Advies gevraagd mbt aanvraag gele / groene sticker duitsland
-
- Expert Boarder
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 30 mar 2013, 10:30
- Roepnaam: Pieter
- Type wagen: E200CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Classic
- Andere wagens/opmerkingen: W121 190, W124 200D,
A209 200 kompresssor, , W210 220CDI
Advies gevraagd mbt aanvraag gele / groene sticker duitsland
Beste Forumleden,
Ben in het bezit van een W210 200 CDI, bouwjaar januari 1999, dus 1ste type zonder katalysator.
Nu wil ik een milieu sticker aanvragen, maar krijg deze in Nederland niet, auto is te oud, echter in Duitsland heeft iedereen met dit model een gele, heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?.
Tevens overweeg ik voor dit doel een katalysator eronder te bouwen, zodat ik ook een groene sticker kan krijgen, heeft iemand hier ervaring of tips over?
Verneem gaarne.
Gr.
Stern
Ben in het bezit van een W210 200 CDI, bouwjaar januari 1999, dus 1ste type zonder katalysator.
Nu wil ik een milieu sticker aanvragen, maar krijg deze in Nederland niet, auto is te oud, echter in Duitsland heeft iedereen met dit model een gele, heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?.
Tevens overweeg ik voor dit doel een katalysator eronder te bouwen, zodat ik ook een groene sticker kan krijgen, heeft iemand hier ervaring of tips over?
Verneem gaarne.
Gr.
Stern
Laatst gewijzigd door Stern op 14 jan 2014, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 30 mar 2013, 10:30
- Roepnaam: Pieter
- Type wagen: E200CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Classic
- Andere wagens/opmerkingen: W121 190, W124 200D,
A209 200 kompresssor, , W210 220CDI
Re: Advies gevraagd mbt aanvraag gele / groene sticker duits
Deze regel is dubbel, mag dus weg.
Laatst gewijzigd door Stern op 14 jan 2014, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Silver Boarder
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E430
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
Re: Advies gevraagd mbt aanvraag gele / groene sticker duits
Ik heb er geen verstand van, maar ik heb nooit restricties gelezen dat een auto te oud zou zijn. Waar heb je het geprobeerd? Bij een ANWB-winkel kun je zoiets wel regelen volgens mij.
- George Bolk
- Expert Boarder
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 17:19
- Roepnaam: George
- Type wagen: E320
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2002
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Geen auto maar motorfiets honda goldwing 1500
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: Advies gevraagd mbt aanvraag gele / groene sticker duits
Hoi .
Bij GWK kantoren krijg je hem gelijk mee ik heb hem 4 weken geleden ook gehaald voor een e klasse 430 benzine uit 1998.
Groet george
Bij GWK kantoren krijg je hem gelijk mee ik heb hem 4 weken geleden ook gehaald voor een e klasse 430 benzine uit 1998.
Groet george
-
- Expert Boarder
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 30 mar 2013, 10:30
- Roepnaam: Pieter
- Type wagen: E200CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Classic
- Andere wagens/opmerkingen: W121 190, W124 200D,
A209 200 kompresssor, , W210 220CDI
Re: Advies gevraagd mbt aanvraag gele / groene sticker duits
George,
Bedankt voor je reactie, heb echter ook vernomen dat ik hem beterinduitslandkan aanvragen, aangezien men daar soepeler met de regels omgaan.
Gr.
Stern
Bedankt voor je reactie, heb echter ook vernomen dat ik hem beterinduitslandkan aanvragen, aangezien men daar soepeler met de regels omgaan.
Gr.
Stern
- George Bolk
- Expert Boarder
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 10 nov 2013, 17:19
- Roepnaam: George
- Type wagen: E320
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2002
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Geen auto maar motorfiets honda goldwing 1500
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: Advies gevraagd mbt aanvraag gele / groene sticker duits
Hoi stern.
Je kan ook rechtstreeks naar tuv nord ik dacht in de buurt van Venlo kijk anders even op hun site.
Groet george
Je kan ook rechtstreeks naar tuv nord ik dacht in de buurt van Venlo kijk anders even op hun site.
