Ralf T: E200CDI Classic 2001
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Ralf T: E200CDI Classic 2001
Het is weer tijd voor een nieuw logboek, want vorig jaar mei heb ik mijn vorige W210, een E300TD verkocht. Ik wilde mijn andere Benz, een W123 200D als dagelijks vervoer gaan inzetten, maar ik miste al snel het comfort van de W210. Daarom ben ik toch weer op zoek gegaan naar een goede W210 en kwam vorig jaar september dus deze E 200 CDI tegen bij een Mercedes-Benz specialist in Balkbrug.
De auto is afkomstig van de eerste eigenaar die hem op een W211 heeft ingeruild. Hij heeft in 13 jaar 425.000 km met de CDI gereden. De auto is echt zeer goed onderhouden en, ook niet onbelangrijk, heeft vrijwel geen roest. Het is een Classic, maar de auto zit desondanks erg goed in de opties. Zo heeft 'ie o.a. een automatische airco, navigatie (Audio 30 APS) en parkeersensoren. De auto is helaas niet uitgerust met een automaat, maar met een handgeschakelde 6-bak. Ideaal voor het verbruik, want zuinig is 'ie zeker.
Inmiddels staat de teller op ruim 437.000 km. De afgelopen maanden heb ik het nodige aan de auto gedaan en laten doen:
- 2 Ozonbehandelingen laten uitvoeren
- Door corrosie aangetaste W210 Avantgarde velgen laten vervangen door vrijwel nieuwe W211 Avantgarde velgen
- Interieur professioneel laten reinigen
- Koolstoffilters vervangen
- Olieafscheider laten vervangen i.v.m. lekkage
- Ruitenwisser voor vervangen
- Waterpomp laten vervangen i.v.m. lekkage
De auto heeft helaas geen Xenon verlichting, maar omdat ik allergisch ben voor dat gelige licht heb ik het dimlicht vervanging door GP Thunder Xenon Look 8500k en de stadslichten voorzien van LED's met een kleurtemperatuur van 6000k.
De auto bevalt erg goed. Hij is natuurlijk wel wat trager dan de E300TD, maar je haalt er zonder moeite 1 op 17 mee en dat is toch ook wel prettig. Ook ziet 'ie er als facelift een stuk moderner uit en zijn de gebruikte materialen in het interieur een stuk hoogwaardiger dan die van voor het modeljaar 2000. Maar er is ook wel een nadeel: de stuurbekrachtiging van de facelift modellen is een stuk minder licht dan die van de pre-facelift. Beter gezegd: hij stuurt gewoon zwaar. Verder hoort er eigenlijk een automaat in een E (vind ik). De handgeschakelde 6-bak is beter dan de handgeschakelde exemplaren in z'n voorgangers, maar een echte topper is het zeker niet. Hij voldoet en de 6de versnelling zorgt ervoor de je op de snelweg met lage toeren rijdt (2150 tpm bij 120 km/u en zo'n 2500 tpm bij 140 km/u). De topsnelheid van 199 km/u is relatief hoog voor zo'n zware auto i.c.m. de 115 pk sterke 2,1 liter basisdiesel en haal je alleen in z'n (erg lange) 5, maar voor je daar op zit... De acceleratie is redelijk met een 0 tot 100 tijd van 12,5 seconden.
Het is gewoon een erg comfortabel vervoermiddel. Ideaal als je veel op de weg zit. Of zat, want sinds december zit ik helaas werkeloos thuis. Het is nu dus een erg dure auto geworden, maar ik ga er maar van uit dat ik 'm snel weer in kan zetten waar 'ie voor bedoeld is: kilometers vreten.
De auto is afkomstig van de eerste eigenaar die hem op een W211 heeft ingeruild. Hij heeft in 13 jaar 425.000 km met de CDI gereden. De auto is echt zeer goed onderhouden en, ook niet onbelangrijk, heeft vrijwel geen roest. Het is een Classic, maar de auto zit desondanks erg goed in de opties. Zo heeft 'ie o.a. een automatische airco, navigatie (Audio 30 APS) en parkeersensoren. De auto is helaas niet uitgerust met een automaat, maar met een handgeschakelde 6-bak. Ideaal voor het verbruik, want zuinig is 'ie zeker.
