Arenos

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Arenos
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2012, 11:21
Roepnaam: Harold
Type wagen: E290TD
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1996
Brandstof: Diesel
Automaat: Nee
Uitvoering: Elegance

Arenos

Bericht door Arenos »

Hallo ,

Mijn naam is Harold. Sinds november vorig jaar ben ik de meer dan trotse bezitter van een W210 290 TD Elegance Bornit Grijs.
Ik rij al een tijdje youngtimer en had voor deze auto een 850 T5 . Helaas op benzine... gas inbouw was me te gortig met al 300K op de teller.
Dus ..op zoek naar een zeer goed rijdende diesel . Opties : weer Volvo 850 een 525TDS of een W210.
De Volvo en de Benz hadden mijn voorkeur aangezien BMW's behoorlijk in de papieren kunnen lopen qua onderhoud.
Na lang zoeken had ik bijna de speurtocht opgegeven ... Volvo's in nederland vanaf 300-400 k km's ... en W210 modellen : of echt mooi maar te duur of ...ROEST.
Bijna was ik weer overgegaan naar een Audi A4 avant omdat ik gezien mijn km's echt over wilde naar diesel. Totdat ik een 290 TD vlak over de grens in Rheine zag staan op Mobile.de. De auto zou scheckheft zijn onderhouden en had slechts 181K km's op de klok. De vorige eigenaar had hem binnen staan en wou gezien zijn leeftijd (78) nog 1 keer een nieuwe kopen . Toch had hij volgens het boekje nog in juli de laatste onderhoudsbeurt laten doen.

Aangekomen bij de handelaar bleek het te gaan om een keurig net bedrijf ! ( auto Kesler te Rheine ) en de hele historie van de auto klopte als een bus.
Ik besloot een proefrit te maken en werd keurig geadviseerd waar ik het beste heen kon om de kwaliteit van de auto te ervaren.
Eerlijk is eerlijk de auto reed als NIEUW hij rook zelf als nieuw en zag eruit als nieuw . Ik was na de proefrit meteen verkocht ! Ik heb niet gepingeld bij de aankoop en kreeg er nog keurig een hagelnieuwe set winterbanden op staalvelg bij ( snowtracks van Vredestein ) De auto heb ik gekocht voor EUR. 4100,-

Kesler heeft keurig een 5 dagen kenteken voor me geregeld en ik heb de auto zelf ingevoerd.
Inmiddels heeft de auto 201000 gereden en heb ik de auto voorzien van een Becker Indianapolis, een Funkwerk carkit ( top Duitse kwaliteit!) en een Defa Warmup standkachel ( ideaal deze winter ) Ook heeft de auto een Dinitrol anti roest behandeling gehad. Op een lampje na heb ik nog niets hoeven te vervangen aan de auto en rijdt ik met ongelooflijk veel plezier in deze heerlijke Benz. We zijn net terug uit het Zillertal na een weekje wintersport en het was een genot om de ster over de Duitse Autobahn te sturen. 1 dingetje mis ik : Tempomat ! Is dit nog een beetje redelijk achteraf op te bouwen ? foto's volgen later .. Groet Harold
Gebruikersavatar
Sterretje1968
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
Roepnaam: Rene
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Locatie: Eindhoven

Re: Arenos

Bericht door Sterretje1968 »

Welkom Harold, forum ze. :)
Groetjes, Rene.

I'm not weird, I'm a Limited Edition. :lol:
Gebruikersavatar
Richard
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
Roepnaam: Richard
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Arenos

Bericht door Richard »

Welkom!

Ben wel hartstikke benieuwd naar foto's :D
Aerodynamics are for people who can't build engines
Plaats reactie