bouwi W210

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
bouwi w210
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2019, 17:58
Roepnaam: bobush
Type wagen: E320
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Elegance

bouwi W210

Bericht door bouwi w210 »

Hoi mijn naam is bouwi en ik heb een E280 sedan uit 98 gehad.
ik ben weer aan het kijken voor een nieuwe en stuite op een E320 t model mijn vraag was of er op de t modellen luchtvering zit,want kheb hiervoor een s500 uit 99 gehad en die had slechte luchtvering en die heb ik van armoede weg moeten doen, dus ik wil nooit meer luchtvering :naughty:
Alexander

Re: bouwi W210

Bericht door Alexander »

Welkom Bobush!

Ik vrees dat ze allemaal luchtvering hebben. Maar weet dat niet zeker.
Ik zie het wat optimistiser.
Zowel lucht als hydraulisch is die vering, mits in orde, prima.
Bij beide systemen heb je met lekkages of breuken problemen, maar dat is met alles zo.
Vroeger reed ik Citroen, de grotere als DS Pallas, ook een gevreesde vering bij manko's. maarrrrrrr
als je je een beetje verdiept in het systeem, en gaat begrijpen hoe het werkt, is het manko bijna altijd eenvoudig te lokaliseren en te repareren. Verdiep je er eens in.

Zo is het met alle techniek nou eenmaal.
Ik zou me bij de W210 meer druk maken om roest. Een roestvrije vinden is nog wel een opgaaf.
RD500sec
Beheerder
Beheerder
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2017, 20:21
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
T-Modell: Nee
Bouwjaar: Ouder
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja

Re: bouwi W210

Bericht door RD500sec »

De T modellen hebben standaard hoogteregeling op de achteras, dat werkt hydraulisch met een veercilinder, een veerbol gevud met stikstof, wat leidingwerk, een pomp en reservoir in de motorruimte, net als de T modellen van de 123 en 124.

Of de 210 ook met luchtvering is geleverd weet ik niet.

Verder sluit ik me bij Bram aan.
Kijk wat betreft roest ook naar het subframe achter en de veerschotels voor, dus kijken op een brug verdient de voorkeur.
Plaats reactie