PLorie

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

PLorie

Bericht door Plorie »

Opeens zag ik de w210club op google, dus gelijk maar even aangemeld!
Na de andere 2 Duitse merken van het trio gereden te hebben (waarvan nog 1 in bezit) moet de volgende nu toch een W210 worden. Of beter gezegd: S210 als ik het goed heb...

Ik kom uit Dordrecht, ben 31 en vind het heerlijk om te sleutelen en te modden. Perfectionist op technisch gebied, maar poetsen is een wat nieuwere hobby :mrgreen:

De W210 vind ik al jaren een prachtige wagen, sinds ik er met een vriend eens in meereed toen het model net uit was. Na al die jaren nog even prachtig en tijdloos, maar toch ook weer modern (genoeg).
Wat ik op termijn zoek is minimaal een E280, liever nog een 320 of stiekem ook een 430. Ik heb zo het idee dat het verbruik elkaar niet erg veel ontloopt. Onderhoud telt minder, dat doe ik toch zelf en zal ook niet veel verschillen.

Voor de rest ga ik het forum maar eens doorspitten :ugeek:
Ralf T
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee

Re: plorie

Bericht door Ralf T »

Welkom op het forum! Ik heb mijn W210 eigenlijk gekocht voor de winterdagen, maar moet zeggen dat ik 'm toch wel erg mooi ben gaan vinden :-) Vooral het comfort is gewoon subliem, zelfs met het sportonderstel van de Avantgarde. Als je niet zo heel veel rijdt, dan zou ik gewoon lekker voor zo'n E430 gaan. Wat zuiniger dan de oudere E 420, maar dat is relatief ook een bescheiden drinker. Nog mooier is natuurlijk een E55 AMG.
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: plorie

Bericht door Plorie »

Een Avantgarde zal het wel moeten worden. Originele rijhoogte vind ik vaak te hoog en ook te week. Mijn vorige auto's bracht ik omlaag met Bilstein + Eibach, maar soms is dat net te stug. Mooi om te lezen dat de Avantgarde nog comfortabel is, dat is dan precies wat ik zoek! Die W210 waar ik ooit in meereed was een Elegance, rijdt lekker maar de looks vind ik minder.
Ralf T
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee

Re: plorie

Bericht door Ralf T »

Ik vind het wortelnotenhout en het vaak lichte interieur van de Elegance mooier, maar inderdaad staat 'ie wel wat hoog op de poten. De Avantgarde heeft daarnaast natuurlijk standaard Xenon en de Avantgarde grill en dat maakt zo'n W210 toch wel af.

Succes met je zoektocht naar een mooi exemplaar! Er is echt nog wel wat leuks te vinden, maar echt goede exemplaren zijn wel aan de prijs tegenwoordig.
DeMegens
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 101
Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
Roepnaam: Willem
Type wagen: E280
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Prov. Noord-Brabant

Re: plorie

Bericht door DeMegens »

Allereerst, hartelijk welkom hier op het forum!

Succes met je zoektocht naar een W210 die naar je zin is. Er staat er genoeg te koop, maar als je wat eisen gaat stellen vallen er al snel een hoop af. Goede exemplaren voor een redelijke prijs zijn er ook, maar er staan er ook heel veel die goed lijken, en wat achteraf toch allemaal tegenvalt. Ga gewoon rustig kijken en gebruik je verstand, dan komt het meestal wel goed. Wat op het eerste gezicht te mooi lijkt om waar te zijn, is dat ook meestal. De motoren van de W210's bevatten weinig problemen, als ze op tijd hun onderhoud hebben gehad. De belangrijkste kwaal (maar dat weet je denk ik al) is roest. Kijk goed bij de wielranden en de deuren, als er ooit aan gewerkt is is dat niet erg, zolang het maar goed gebeurt is.

Hopelijk dat we binnenkort een mooie W of S210 hier op het forum zien verschijnen!

Groeten,

DeMegens
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: plorie

Bericht door Plorie »

DeMegens schreef:Er staat er genoeg te koop, maar als je wat eisen gaat stellen vallen er al snel een hoop af.
Dat zeg je helemaal goed. Opties vind ik minder belangrijk, het meeste is na in te bouwen en geeft me gelijk wat te doen :lol: De basis moet goed zijn, wat achterstallig onderhoud is helemaal niet erg, zolang de prijs er naar is.

Het roestprobleem ken ik, dat is zo ongeveer het eerste wat je leest als je hiernaar op zoek gaat. Inmiddels weet ik wel waar op te letten, wordt vervolgd ;)
Gebruikersavatar
Sterretje1968
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
Roepnaam: Rene
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Locatie: Eindhoven

Re: plorie

Bericht door Sterretje1968 »

Hoi Peter,

Welkom op dit forum.
Wens je veel lees- en schrijfplezier.

Succes met je zoektocht.
Groetjes, Rene.

I'm not weird, I'm a Limited Edition. :lol:
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: PLorie

Bericht door Plorie »

Dank, dat gaat best goedkomen.

Ik zie dat mijn forumnaam gewijzigd is (2 hoofdletters ipv alles klein). Ik zie dat andere forumnamen ook 2 hoofdletters hebben, vast geen toeval... is me niet opgevallen bij aanmelden, klopt dat?

Zie ook dat er binnenkort een meeting in de buurt is, ga proberen daar ook bij te zijn maar dan ws. nog zonder Benz :?
Plaats reactie