Inmiddels staat de teller op ruim 437.000 km. De afgelopen maanden heb ik het nodige aan de auto gedaan en laten doen:
- 2 Ozonbehandelingen laten uitvoeren
- Door corrosie aangetaste W210 Avantgarde velgen laten vervangen door vrijwel nieuwe W211 Avantgarde velgen
- Interieur professioneel laten reinigen
- Koolstoffilters vervangen
- Olieafscheider laten vervangen i.v.m. lekkage
- Ruitenwisser voor vervangen
- Waterpomp laten vervangen i.v.m. lekkage
De auto heeft helaas geen Xenon verlichting, maar omdat ik allergisch ben voor dat gelige licht heb ik het dimlicht vervanging door GP Thunder Xenon Look 8500k en de stadslichten voorzien van LED's met een kleurtemperatuur van 6000k.
De auto bevalt erg goed. Hij is natuurlijk wel wat trager dan de E300TD, maar je haalt er zonder moeite 1 op 17 mee en dat is toch ook wel prettig. Ook ziet 'ie er als facelift een stuk moderner uit en zijn de gebruikte materialen in het interieur een stuk hoogwaardiger dan die van voor het modeljaar 2000. Maar er is ook wel een nadeel: de stuurbekrachtiging van de facelift modellen is een stuk minder licht dan die van de pre-facelift. Beter gezegd: hij stuurt gewoon zwaar. Verder hoort er eigenlijk een automaat in een E (vind ik). De handgeschakelde 6-bak is beter dan de handgeschakelde exemplaren in z'n voorgangers, maar een echte topper is het zeker niet. Hij voldoet en de 6de versnelling zorgt ervoor de je op de snelweg met lage toeren rijdt (2150 tpm bij 120 km/u en zo'n 2500 tpm bij 140 km/u). De topsnelheid van 199 km/u is relatief hoog voor zo'n zware auto i.c.m. de 115 pk sterke 2,1 liter basisdiesel en haal je alleen in z'n (erg lange) 5, maar voor je daar op zit... De acceleratie is redelijk met een 0 tot 100 tijd van 12,5 seconden.
Het is gewoon een erg comfortabel vervoermiddel. Ideaal als je veel op de weg zit. Of zat, want sinds december zit ik helaas werkeloos thuis. Het is nu dus een erg dure auto geworden, maar ik ga er maar van uit dat ik 'm snel weer in kan zetten waar 'ie voor bedoeld is: kilometers vreten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Sterretje1968
- Silver Boarder
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
- Roepnaam: Rene
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Locatie: Eindhoven
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E200CDI Classic 2001
Dank je, Rene!
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E200CDI Classic 2001
Vandaag is de dynamo onder garantie vervangen door Wensink. De vorige eigenaar had de dynamo, voor hij de auto inruilde vorig jaar, laten vervangen. Echter bleek er nu kortsluiting onstaan te zijn in de dynamo waardoor hij niet meer goed bijlaadde.
In dit geval is zo'n dealer onderhouden auto toch wel prettig.
In dit geval is zo'n dealer onderhouden auto toch wel prettig.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E200CDI Classic 2001
Vandaag even een paar nieuwe foto's gemaakt met de Sony Xperia Z1 op een iets mooiere locatie.
Onder de motorkap ziet het er ook weer keurig uit
Onder de motorkap ziet het er ook weer keurig uit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E200CDI Classic 2001
De auto is vorige week weer door de APK gekomen. Er moesten alleen nieuwe knipperlichten achter in, aangezien de coating van de lampen verdwenen was. Wel heb ik de achterbanden preventief vervangen voor nieuwe Michelin Primacy 3. Daarnaast heeft de auto weer een grote beurt gekregen. Kortom: hij is weer helemaal fris! De keurmeester had zelden zo'n mooie auto met zo'n kilometerstand gezien, dus dat was ook wel goed om te horen.
Afgelopen donderdagavond was ik na een gezellig uitje met oud-collega's echter zo slim om er bijna 4 liter benzine i.p.v. diesel in te gooien Gelukkig voor de overige 48 liter wel de juiste brandstof gekozen. Nu maar even een keer of 4 om de 200 km diesel erbij om de mengverhouding steeds kleiner te maken. Lekker handig, maar met deze hoeveelheid zou het geen problemen op moeten leveren (inmiddels bijna 250 km probleemloos gereden).
