Robenze

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Robenze
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2017, 21:58
Roepnaam: Rob
Type wagen: E270CDI
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 2000
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde
Andere wagens/opmerkingen: w116, W126

Robenze

Bericht door Robenze »

Hallo mercedes mensen. Vanmiddag in Duitsland heeft mijn 270cdi uit 2000 zijn linker draagarm gebroken dit gebeurde bij krachtig afremmen er was een knal en daarna slepende metaal geluiden. Even verderop onder de wagen gekeken die toen ook al raar scheef hing. Aluminium spaander van de velg lagen op gestapeld achter de remklauw en de onderste kogel was finaal uit de arm gescheurd. Breukvlak was niet overal vers maar toch niet zoveel roest dat je dit zo mag verwachten. Toch wel geschrokken dit had ook bij een hoge snelheid met passagiers kunnen gebeuren. Via de anwb naar huis gekomen, bij het afladen knakte er nog meer links onder. De auto staat nu op het erf maar laat zich niet meer verplaatsen. Nu eerst de tijd nemen hoe verder te handelen. Ik kan zelf ook wel wat maar heb hierbij w.s. veerspanners en misschien nog wel wat speciaal gereedschap nodig.
Ik sta open voor advies en tips. Ik woon in Midwolda (Groningen)
Alexander

Re: Robenze

Bericht door Alexander »

Welkom hier Rob.
Ja een gevaarlijke happening.

Regelmatig goed controleren is een must bij oudere auto's.

Sterkte met de reparatie.
Plaats reactie