Waar tank jij je Diesel??

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.
Plaats reactie
Wesley-Mercedes
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 dec 2012, 20:11
Roepnaam: Wesley
Type wagen: E300TD
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Locatie: Lelystad

Waar tank jij je Diesel??

Bericht door Wesley-Mercedes »

Hallo Fans.

Ik vroeg mij af waar jullie zoal jullie Diesel kopen/tanken?

Hebben jullie slechte ervaringen met verschillende merken/tankstations?
Welk pompstation adviseren jullie?
Welke Diesel adviseren jullie?


Ik tank zelf mijn Diesel bij de Supertank ( BOL ) hier in de stad. Maar ik krabbel daar nu een beetje van terug. Ik heb ooit eens gehoord dat dit een beetje het B á C merk diesel is die je kunt verkrijgen. Al komt alle Diesel die in Nederland verkocht wordt uit 1 á 2 depots, waarna de afnemer er een dope in kan laten gooien. En dat komt vervolgens bij de stations terecht.

Sinds een tijdje zit er in Lelystad een nieuw tankstation ( Total ) bij het bekende Batavia stad. Ik moest toch die richting op en moest tanken, en dacht laat ik daar eens gaan tanken. Zelfde prijs als de BOL dus dat scheelde weinig. Vervolgens de tank gevuld en weg gereden. Dinsdagmorgen startte de Benz lekker en woensdag morgen ook. Totdat ik woensdagavond weer moest tanken ( Weer bij de BOL) Vanmorgen ging ik naar me werk en reed weg van huis. De Benz totaal niet op gang te krijgen. Hij leek wel in noodloop te zitten. Al met starten merk ik dat. hij draait goed en op ene een schokje dat ie ff geen diesel heeft fractie van een seconden. vervolgens rijd je weg en komt de auto/motor niet makkelijk hoger in toeren.

Ik dacht zelf dat mijn luchtmassameter defect was ( Dit probleem doet zich al maanden voor) En het valt me nu pas op dat het wel eens aan de brandstof kan liggen.


Zou dit kunnen? Of is dit onzin?
Hebben meerdere forumleden hier last van?

Brand los :P
Michiel01
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 jul 2012, 18:25
Roepnaam: Michiel
Type wagen: E220CDI
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Andere wagens/opmerkingen: W124 200D
Trabant 601
Star Diagnose C3.

Re: Waar tank jij je Diesel??

Bericht door Michiel01 »

ESSO.
Ralf T
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee

Re: Waar tank jij je Diesel??

Bericht door Ralf T »

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de diesel van de Tinq. De auto is uitgelezen en nagekeken, maar ze konden niks vinden. Toch maar 'ns even bij de Shell getankt en wat busjes Forté erin en sindsdien is het probleem verdwenen. Ik tank dus eigenlijk uitsluitend nog Shell of BP. Die goedkope rotzooi zou ik er dus niet meer ingooien. Overigens is de auto er gevoeliger voor in de winter. Die goedkope brandstof gaat dan snel vlokken en veroorzaakt zo allerlei problemen.
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Waar tank jij je Diesel??

Bericht door Plorie »

Sommige motoren zijn inderdaad gevoelig op 'merkloze' brandstof (benzine én diesel). Er zijn veel verhalen bekend en te lezen waarin brandstof van witte pompen er voor zorgen dat motoren slechter gaan lopen.
Mijn ervaring met vroegere auto's van de vrouw is dat brandstof van een witte pomp een slechtere motorloop en hoger verbruik opleveren. Absoluut geen nonsens dus!

De standaard brandstof van merkpompen is altijd goed, eventueel kun je de betere versies (Ultimate van BP, V-power van Shell, Excellium van Total enz) tanken, dat zou nog wat stabieler zijn, in theorie een kleine vermogenswinst kunnen geven en bevatten additieven voor een schonere motor. In NL is Ultimate een van de weinige (of enige) echte 98, V-power wordt in NL verkocht als 95 omdat het 97 is (geen 98). In het buitenland heeft dit wel een hoger octaangetal.
In sommige andere landen kun je ook 102 benzine tanken, bij BMW's heb ik de ervaring dat je daar wel verschil in merkt.
Benz 190
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2013, 23:56
Roepnaam: Johnnie
Type wagen: E220CDI
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Waar tank jij je Diesel??

Bericht door Benz 190 »

Alleen bij Shell en Bp
Wil niets verkeerd zeggen van die andere merken,maar heb gewoon betere ervaringen met deze brandstof.
Johnnie
DeMegens
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 101
Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
Roepnaam: Willem
Type wagen: E280
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Prov. Noord-Brabant

Re: Waar tank jij je Diesel??

Bericht door DeMegens »

Ik rijd dan niet op diesel, maar tank mijn benzine nagenoeg altijd bij de Esso, heel af en toe bij de Total.
Heb ook wel is bij de Tango hier in de buurt getankt, maar dan haal ik niet hetzelfde aantal kilometers als van de Esso- of Total-brandstof. Tango is dan wel goedkoper, maar ook gezien het aantal euro's wat ik dan uitgeef, haal ik bij de Esso meer kilometers uit mijn tank. Total kan ik niet zo heel veel over zeggen, de enige keren dat ik daar tank is 's avonds wat later, omdat deze tot 11 uur open is. Ik denk dat de Total brandstof op hetzelfde niveau zit als die van de Esso, voorheen lette ik er niet echt op, maar het is me bij de Tango echt opgevallen dat ik daar gewoon minder ver mee kon komen, in vergelijking met de Esso en Total.
MJW210
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2013, 20:32
Roepnaam: Mark
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee
Andere wagens/opmerkingen: Div.
Locatie: Prov. Noord-Brabant

Re: Waar tank jij je Diesel??

Bericht door MJW210 »

Ik heb eens bij een tankautochaufeur gewerkt die mij vertelde dat de genoemde goedkopere merken oude voorraden opkopen van de grotere oliemaatschappijen. Ook vertelde hij mij dat die goedkopere merken toevoegingen niet hebben die de duurdere merken weer wel hebben.

Ik weet niet waarom maar heb de indruk dat mijn auto de duurdere gewoon lekkerder vindt zonder er meer van te gebruiken.

Gr. Mark
Wesley-Mercedes
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 dec 2012, 20:11
Roepnaam: Wesley
Type wagen: E300TD
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Locatie: Lelystad

Re: Waar tank jij je Diesel??

Bericht door Wesley-Mercedes »

Bedankt voor jullie leuke en goede reactie's (Y)

Ik denk dat het wel zo is met de BOL. wat een troep is dat zeg. Ik tank nu al ruim 2 weken de Diesel van Total en ben hier zeer over te spreken. De ontbranding is velen malen beter en de auto loopt ook lekkerder.

Tevens houdt ik nog steeds dat als ik hem start dat hij in ene in toeren weg valt tijdens het stationair draaien. Als ik wegrijdt lijkt de auto wel in noodloop te zitten. Heel apart. Stop je langs de weg en zet je hem uit. en start je 2min daarna weer dan is het over en trekt hij als een gek. wie---o----wie kan mij het vertellen??
Plaats reactie