En ik maar denken dat dat mij nooit zal gebeuren
Afgelopen donderdagavond was ik na een gezellig uitje met oud-collega's echter zo slim om er bijna 4 liter benzine i.p.v. diesel in te gooien Gelukkig voor de overige 48 liter wel de juiste brandstof gekozen. Nu maar even een keer of 4 om de 200 km diesel erbij om de mengverhouding steeds kleiner te maken. Lekker handig, maar met deze hoeveelheid zou het geen problemen op moeten leveren (inmiddels bijna 250 km probleemloos gereden).
En ik maar denken dat dat mij nooit zal gebeuren
- Sterretje1968
- Silver Boarder
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
- Roepnaam: Rene
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Locatie: Eindhoven
Re: Ralf T: E200CDI Classic 2001
Heb dat ook een keer gehad op mijn werk.
Had een hagelnieuwe BMW 5-serie diesel meegenomen voor op vakantie.
Het plastic van de hele tankvulopening was groen, je weet wel, EURO95 groen.
Kwam er na ca. 5 liter achter dat er diesel in moest.
Dacht ook, dat zal mij nooooooit overkomen.
Maar onderweg heb ik er niets meer van gemerkt.
Had een hagelnieuwe BMW 5-serie diesel meegenomen voor op vakantie.
Het plastic van de hele tankvulopening was groen, je weet wel, EURO95 groen.
Kwam er na ca. 5 liter achter dat er diesel in moest.
Dacht ook, dat zal mij nooooooit overkomen.
Maar onderweg heb ik er niets meer van gemerkt.
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
- Chris
- Fresh Boarder
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23 apr 2014, 10:50
- Roepnaam: Chris
- Type wagen: E280
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: LPG
- Automaat: Ja
- Locatie: Amsterdam
Re: Ralf T: E200CDI Classic 2001
Als je op tijd erachter komt dat je verkeerd tankt, valt de schade gelukkig behoorlijk mee!
Maar volgens mij overkomt dit iedereen wel eens
Ook bij 'het zou mij nooit overkomen' , het mij ook eens overkomen,
gelukkig was ik er snel bij
Maar volgens mij overkomt dit iedereen wel eens
Ook bij 'het zou mij nooit overkomen' , het mij ook eens overkomen,
gelukkig was ik er snel bij
“Brakes only slow you down.”
-
- Senior Boarder
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 12:14
- Roepnaam: Niels
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Re: Ralf T: E200CDI Classic 2001
mooie auto! Ziet er idd nog super uit!
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E200CDI Classic 2001
Ja, als het minder dan 10% benzine is, is de kans klein dat het mis gaat (mits je de auto natuurlijk verder afgevuld hebt met diesel).Chris schreef:Als je op tijd erachter komt dat je verkeerd tankt, valt de schade gelukkig behoorlijk mee!
Maar volgens mij overkomt dit iedereen wel eens
Ook bij 'het zou mij nooit overkomen' , het mij ook eens overkomen,
gelukkig was ik er snel bij
Dank je wel, Niels!NielsMarchal schreef:mooie auto! Ziet er idd nog super uit!
Veel plezier ermee.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E200CDI Classic 2001
Afgelopen vrijdag heb ik de draagarm rubbers achter laten vervangen omdat de auto behoorlijk dweilde. Echt een wereld van verschil! Hij rijdt nu weer lekker strak.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E200CDI Classic 2001
Afgelopen zondag raakte de motorbeschermplaat onder de Benz los. Dat geeft toch een raar geluid op de snelweg Hij is inmiddels vervangen voor een nieuw exemplaar.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E200CDI Classic 2001
Vandaag de steeds lelijker wordende versnellingspook vervangen door een nieuw exemplaar van leder. Voor een originele durft Mercedes-Benz ruim € 185 te vragen, dus ik ben gegaan voor deze, in mijn ogen, mooiere (en goedkopere) oplossing van ICT (http://www.innovativcar-tech.de/en/):
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.