W210 177 Pk gekocht
-
- Expert Boarder
- Roepnaam: Henk
- Type wagen: E320CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
- Uitvoering: Avantgarde
W210 177 Pk gekocht
Na lang zoeken, vandaag een W210 Turbo Diesel met zeer weinig kilometers gekocht.
En de kilometers zijn correct.
Er zit eigenlijk alles op en aan, behalve standkachel, maar dat is nu restwarmte installatie.
Vandaag 50 kilometer gereden in dat ding en toert heerlijk, maar wil ook als de brandweer!!
Vrijdag of Zaterdag kan ik hem ophalen met weer een jaar APK erbij.
KM stand 267 duizend ongeveer.
Koudstart 100%
Dit is um.
En de kilometers zijn correct.
Er zit eigenlijk alles op en aan, behalve standkachel, maar dat is nu restwarmte installatie.
Vandaag 50 kilometer gereden in dat ding en toert heerlijk, maar wil ook als de brandweer!!
Vrijdag of Zaterdag kan ik hem ophalen met weer een jaar APK erbij.
KM stand 267 duizend ongeveer.
Koudstart 100%
Dit is um.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Expert Boarder
Re: W210 177 Pk gekocht
Bedankt, spannend, vrijdag / zaterdag komt ie, esp en bas stonden in storing, cruise controll werkte niet, schijnt dat bij die dingen dat allemaal met elkaar te maken heeft, zodra er maar iets in storing staat vliegt de cruise controll er ook uit. Maar ze zouden me dat maken voor aflevering.
Zelf inmiddels van die uitlees en reset apparatuur gekocht dus weer een leuke uitdaging te gaan! Want het zal vast vaker gebeuren.
Al is er maar 1 lampje kapot, dat stopt de cruise controll ook leert google me...
Cruise controll is voor mij als only Benzgenietend rijder van zeer groot belang.
Zelf inmiddels van die uitlees en reset apparatuur gekocht dus weer een leuke uitdaging te gaan! Want het zal vast vaker gebeuren.
Al is er maar 1 lampje kapot, dat stopt de cruise controll ook leert google me...
Cruise controll is voor mij als only Benzgenietend rijder van zeer groot belang.
-
- Fresh Boarder
- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Ouder
- Andere wagens/opmerkingen: W124 200D 1986 en W124 300D 1986
Netjes Henk!
Collega van me heeft een 320 benzine, gaat ook als de brandweer en rijdt ook erg lekker en comfortabel.
Qua uitlezen, hij heeft alleen de 38 polige stekker neem ik aan, geen OBDII omdat hij van begin 1998 is. Weet van die zelfde collega dat het uitlezen niet makkelijk was en ook niet meteen lukte (als het uberhaupt lukte bij hem, kan ik me zelf eigenlijk niet meer herinneren). Maar weet niet wat voor uitlees spul hij toendertijd gekocht had.
Collega van me heeft een 320 benzine, gaat ook als de brandweer en rijdt ook erg lekker en comfortabel.
Qua uitlezen, hij heeft alleen de 38 polige stekker neem ik aan, geen OBDII omdat hij van begin 1998 is. Weet van die zelfde collega dat het uitlezen niet makkelijk was en ook niet meteen lukte (als het uberhaupt lukte bij hem, kan ik me zelf eigenlijk niet meer herinneren). Maar weet niet wat voor uitlees spul hij toendertijd gekocht had.
-
- Expert Boarder
Het apparaat is gewoon een beauty al zeg ik het zelf.
Ze trekt als het moet, gevoelsmatig sneller als een vliegtuig.
Maar ik blijf ook hiermee Benzgenietend rijden, elke dag op de cruise controll door het veld met een snelheid van 37 km per uur naar mijn werk genietend van de Benz en de natuur , heerlijk, zo op de heenweg altijd 32 minuten terugweg iets sneller, maar binnen 10 minuten.
Nederlandse en Duitse boeken en OBD2 apparatuur erbij gekocht, de sleutels is nog even wennen, 3 erbij, waarvan 1 zo is geprogrammeerd dat alleen de bestuurders kant open gaat, daar ik meestal alleen rij.
Een genot! En dat voor...1450 euro daar het geen gangbare handel is, te zwaar voor de meeste.
En het motortje...ziet als nieuw.
En ze rijdt, als een Tierelier...Ze trekt als het moet, gevoelsmatig sneller als een vliegtuig.
Maar ik blijf ook hiermee Benzgenietend rijden, elke dag op de cruise controll door het veld met een snelheid van 37 km per uur naar mijn werk genietend van de Benz en de natuur , heerlijk, zo op de heenweg altijd 32 minuten terugweg iets sneller, maar binnen 10 minuten.
