Voor degenen die er interesse in hebben een stukje hoe een thermostaat te vervangen van een 200/220 CDI.
De reden dat ik hem vervangen heb is omdat de motortemperatuur niet hoger werd dan 70 graden!
Als eerste tap je het koelwater af of zoals ik gedaan heb de bovenste radiateurslang loshalen en het water wat erin zit eruit laten lopen en opvangen.
Dan haal je het stekkertje los van de voeler die in het thermostaathuis zit.
De thermostaat(huis) zit met 3 torx bouten vast in de cilinderkop.
Deze zijn redelijk goed toegankelijk en ik heb het met een 3/8 doppensetje los kunnen krijgen.
Pasvlak op de cilinderkop het ik schoongemaakt met waterproof 320 en ontvet zodat de afdichtring goed afdicht op de kop.
Daarna alles weer vastgezet en de stekker aangesloten en het koelsysteem afgevuld en gaan rijden zodat de motor eerder op temperatuur komt dat stationair draaien.
Het koelsysteem ontlucht zichzelf.
Thermostaat 200/220 CDI vervangen.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 23 jul 2012, 18:25
- Roepnaam: Michiel
- Type wagen: E220CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W124 200D
Trabant 601
Star Diagnose C3.
Thermostaat 200/220 CDI vervangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 30 mar 2013, 10:30
- Roepnaam: Pieter
- Type wagen: E200CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Classic
- Andere wagens/opmerkingen: W121 190, W124 200D,
A209 200 kompresssor, , W210 220CDI
Re: Thermostaat 200/220 CDI vervangen.
Beste Michiel,
Hartelijk dank voor de uitgebreide omschrijving!
Heb hem besteld, ga dit van het weekend doen bij mijn nieuwe aanwinst.
Gr.
Stern
Hartelijk dank voor de uitgebreide omschrijving!
Heb hem besteld, ga dit van het weekend doen bij mijn nieuwe aanwinst.
Gr.
Stern