Hoi
ik ben jac en heb me zoeven ingeschreven als lid bij het forum.
sinds jaar en dag rij ik een mb E300TD 1997 diesel en ben zeer tevreden, heb de laatste tijd wat mankementen gehad, en dit was allemaal te technisch voor mij dus heb ik mijn auto overgelaten aan andere "experts", Deze auto heeft voor mij een emotionele waarde, waar ik niet verder op in wil gaan,
maar kan iemand mij advies geven.
Mijn auto startte zeer slecht en reed niet meer fatsoenlijk in de versnellingen (wel automaat)
deze heb ik laten repareren bij een autobedrijf, maar de motor dreunde nog steeds als hij stationeer liep. toen werdt me verteld dat de dieselpomp kapot was, dus heb ik deze gebruikt gekocht en laten vervangen. de auto loopt goed als een mes dat door boter snijd, maar zodra we stil staan en deze stationeer loopt. (loopt wel stationeer goed) dan dreunt het in de auto verschrikkelijk., zodra we even gas geven en gaan rijden is alles weer weg.
kan iemand mij iets hierover vertellen, of heeft iemand dit meegemaakt,
de ene zegt de afstelling is niet goed, de andere zegt de motorsteunen moeten vervangen worden. etc etc.
om weer teveel geld te gaan uitgeven wil ik toch iets meer duidelijkheid hebben.
dus aub geef me een hint.
motor dreunt na bij stationeer
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 18:57
- Roepnaam: Jake
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
-
- Senior Boarder
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 23 dec 2012, 14:25
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E320CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Andere wagens/opmerkingen: G55 amg
Re: motor dreunt na bij stationeer
doet hij dit ook in de achteruit gang?
- Harolds
- Junior Boarder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 19:59
- Roepnaam: Harold
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1995
- Brandstof: Diesel
- Andere wagens/opmerkingen: W124 E250 Diesel
Volvo station - Locatie: Flevoland
Re: motor dreunt na bij stationeer
Klinkt inderdaad verdacht veel als motorsteunen die ouder zijn geworden.
Vervangen is niet verschrikkelijk moeilijk en ook niet verschrikkelijk kostbaar.
Of de motorsteunen daadwerkelijk de boosdoeners zijn, weet je eigenlijk pas achteraf.
Vooraf zijn deze, bij mijn weten, moeilijk te testen / meten.
Succes.
Vervangen is niet verschrikkelijk moeilijk en ook niet verschrikkelijk kostbaar.
Of de motorsteunen daadwerkelijk de boosdoeners zijn, weet je eigenlijk pas achteraf.
Vooraf zijn deze, bij mijn weten, moeilijk te testen / meten.
Succes.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 18:57
- Roepnaam: Jake
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
Re: motor dreunt na bij stationeer
na veel zoek werk heb ik begrepen dat het niet de motorsteunen zijn, het dreunen of schudden zou waarschijnlijk te maken kunnen hebben met het stationeer lopen, nu viel mij op dat het toerental automatisch oploopt van 750 naar 1000 en als ik de rem indruk gaat deze weer terug naar 600 zelfs. enig idee wat dit kan zijn, want bij 850-900 toeren is het schudprobleem weg. zou het de gaskabel kunnen zijn ??? maar waarom reageert het toerental bij het indrukken van het rempedaal
-
- Silver Boarder
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E430
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
Re: motor dreunt na bij stationeer
Dan moet je het zoeken in het vacuumsysteem, de terugslagklep naar de rembekrachtiger zal niet goed meer zijn.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 18:57
- Roepnaam: Jake
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
Re: motor dreunt na bij stationeer
ik zal dit even na laten kijken alvast bedankt, je hoort van me