Beste forumleden,
Sinds kort is een van de zes gloeibougies in mijn '99 300TDT kaduuk. Hij start nu op vijf cilinders (met wat grijze rook) en na 20 seconden loopt hij weer normaal op zes. Ik heb hem bij garage Wieman in Amsterdam-Noord laten nakijken en die geeft aan dat het de achterste gloeibougie is die onder het spruitstuk zit. Was niet zo 123 te vervangen, want deze was vastgerot (bekend euvel heb ik begrepen). Ivm vakantie de motorkp maar weer dichtgedaan, maar ik sta nu op het twijfelpunt van auto wegdoen (ivm reparatiekosten (zit ook nog een barst in het voorruit)) of alsnog de boel laten repareren. Wegdoen is ook zo'n zonde
Wellicht hebben jullie nog advies/ervaringen qua reparatie??
Gloeibougies
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 aug 2014, 16:41
- Roepnaam: Oscar
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Locatie: Amsterdam
-
- Expert Boarder
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 14 mei 2013, 13:03
- Roepnaam: Henk
- Type wagen: E320CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
- Uitvoering: Avantgarde
- Locatie: Staphorst Prov. Overijssel
Re: Gloeibougies
Turbo motor? Heb ik ook gehad bij mijn vorige, inlaat spruitstuk eraf schroeven, is goed te doen, wel via de onderkant de bout van de EGR klep losdraaien anders lukt het niet, en bij mij braken er 2 gloeiers af, heb gewoon de boor/snij set geleend bij een bevriende garage en de afgebroken uitgeboord, was goed te doen.
- Harolds
- Junior Boarder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 19:59
- Roepnaam: Harold
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1995
- Brandstof: Diesel
- Andere wagens/opmerkingen: W124 E250 Diesel
Volvo station - Locatie: Flevoland
Re: Gloeibougies
Dieselspecialist Jaap Pul op Urk.
Heb ik goede ervaringen mee met het verwijderen van een vastzittende gloeibougie bij mijn 250D destijds.
Een tovenaar op het gebied van Mercedes dieselmotoren.
Heb ik goede ervaringen mee met het verwijderen van een vastzittende gloeibougie bij mijn 250D destijds.
Een tovenaar op het gebied van Mercedes dieselmotoren.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 aug 2014, 16:41
- Roepnaam: Oscar
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Locatie: Amsterdam
Re: Gloeibougies
Dank voor de reacties! Inlaat spruitstuk erafhalen is idd geen probleem, maar dat uitboren ben ik wat angstig voor om eerlijk te zijn Dan laat ik dat liever door een specialist doen...
Hebben jullie een idee wat dat ongeveer gaat kosten? Die gloeibougies zijn ongever 20 piek per stuk en dan laat ik ze meteen alle zes maar doen.
Hebben jullie een idee wat dat ongeveer gaat kosten? Die gloeibougies zijn ongever 20 piek per stuk en dan laat ik ze meteen alle zes maar doen.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 14 mei 2013, 13:03
- Roepnaam: Henk
- Type wagen: E320CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
- Uitvoering: Avantgarde
- Locatie: Staphorst Prov. Overijssel
Re: Gloeibougies
Als je zelf het luchtfilter eraf haalt, en dus los van de EGR , maakt, en weer terug zet, heb je dat met 250 wel betaald denk ik. Kan je dat zelf niet erop en eraf halen komt er gewoon 4 a 5 uur bij.
EGR lossen gaat via een paar schroeven bovenaan, torx, en eentje moet je echt van onderaf bij, middels een paar verlengers op elkaar zetten (1 meter ca) en een zeer klein kanteldopje 8 en veel geduld.
EGR lossen gaat via een paar schroeven bovenaan, torx, en eentje moet je echt van onderaf bij, middels een paar verlengers op elkaar zetten (1 meter ca) en een zeer klein kanteldopje 8 en veel geduld.