AlexMetGroteauto

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
AlexMetGroteauto
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2016, 22:05
Roepnaam: Alex
Type wagen: E55 AMG
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja

AlexMetGroteauto

Bericht door AlexMetGroteauto »

Hallo W210 clubleden!

Even voorstellen, dat is inderdaad wel zo netjes. Ik ben Alex, 45 jaar, woon in de regio Den Haag. Dit is een autoclub, dus meteen maar het belangrijkste : de autohistorie.

Ooit begonnen met een gedeukte opgevoerde Mini uit 1983, prachtige auto was dat. Vering is voor aanstellers (je hebt toch luchtbanden?) dus lag als een plank op de weg, er viel alleen af en toe een onderdeel vanaf. Daarna een Peugeot 205 1.6 GTI en een '89 Toyota Supra 3.0 turbo. Toen gingen we verhuizen, dus begonnen de stationcars. De Opel Omega 2.4, specifiek voor de verhuizing gekocht, beviel zo goed dat de volgende weer een station werd, een BMW 525i touring executive. Een E34 van toen 10 jaar oud. Dat was 13 jaar geleden, deze auto staat nu nog op mn oprit. Verreweg de beste auto die ik tot dan toe ooit gehad had, heb ik langer mee gedaan dan alle voorgaanden bij elkaar. Helaas kreeg deze de laatste jaren steeds meer trillingen in het onderstel, en ondanks ettelijke duizenden euro's aan reparaties was het niet weg te krijgen, dus begin dit jaar de knoop door gehakt om naar een vervanger te gaan kijken.

De eisen waren : stationcar, benzine, groot, luxe, lekker wat vermogen, Duitse degelijkheid, 15+ jaar oud (vanwege de belasting, inderdaad). Rondkijkend viel al snel op dat in die categorie er in Mercedessen veel meer keuze was dan in BMW's, en nog goedkoper ook. Eerst gekeken naar 320's en 430's, maar op een gegeven moment op het idee gekomen om geen halve maatregelen te nemen en naar een AMG te kijken. Het verschil in prijs en keuze met Duitsland was zo groot dat ik er uiteindelijk een heb laten importeren.

Dus, om een lang verhaal niet nog langer te maken, ben ik sinds eergisteren de trotse eigenaar van een obsidiaanzwarte AMG E55 station uit 1998. Er mankeert nog wel het een en ander aan, maar daar was de prijs ook naar, ik heb de gok genomen dat het redelijkerwijs op te lossen is allemaal. En je rijdt als een koning. Een collega omschreef zijn C-klasse als een vliegend tapijtje, dit is een vliegend tapijt met raketaandrijving.

Er moeten een paar technische dingetjes opgelost worden : de module met de pookjes van de richtingaanwijzer en cruisecontrol zit niet goed vast, volgens de computer is er ergens een lampje kapot maar de monteur kon er geen vinden, en de ESP grijpt op vreemde momenten in. Als dat onder controle is ga ik naar de stereo en navigatie kijken. Op dit forum zal ik ongetwijfeld nuttige tips tegenkomen, en hopelijk kan ik op mijn beurt ook wat bijdragen.

Gegroet allemaal,

Alex.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alexander

Re: AlexMetGroteauto

Bericht door Alexander »

Gefeliciteerd met deze pracht Alex, en Welkom!

Houd dit soort dingen in de gaten http://w210club.nl/september-meeting-in ... -t764.html
Daar ontmoet je veel mensen met kennis van zaken.
Gebruikersavatar
Lomitelj
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 sep 2014, 09:18
Roepnaam: lomitelj
Type wagen: E200 Kompressor
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 2001
Brandstof: Benzine
Automaat: Nee
Uitvoering: Elegance

Re: AlexMetGroteauto

Bericht door Lomitelj »

Welkom Alex. If I were you, I would be very proud of myself because you have in your property one piece of finest Mercedes engineering. 8-)
BertMercedes
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2015, 06:13
Roepnaam: Bert
Type wagen: E200
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Elegance

Re: AlexMetGroteauto

Bericht door BertMercedes »

Waarom wordt er bij duitse auto's engels gesproken, misschien toch stiekem jaloers op Jaguar?
Alexander

Re: AlexMetGroteauto

Bericht door Alexander »

Omdat dit een lid betreft wat geen Nederlands spreekt, bovendien in het buitenland woont, en als één van de weinige trouw is aan het W210.

Respect, ook voor hem!
BertMercedes
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2015, 06:13
Roepnaam: Bert
Type wagen: E200
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Elegance

Re: AlexMetGroteauto

Bericht door BertMercedes »

Duidelijk, goede argumenten.
Alex, veel plezier met de auto.
AlexMetGroteauto
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2016, 22:05
Roepnaam: Alex
Type wagen: E55 AMG
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja

Re: AlexMetGroteauto

Bericht door AlexMetGroteauto »

Dank allemaal!
(en excuses voor de late reactie)
WillyD
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:16
Roepnaam: Willy
Type wagen: E200CDI
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 2000
Brandstof: Diesel
Automaat: Nee
Uitvoering: Classic
Andere wagens/opmerkingen: Lancia Dedra 1993 (in restauratie)
Locatie: Kapellen, Antwerpen

Re: AlexMetGroteauto

Bericht door WillyD »

kijk eens of er geen lampje van kentekenverlichting defect is heb ik ook voor gehad melding niks te vinden en opeens zag ik het dit zijn 2 buislampjes
grtz
willy
AlexMetGroteauto
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2016, 22:05
Roepnaam: Alex
Type wagen: E55 AMG
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja

Re: AlexMetGroteauto

Bericht door AlexMetGroteauto »

Dank je voor de suggestie Willy. Kentekenplaatverlichting heb ik gecontroleerd, dat was ook de eerste tip van een vriend van mij die een autobedrijf heeft. Even dacht ik dat ik het gevonden had, er zitten nl lampjes in de onderkant van de deuren (geen idee of dat standaarduitrusting is) om je bij te lichten bij het uitstappen, die in het RA portier bleek een los stekkertje te hebben. Maar helaas, dat was het niet. Remlichten, mistlichten, achteruitrijlichten, allemaal in orde. Volgende week gaat diezelfde vriend er uitgebreid naar kijken, hopelijk kan hij de boordcomputer uitlezen.
Ik weet overigens niet hoeveel mensen hier dat geprobeerd hebben, ik heb dus een OBD2 module en een verloopkabel gekocht om zelf de foutcodes uit te lezen, maar de goedkope Chinese module die ik had kreeg geen verbinding met de ECU. Ik hoopte vooral iets te weten te komen over waarom de ESP de hele tijd ingrijpt terwijl dat echt niet nodig is. De ESP resetten door het stuur helemaal naar links en rechts te draaien (staat in het boekje) heeft niet geholpen.
Als dat op te lossen is ga ik naar de steenslag op de motorkap kijken, de voorrand zit helemaal vol met plekjes waar de lak er af is. En nog genoeg andere dingen ;-)

- A
Plaats reactie