Nederlandse en Duitse boeken en OBD2 apparatuur erbij gekocht, de sleutels is nog even wennen, 3 erbij, waarvan 1 zo is geprogrammeerd dat alleen de bestuurders kant open gaat, daar ik meestal alleen rij.
Een genot! En dat voor...1450 euro daar het geen gangbare handel is, te zwaar voor de meeste.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Expert Boarder
- Roepnaam: Willy
- Type wagen: E200CDI
- Bouwjaar: 2000
- Uitvoering: Classic
- Andere wagens/opmerkingen: Lancia Dedra 1993 (in restauratie)
https://diagnoseapparatuur.nl daar heb ik de mijne gekocht met overgang van 38pin naar platte stekker
werkt goed is een maxidiag,blijf van de toestellen icarsoft af want die doen het niet op de oudere modellen(had ik eerst besteld maar werkt niet op de W210 en wisten ze zelf blijkbaar niet)
werkt goed is een maxidiag,blijf van de toestellen icarsoft af want die doen het niet op de oudere modellen(had ik eerst besteld maar werkt niet op de W210 en wisten ze zelf blijkbaar niet)
-
- Expert Boarder
-
- Expert Boarder
Bedankt, ik voel me er ook een vorst in.
Mijn vrouw echt de Koningin, ze laat zich rijden.
Ze heeft haar eigen auto want wil niet sturen in grote auto's, vindt ze, gelukkig, niks.
Zo genieten we beide er evenveel van.
Mijn vrouw echt de Koningin, ze laat zich rijden.
Ze heeft haar eigen auto want wil niet sturen in grote auto's, vindt ze, gelukkig, niks.
Zo genieten we beide er evenveel van.
-
- Expert Boarder
En juist getankt met deze auto, 138 kilometer gereden zoals een Benzgenieter zijn Koningin vervoert, en er ging 7,68 liter peut in, dat is 5,6 liter op 100 kilometer oftewel 1 op 17,96 , ik ben er tevreden mee, alleen even de vlotter schoonmaken wat die zakt te snel, zal dus vies zijn, maar dat had ik bij al mijn vorige Benzen ook, dat is het werk niet, maar over drie weken eerst even verhuizen, mooi voor als de verhuizing klaar is!
65 liter tankinhoud slechts? Klopt dat? De vorige had 90 liter, kan ik zo weer aanpassen, valt ook wel mee te leven, maar ik had gerekend op 80 liter eigenlijk. Maar er zijn ergere dingen in het leven moet je maar denken.
65 liter tankinhoud slechts? Klopt dat? De vorige had 90 liter, kan ik zo weer aanpassen, valt ook wel mee te leven, maar ik had gerekend op 80 liter eigenlijk. Maar er zijn ergere dingen in het leven moet je maar denken.
-
- Fresh Boarder
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E300TD
- Bouwjaar: 1999
- Automaat: Ja
Hallo,
Ik heb zelf ook een 300TD maar daar kan ik krap aan 1 op 12 behalen. Vorig jaar zelfs een goede vriendin gevraagd om met de Benz op vakantie te gaan naar Frankrijk omdat zij een fluwelen rechtervoetje bezit. Maar ook zij kreeg 'm niet zuiniger. Nu is dat ook verder niet mijn intentie omdat de gemiddelde praktijkwaarden nabij de 1 op 12 aanwijzen. Maar mijn vorige auto een BMW 530d als die goed gemutst was dan was 1 op 14 nog haalbaar. Maar ik ben benieuwd hoe jij je diesel zo zuinig hebt weten te krijgen.
Mvg Peter
Ik heb zelf ook een 300TD maar daar kan ik krap aan 1 op 12 behalen. Vorig jaar zelfs een goede vriendin gevraagd om met de Benz op vakantie te gaan naar Frankrijk omdat zij een fluwelen rechtervoetje bezit. Maar ook zij kreeg 'm niet zuiniger. Nu is dat ook verder niet mijn intentie omdat de gemiddelde praktijkwaarden nabij de 1 op 12 aanwijzen. Maar mijn vorige auto een BMW 530d als die goed gemutst was dan was 1 op 14 nog haalbaar. Maar ik ben benieuwd hoe jij je diesel zo zuinig hebt weten te krijgen.
Mvg Peter
-
- Expert Boarder
Ik heb um zo gekocht, maar deed bij de vorige ook alle onderhoud zelf, daar kom ik bij deze ook snel genoeg achter hoop ik, eerst even de juiste uitlees apparatuur hebben van alles, en de verhuizing achter de rug hebben, maar ik ben een zeer rustig rijder. Vanavond geschroken van hoe die lampen aan gaan, het zijn net TL balken!
