Orginele radio vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
Tankyspanky
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:36
Roepnaam: Aad
Type wagen: E200
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 2001
Brandstof: Diesel
Automaat: Nee
Uitvoering: Elegance
Locatie: België

Orginele radio vervangen

Bericht door Tankyspanky »

Ik liep tegen het volgende probleem aan:

Ik heb dus een W210 uit 2001 met een orginele Audio 10 CD (alpine) die het overigs perfect doet, zelfs gebrande cdtjes zolang je maar niet boven 1 uur muziek uitkomt dus niet volbranden tot 80 minuten dan raakt hij de weg kwijt :)

Maar eenmaal de stekker eruit getrokken en een "tijdelijke" vervang radio ingezet en niets........
Alles nog eens nagekeken en nu blijkt dat van de "ISO" stekker waar o.a. de spanning in zit er geen "geschakelde spanning" van het contactslot in te zitten ?

Vreemd want volgends de radio specificaties van de Audio 10 CD zou dat wel moeten, ik denk dat de radio dat misschien krijgt via de canbus ?? want die is daar ook op aangesloten

Kan ik nu gewoon een "schakel" draad maken vanaf de sigaretten aansteker?
Die is standaard uit en gaat pas aan bij contact.

Overigs als het gelukt is is de Audio 10 CD te koop :) :P
Tankyspanky
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:36
Roepnaam: Aad
Type wagen: E200
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 2001
Brandstof: Diesel
Automaat: Nee
Uitvoering: Elegance
Locatie: België

Re: Orginele radio vervangen

Bericht door Tankyspanky »

Lol ik ben nogal ongeduldig soms :)
Bij de versnelling de plaat opgelicht, asbak houder losgeschroefd, multimeter op de draden van de sigarettenaansteker gezet op de "plus" een draadje bijgezet en in de iso stekker een extra draadje gestoken.

Inbouw bracket van "aftermarket" radio geplaatst en radio aangesloten en alles werkt :)
Radio CD / bluetooth / en SD lezer / USB van een redelijk goedkope kwaliteit maar nu aan het sparen voor een Alpine.
dus de orginle Audio 10 CD staat te koop in het forum :)
Plaats reactie