
geluid komt alleen voor bij korte hoge bultjes, klinkerweg of verlaagde putten. op normale wegen niks hoorbaar!
nu is de auto al op de brug geweest en alles lijkt recent vervangen, kan ook geen lekkages ontdekken.
gisteren de auto achter opgekrikt, en het wiel er af gehad, als ik m onder bij de draagarm het hele spul omhoog druk
lijkt het geluid bovenaan de schokbreker weg te komen of uit de schokbreker, rubbers lijken goed van bovekant schokbreker. bout ook los gehad binnen in de auto, maar dat lijkt verder ook prima. stabilisatorstangetje lijkt ook wel goed, maar als het wiel vrij hangt zie ik wel iets ruimte (1mm) tussen het bovenste rubber van het stabilisator stangetje
te zitten. kan er ook eventueel ruimte in de schokbreker zelf zitten?? en is hier eventueel ook wat aan te doen? (ja/nee)
hoop dat ik hier wat nuttige tips krijg of oplossingen??
Overigens las ik net dat je uit Appelscha komt. Als je een keer in de buurt bent mag je wel ff langs crossen wil ik het wel aanhoren en misschien is de monteur die mijn auto heeft gefixed er ook.
luitzen
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2017, 14:57
Roepnaam: luitzen
Type wagen: E270CDI
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 2000
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: auto bokt rechtsachter

Bericht door luitzen »

PeterGraceland schreef:
luitzen schreef:

subframe rubbers!! ja daar zeg je zo wat, die heb ik nog niet bekeken. als ik het goed gezien heb woon jij in "een" dat is niet zo ver weg, dus zou zo eens langs kunnen rijden! waar moet ik dan precies wezen?
Laatst gewijzigd door Anonymous op 21 feb 2017, 09:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vanwege het niet hebben van onbeperkte ruimte, niet quoten met een er direct bovenstaand bericht
PeterGraceland
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2016, 17:17
Roepnaam: Peter
Type wagen: E300TD
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: auto bokt rechtsachter

Bericht door PeterGraceland »

Ik stuur je een pb.

Gr Peter
Plaats reactie