Vandaag maar eens begonnen met het aanpakken van het roestduiveltje.
Ondanks dan mijn S210 voor een 210 bijna geen roest heeft, is zelf dat beetje altijd nog weer best veel
Rechterachterscherm zat een gat, miste een stuk wielkuiprand, 2x plekje in de rechter kokerbalk, een gaatje in het rechtervoorscherm en een klein beetje roest bovenaan de linkerachterdeur.
En toen we toch bezig waren ook maar direct de kachelmotorregelaar gerepeareerd, nu kan ik gelukkig weer de ramen ontwasemen, koelen en verwarmen
Nog te doen:
- laatste stukje gladschuren en spuiten
- mistlamp rechtsvoor lampje kapot
- ster op de motorkap mist
- linker spiegelglas is kapot
- 2x roestplekje op de achterklep
- airco bijvullen, deze werkt nog wel, maar zit laag met de LD.
Wie heeft nog bovenstaande spullen in de aanbieding?
S21097: E320 Avantgarde 1997
-
- Junior Boarder
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 15 sep 2013, 21:54
- Roepnaam: Bonne
- Type wagen: E320
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Locatie: Twente
S21097: E320 Avantgarde 1997
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
- Roepnaam: Willem
- Type wagen: E280
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Locatie: Prov. Noord-Brabant
Re: S21097: E320 Avantgarde 1997
Laat je de rest van het spuitwerk doen, of ga je dat ook zelf aanpakken?
En wat zit er onder de grondlak?
Heb je rechtstreeks over het blank staal geprimerd, of heb je er nog iets tussen zitten?
Ik ben afgelopen jaar zelf ook al flink bezig geweest met het aanpakken van de roest aan mijn 210. Kan je vertellen dat er heel wat tijd in is gaan zitten, maar hij is nu dan ook zo goed als roestvrij:)
En wat zit er onder de grondlak?
Heb je rechtstreeks over het blank staal geprimerd, of heb je er nog iets tussen zitten?
Ik ben afgelopen jaar zelf ook al flink bezig geweest met het aanpakken van de roest aan mijn 210. Kan je vertellen dat er heel wat tijd in is gaan zitten, maar hij is nu dan ook zo goed als roestvrij:)
-
- Junior Boarder
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 15 sep 2013, 21:54
- Roepnaam: Bonne
- Type wagen: E320
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Locatie: Twente
Re: S21097: E320 Avantgarde 1997
Eerst heb ik de roest uitgestukt, daarna een paar stukjes plaatwerk vervangen.
Vervolgens in een (roestwerende) primer, hierna 2 componenten plamuur.
Heb de eerste paar stappen (grof schuren) afgerond en daarna tijdelijk een grondlaag erop gezet. ('s avonds wordt het namelijk weer vochtig).
Ik ga hem na de laatste paar keer glad/strak schuren zelf spuiten, het zal natuurlijk niet zo netjes worden dan wanneer een autospuiter het doet, maar het is ook geen nieuwe
En ik heb ook niet het voornemen de auto 100% strak te maken, hij is op leeftijd en vindt het belangrijker dat hij het goed doet. Tuurlijk mag(moet) hij er wel (redelijk) netjes uit zien, anders zou ik de roest gewoon laten zitten en de auto laten opeten.
De roest die ik nu weg heb gehaald was ook niet nieuw, hier was iemand al een vrolijk bezig geweest met plamuur. De andere kant is gelukkig wel strak (scheelt weer werk). Ook de deuren zijn gelukkig hard (plaatwerk) met een paar plekjes vliegroest aan de onderkant binnen.
Hiervoor had ik een S124 mopf 2, deze had ook wel wat roestplekjes (zat ook al lak op waterbasis op).
Vervolgens in een (roestwerende) primer, hierna 2 componenten plamuur.
Heb de eerste paar stappen (grof schuren) afgerond en daarna tijdelijk een grondlaag erop gezet. ('s avonds wordt het namelijk weer vochtig).
Ik ga hem na de laatste paar keer glad/strak schuren zelf spuiten, het zal natuurlijk niet zo netjes worden dan wanneer een autospuiter het doet, maar het is ook geen nieuwe
En ik heb ook niet het voornemen de auto 100% strak te maken, hij is op leeftijd en vindt het belangrijker dat hij het goed doet. Tuurlijk mag(moet) hij er wel (redelijk) netjes uit zien, anders zou ik de roest gewoon laten zitten en de auto laten opeten.
De roest die ik nu weg heb gehaald was ook niet nieuw, hier was iemand al een vrolijk bezig geweest met plamuur. De andere kant is gelukkig wel strak (scheelt weer werk). Ook de deuren zijn gelukkig hard (plaatwerk) met een paar plekjes vliegroest aan de onderkant binnen.
Hiervoor had ik een S124 mopf 2, deze had ook wel wat roestplekjes (zat ook al lak op waterbasis op).
-
- Expert Boarder
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
- Roepnaam: Willem
- Type wagen: E280
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Locatie: Prov. Noord-Brabant
Re: S21097: E320 Avantgarde 1997
En, hoe is het eindresultaat geworden?
-
- Junior Boarder
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 15 sep 2013, 21:54
- Roepnaam: Bonne
- Type wagen: E320
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Locatie: Twente
Re: S21097: E320 Avantgarde 1997
nog niet klaar, eerst maar ff gewoon zwart erop, bij mooi weer rond ik het af.........