Wel gebruik in cruise controll daar waar mogelijk is, en heb letterlijk lak aan bumperklevers, ze laten mijn bloed niet koken, ik blijf de rust. Het vermogen niet in top benutten, 5 minuten eerder van huis gaan is wat langer Benzgenieten is mijn insteek wanneer mogelijk. Mijn vorige Turbo deed ook 1 op 11 tot 1 op 14 , 147 pk was dat. 90 liter tank, 1450 kilometer op 1 tank was mijn record daarmee, 60.000 km met die auto gedaan.
Wel gebruik in cruise controll daar waar mogelijk is, en heb letterlijk lak aan bumperklevers, ze laten mijn bloed niet koken, ik blijf de rust. Het vermogen niet in top benutten, 5 minuten eerder van huis gaan is wat langer Benzgenieten is mijn insteek wanneer mogelijk. Mijn vorige Turbo deed ook 1 op 11 tot 1 op 14 , 147 pk was dat. 90 liter tank, 1450 kilometer op 1 tank was mijn record daarmee, 60.000 km met die auto gedaan.
-
- Expert Boarder
2e tankbeurt woon-werk verkeer was 8,2 liter op 100 kilometer, lijkt me aardig beter bij deze auto passen.
Het genot is er ook naar.
Service interval melding ook gereset.
Zet auto op contact en druk twee keer HEEL SNEL ACHTER ELKAAR op de dagteller reset knop links op het dashbord onderaan.
Dan zie je een ander menu. waar je niks hoeft te doen.
Ze de auto van contact af.
Druk nu eerst weer op die dagteller resetknop en hou die vast en zet de auto op contact.
En hou het knopje zo ca 15 seconden vast, de nieuwe olie ververs interval van 15.000 km verschijnt in de display.
En je hoort een piepje.
Dan heb je gewonnen, en is het goed, zo kan je dat zelf ook ! Zonder piepje te horen is het niet goed en blijft ze die melding geven, heb er ook 1/2 dag over gedaan totdat ik erachter kwam dat je twee maal zeer snel achter elkaar moest drukken op dat knopje.
Lampje onder de bumper ook vervangen door een H1 55 watt wat er ook in zat, heb nu nog een melding van ergens een kapot lampje, ik verdenk de verlichting van de schakelaar van de verlichting, die gaat later deze week even los.
Het genot is er ook naar.
Service interval melding ook gereset.
Zet auto op contact en druk twee keer HEEL SNEL ACHTER ELKAAR op de dagteller reset knop links op het dashbord onderaan.
Dan zie je een ander menu. waar je niks hoeft te doen.
Ze de auto van contact af.
Druk nu eerst weer op die dagteller resetknop en hou die vast en zet de auto op contact.
En hou het knopje zo ca 15 seconden vast, de nieuwe olie ververs interval van 15.000 km verschijnt in de display.
En je hoort een piepje.
Dan heb je gewonnen, en is het goed, zo kan je dat zelf ook ! Zonder piepje te horen is het niet goed en blijft ze die melding geven, heb er ook 1/2 dag over gedaan totdat ik erachter kwam dat je twee maal zeer snel achter elkaar moest drukken op dat knopje.
Lampje onder de bumper ook vervangen door een H1 55 watt wat er ook in zat, heb nu nog een melding van ergens een kapot lampje, ik verdenk de verlichting van de schakelaar van de verlichting, die gaat later deze week even los.
-
- Expert Boarder
Airco ook even afgevuld, was de eerste keer nog, doppen zaten nog verzegeld, 20% zat er maar meer in, 1 kilo aan vloeistof ging erin, en niet lek, wel door het nooit controleren 9 fouten in de airco uitgelezen en gewist, en draait weer ijskoud!!
-
- Expert Boarder
Zo de schuit weer vers op de 8 liter olie en filter, zelf boekje maar afgetekend, vorige was 15.000 km gelden in 2014! Enige tijd dus, maar wist dat ie een half jaar stil gestaan had ivm moeilijk verkoopbare handel, en loopt nog geruislozer nu!
-
- Junior Boarder
- Roepnaam: Mark
- Type wagen: E200 Kompressor
- T-Modell: Ja
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W123 300 DT USA
De BAS, EPS en ABS melding kunnen ook door de remschakelaar komen.
Dit is ook een zwak punt van de E-serie.
Als ik die van mij net iets te licht aantikte dan ging de hele kerstboom branden.
Na het vervangen van de schakelaar meldingen niet meer terug gekomen.
