Parkeersensoren werken niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Parkeersensoren werken niet

Bericht door CorE430 »

Mijn parkeer sensoren werken niet, ik heb ze schoongemaakt maar nog doen ze t niet. Wie weet wat het kan zijn.
Das beste oder nichts.
DeMegens
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 101
Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
Roepnaam: Willem
Type wagen: E280
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Prov. Noord-Brabant

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door DeMegens »

Hey Cor,

ik heb ook lang problemen gehad met mijn parkeersensoren, maar er kunnen veel verschillende dingen aan de hand zijn. Kun je wat meer omschrijving geven van je problemen?
Werken ze sowieso nooit, wat gebeurt er als je ze aanzet met het knopje, en hoe zien de displays er op dat moment uit?

Groeten,

DeMegens
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door CorE430 »

Als ik ze aanzet gaan ze 3 seconde lang piepen en krijg ik 2 rode balkjes. Voor de rest gebeurt r weinig.
Das beste oder nichts.
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door Plorie »

Lijkt me de foutmodus. Zoiets gebeurt meestal als er 1 of meerdere sensoren kapot zijn.
Als je zachtjes voelt kun je ze voelen trillen, behalve als je de kapotte gevonden hebt :mrgreen:
DeMegens
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 101
Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
Roepnaam: Willem
Type wagen: E280
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Prov. Noord-Brabant

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door DeMegens »

Hallo Cor,

welke balkjes geven de 2 rode streepjes? Dat is namelijk ook de foutmodus.
Geven ze het alle 4, of alleen voor/achter? Ben ook geen expert, maar misschien dat we er samen zo uit kunnen komen.
Bij mij gaf hij die 2 rode streepjes bij alle 4 de balkjes. Michiel van het forum had hem uitgelezen, en toen bleek dat de uiterste rechtse (achter) sensor niet goed werkte. Alles nagekeken, stekkers schoongemaakt (waren niet eens vuil eigenlijk), kabels helemaal nagelopen etc. en niks te vinden. Andere sensor gehaald en gemonteerd, probleem niet opgelost.
Uit eindelijk heb ik de achterbank er uit gehaald, en aan de bestuurderszijde bevind zich daar de stuurunit van het PTS systeem. Zitten 2 brede stekkers aan waar nogal wat kabels aan zitten, een voor de achterste sensoren en een voor de voorste. De voeding komt binnen op de stekker waar de achterste ook op zitten, als je die los haalt doet hij niks namelijk. Haal je de andere stekker los, werken de voorste niet en de achterste nog wel gewoon. Je moet je automaat wel in de R hebben staan anders werken de achterste sowieso niet. Na wat proberen en sensoren omsteken, en een paar keer de stekkers onder de achterbank los te hebben gehad, en alles nagelopen te hebben, deden ze het ineens weer! De sensor die bij het uitlezen niet goed bleek te zijn had ik er wel al uitgehaald en verwisseld met een goede, maar heb helaas geen heldere conclusie kunnen trekken. Misschien dat er meerdere factoren waren die de werking verstoorde, maar het is nu over en ze blijven werken, dus ik kom er ook verder niet meer aan.

Wat wel opmerkelijk was, dat wanneer anderen voornamelijk klachten hadden, de mijne het begonnen te doen. Na een bezoek aan de wasstraat, bij hevige regenval etc. wilde het bij andere auto's nogal eens problemen geven, bij mij deden ze het (voor) dan een tijdje. Zodra ik hem weer in zijn achteruit zette dan sprong er weer storing in en was het over met de pret.
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door CorE430 »

Bij mij geven alle sensoren storing. De 2,rode balkjes en de piep van 3 seconden
Das beste oder nichts.
DeMegens
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 101
Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
Roepnaam: Willem
Type wagen: E280
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Prov. Noord-Brabant

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door DeMegens »

Dan zou ik als ik jou was, beginnen met het controleren van alle aansluitingen. Het is niet zo 1, 2, 3 gedaan helaas, maar anders zul je moeten gaan uitlezen. Dat is natuurlijk het makkelijkste en geeft het meeste zekerheid, maar daar moet ook voor betaald worden.
Wat Plorie zegt over het trillen zou kunnen, maar helaas zodra je W210 een fout constateert, gooit ie m in de foutmodus en schakelt hij de sensoren weer uit.
Ik zou beginnen met het kijken naar de stekkers onder de achterbank, en evt. die van de voorste PTS er uit laten, en dan nog eens proberen, kijken wat er dan gebeurt. Verder alle stekkers controleren, evt. schoonmaken, kijken op kabelbreuk ergens etc.
Niet geschoten is altijd mis, en uitlezen kan altijd nog als je er niet uit komt. Kijk ook even goed naar je bumper of hij nergens stuk is, vaak geeft dat wel hints waar iets aan de hand kan zijn. Mocht er ooit iets tegenaan zijn gekomen kan het goed zijn dat het ook de sensor heeft geraakt.
Succes met de zoektocht verder.
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door CorE430 »

Heb alles los gehaald schoongemaakt, kon niets vinden, en zo ineens deden de achtersre parkeer sensoren het, en toen wéér in de foutmodus, toch maar ff uit lezen Denk ik
Das beste oder nichts.
DeMegens
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 101
Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
Roepnaam: Willem
Type wagen: E280
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Prov. Noord-Brabant

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door DeMegens »

Lijkt er op dat er voor dus ergens een defect is. Zodra er een sensor defect is gooit hij ze allemaal in de storing. Nergens geen sensor met krassen er op of iets in die richting?
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door CorE430 »

Er is geen beschadigd nee
Das beste oder nichts.
DeMegens
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 101
Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
Roepnaam: Willem
Type wagen: E280
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Prov. Noord-Brabant

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door DeMegens »

Helaas, dan zal het toch op uitlezen uitdraaien ben ik bang.
Houd je ons wel op de hoogte wat nou uiteindelijk het probleem was?
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door CorE430 »

Als ik meer weet hoor je t
Das beste oder nichts.
Benedikt
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jan 2014, 14:04
Roepnaam: Benedikt
Type wagen: E300TD
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde
Locatie: Arkel

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door Benedikt »

ik heb hetzelfde problem (zou bij aanschf geregeled worden) uiteeindelijk 3 sensoren vervangen...nog niets module vervangen nog niet nu toch naar Mercedes garage uitgelezen is er no geen sensor stuk en idd ze zijn serie geschakeld een sensor stuk (of hij kan niet trillen doordat rubberring hard is) dan werkt system niet...
NielsMarchal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 jun 2012, 12:14
Roepnaam: Niels
Type wagen: E300TD
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja

Re: Parkeersensoren werken niet

Bericht door NielsMarchal »

Had ik ook, bleek er eentje stuk te zijn. Vervangen en klaar. € 108,00 ex arbeidsloon.
Plaats reactie