Groet george
-
- Junior Boarder
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 20:49
- Roepnaam: erwin
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: W124 300D 1986 automaat
- Locatie: Almelo
Re: Advies gevraagd mbt aanvraag gele / groene sticker duits
Het klopt wel diesels van voor een bepaald bouwj. krijgen alleen een rode plakette.
En dat ze in duitsland soepeler omgaan is een fabeltje je zult gewoon aan de voorwaarden moeten voldoen,de regels wat betreft de de gele en groene wordt steeds strakker aangehaald de gele is in vele steden ook al niet meer geldig en je mag er dan ook alleen nog maar met de groene de stad in,en dit gaat in steeds meer steden gebeuren. Ik kom veel in duitsland en zie regelmatig borden in de steden dat met ingang van een bepaalde datum de gele niet meer geldig is.
Voor wat betreft een roetfilter/catalysator plaatsen is zo gek nog niet,ik denk wel dat je er mee naar de Dekra of TUV moet om dan in aanmerking te komen voor een groene plakette.
Gr.Erwin.
En dat ze in duitsland soepeler omgaan is een fabeltje je zult gewoon aan de voorwaarden moeten voldoen,de regels wat betreft de de gele en groene wordt steeds strakker aangehaald de gele is in vele steden ook al niet meer geldig en je mag er dan ook alleen nog maar met de groene de stad in,en dit gaat in steeds meer steden gebeuren. Ik kom veel in duitsland en zie regelmatig borden in de steden dat met ingang van een bepaalde datum de gele niet meer geldig is.
Voor wat betreft een roetfilter/catalysator plaatsen is zo gek nog niet,ik denk wel dat je er mee naar de Dekra of TUV moet om dan in aanmerking te komen voor een groene plakette.
Gr.Erwin.
- Sterretje1968
- Silver Boarder
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
- Roepnaam: Rene
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Locatie: Eindhoven
Re: Advies gevraagd mbt aanvraag gele / groene sticker duits
In Duitsland is het wel véél goedkoper dan in Nederland.
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
-
- Silver Boarder
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E430
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
Re: Advies gevraagd mbt aanvraag gele / groene sticker duits
Ook in NL is het nog geen 2 tientjes... moet je daar moeilijk voor gaan doen?
-
- Expert Boarder
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 30 mar 2013, 10:30
- Roepnaam: Pieter
- Type wagen: E200CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Classic
- Andere wagens/opmerkingen: W121 190, W124 200D,
A209 200 kompresssor, , W210 220CDI
Re: Advies gevraagd mbt aanvraag gele / groene sticker duits
Het ging mij erom of iemand nog tips had wat je moet doen om een groene sticker te krijgen.
De Dekra geeft mij een rode, TUV Nord een gele.
Heb nu kontakt met Kwik Fit, die mag ook milieu stickers uitgeven, of zij met een retro-filter een groen kwalificatie halen.
Het voordeel van een retro is dat het motormanagement niet hoeft worden aangepast. Dit aangezien ik geen zin heb om een auto die al 15 jaar goed draait, daar het motormanagement gaan wijzigen.
Overigens kreeg ik telefonisch van een duitse dealer gewoon het antwoord, riskeer een boete, controle is er amper, en voordat je het bedrag van een roetfilter betaald heb aan boetes, ben je een paar jaar verder.
Maar daar heb ik geen zin in, ik wil het op een legale manier voor elkaar hebben.
Gr.
Stern
De Dekra geeft mij een rode, TUV Nord een gele.
Heb nu kontakt met Kwik Fit, die mag ook milieu stickers uitgeven, of zij met een retro-filter een groen kwalificatie halen.
Het voordeel van een retro is dat het motormanagement niet hoeft worden aangepast. Dit aangezien ik geen zin heb om een auto die al 15 jaar goed draait, daar het motormanagement gaan wijzigen.
Overigens kreeg ik telefonisch van een duitse dealer gewoon het antwoord, riskeer een boete, controle is er amper, en voordat je het bedrag van een roetfilter betaald heb aan boetes, ben je een paar jaar verder.
Maar daar heb ik geen zin in, ik wil het op een legale manier voor elkaar hebben.
Gr.
Stern