Dit is ook een zwak punt van de E-serie.
Als ik die van mij net iets te licht aantikte dan ging de hele kerstboom branden.
Na het vervangen van de schakelaar meldingen niet meer terug gekomen.
-
- Expert Boarder
Nieuwe remschakelaar geplaatst en alles is inderdaad verdwenen.
Laatste tankbeurt was gewoon goed mee rijden en ook ca 300 kilometer voluit (Polen op en neer) met het verder is is bij 1 op 11 gebleven, wel te doen dus.
Alleen jammer dat er een 65 liter tank in ligt, want heb een hekel aan tanken, maar alles went zeggen ze altijd, dus dat zal ook wennen.
Laatste tankbeurt was gewoon goed mee rijden en ook ca 300 kilometer voluit (Polen op en neer) met het verder is is bij 1 op 11 gebleven, wel te doen dus.
Alleen jammer dat er een 65 liter tank in ligt, want heb een hekel aan tanken, maar alles went zeggen ze altijd, dus dat zal ook wennen.
-
- Expert Boarder
Sinds mei ruim 10.000 kilometer met deze auto gereden, eigenlijk probleemloos (eenmaal brandstof filter van de diesel tank schoon gemaakt) Rijdt heerlijk, verbruik is wel gezond, maar kost wat, hej ook wat, het is wel genieten.
-
- Expert Boarder
Nou, mijn eerste pech gevalletje min of meer ook gehad.
- Tank verstopt.
Al 2 maand last van.
Vandaag het ding er maar even uit gehaald en schoon gemaakt, eigenlijk best goed te doen bij een W210.
Tankfilter is niet aan te komen nieuw, dus gewoon de oude in heet water schoongemaakt, is een gaas filter dus dat kan altijd.
Achterschot achterbank verwijderen.
Van onderen tank leeg laten lopen, dat is ca 1 uur werk, dan filter er uit draaien met een sleutel 19, heb een ring gebruikt die ik open geslepen had.
Dan retour en ontlucht leiding lossen.
Stekker vlotter lossen
Binnen kant koffer 4 boutjes lossen, en je pakt de tank er zo van tussen.
Schoongemaakt met een hogedruk reiniger en voor de kachel laten drogen , en toen er weer in gezet.
- Tank verstopt.
Al 2 maand last van.
Vandaag het ding er maar even uit gehaald en schoon gemaakt, eigenlijk best goed te doen bij een W210.
Tankfilter is niet aan te komen nieuw, dus gewoon de oude in heet water schoongemaakt, is een gaas filter dus dat kan altijd.
Achterschot achterbank verwijderen.
Van onderen tank leeg laten lopen, dat is ca 1 uur werk, dan filter er uit draaien met een sleutel 19, heb een ring gebruikt die ik open geslepen had.
Dan retour en ontlucht leiding lossen.
Stekker vlotter lossen
Binnen kant koffer 4 boutjes lossen, en je pakt de tank er zo van tussen.
Schoongemaakt met een hogedruk reiniger en voor de kachel laten drogen , en toen er weer in gezet.
-
- Expert Boarder
Auto ging al een paar dagen echt mega erg inhouden.
Van alles los gehad, en dacht wat nu dan, net de tank ellende gehad.
Achteraf oorzaak gewoon een vuil luchtfilter , nieuw filter erin en gaat weer als een wilde als ik wil.
Nooit voor mogelijk gehouden dat een vuil filter zoveel ergernis kan geven!
Op tijd vervangen, kost de kop niet, kleine 40 euro, en is het werk ook niet, googelen naar oorzaken brengt andere dingen die je dan gaat zoeken. EGR klep schoonmaken enzo.
Luchtfilter mag ook om de 10.000 kim vervangen worden, bij aankoop zat er dus 1 in, vast niet vlak van tevoren vernieuwd en inmiddels ca 14.000 km er mee gereden.
Van alles los gehad, en dacht wat nu dan, net de tank ellende gehad.
Achteraf oorzaak gewoon een vuil luchtfilter , nieuw filter erin en gaat weer als een wilde als ik wil.
Nooit voor mogelijk gehouden dat een vuil filter zoveel ergernis kan geven!
Op tijd vervangen, kost de kop niet, kleine 40 euro, en is het werk ook niet, googelen naar oorzaken brengt andere dingen die je dan gaat zoeken. EGR klep schoonmaken enzo.
Luchtfilter mag ook om de 10.000 kim vervangen worden, bij aankoop zat er dus 1 in, vast niet vlak van tevoren vernieuwd en inmiddels ca 14.000 km er mee gereden.