AlexMetGroteauto
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 jun 2016, 22:05
- Roepnaam: Alex
- Type wagen: E55 AMG
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
AlexMetGroteauto
Hallo W210 clubleden!
Even voorstellen, dat is inderdaad wel zo netjes. Ik ben Alex, 45 jaar, woon in de regio Den Haag. Dit is een autoclub, dus meteen maar het belangrijkste : de autohistorie.
Ooit begonnen met een gedeukte opgevoerde Mini uit 1983, prachtige auto was dat. Vering is voor aanstellers (je hebt toch luchtbanden?) dus lag als een plank op de weg, er viel alleen af en toe een onderdeel vanaf. Daarna een Peugeot 205 1.6 GTI en een '89 Toyota Supra 3.0 turbo. Toen gingen we verhuizen, dus begonnen de stationcars. De Opel Omega 2.4, specifiek voor de verhuizing gekocht, beviel zo goed dat de volgende weer een station werd, een BMW 525i touring executive. Een E34 van toen 10 jaar oud. Dat was 13 jaar geleden, deze auto staat nu nog op mn oprit. Verreweg de beste auto die ik tot dan toe ooit gehad had, heb ik langer mee gedaan dan alle voorgaanden bij elkaar. Helaas kreeg deze de laatste jaren steeds meer trillingen in het onderstel, en ondanks ettelijke duizenden euro's aan reparaties was het niet weg te krijgen, dus begin dit jaar de knoop door gehakt om naar een vervanger te gaan kijken.
De eisen waren : stationcar, benzine, groot, luxe, lekker wat vermogen, Duitse degelijkheid, 15+ jaar oud (vanwege de belasting, inderdaad). Rondkijkend viel al snel op dat in die categorie er in Mercedessen veel meer keuze was dan in BMW's, en nog goedkoper ook. Eerst gekeken naar 320's en 430's, maar op een gegeven moment op het idee gekomen om geen halve maatregelen te nemen en naar een AMG te kijken. Het verschil in prijs en keuze met Duitsland was zo groot dat ik er uiteindelijk een heb laten importeren.
Dus, om een lang verhaal niet nog langer te maken, ben ik sinds eergisteren de trotse eigenaar van een obsidiaanzwarte AMG E55 station uit 1998. Er mankeert nog wel het een en ander aan, maar daar was de prijs ook naar, ik heb de gok genomen dat het redelijkerwijs op te lossen is allemaal. En je rijdt als een koning. Een collega omschreef zijn C-klasse als een vliegend tapijtje, dit is een vliegend tapijt met raketaandrijving.
Er moeten een paar technische dingetjes opgelost worden : de module met de pookjes van de richtingaanwijzer en cruisecontrol zit niet goed vast, volgens de computer is er ergens een lampje kapot maar de monteur kon er geen vinden, en de ESP grijpt op vreemde momenten in. Als dat onder controle is ga ik naar de stereo en navigatie kijken. Op dit forum zal ik ongetwijfeld nuttige tips tegenkomen, en hopelijk kan ik op mijn beurt ook wat bijdragen.
Gegroet allemaal,
Alex.
Even voorstellen, dat is inderdaad wel zo netjes. Ik ben Alex, 45 jaar, woon in de regio Den Haag. Dit is een autoclub, dus meteen maar het belangrijkste : de autohistorie.
Ooit begonnen met een gedeukte opgevoerde Mini uit 1983, prachtige auto was dat. Vering is voor aanstellers (je hebt toch luchtbanden?) dus lag als een plank op de weg, er viel alleen af en toe een onderdeel vanaf. Daarna een Peugeot 205 1.6 GTI en een '89 Toyota Supra 3.0 turbo. Toen gingen we verhuizen, dus begonnen de stationcars. De Opel Omega 2.4, specifiek voor de verhuizing gekocht, beviel zo goed dat de volgende weer een station werd, een BMW 525i touring executive. Een E34 van toen 10 jaar oud. Dat was 13 jaar geleden, deze auto staat nu nog op mn oprit. Verreweg de beste auto die ik tot dan toe ooit gehad had, heb ik langer mee gedaan dan alle voorgaanden bij elkaar. Helaas kreeg deze de laatste jaren steeds meer trillingen in het onderstel, en ondanks ettelijke duizenden euro's aan reparaties was het niet weg te krijgen, dus begin dit jaar de knoop door gehakt om naar een vervanger te gaan kijken.
De eisen waren : stationcar, benzine, groot, luxe, lekker wat vermogen, Duitse degelijkheid, 15+ jaar oud (vanwege de belasting, inderdaad). Rondkijkend viel al snel op dat in die categorie er in Mercedessen veel meer keuze was dan in BMW's, en nog goedkoper ook. Eerst gekeken naar 320's en 430's, maar op een gegeven moment op het idee gekomen om geen halve maatregelen te nemen en naar een AMG te kijken. Het verschil in prijs en keuze met Duitsland was zo groot dat ik er uiteindelijk een heb laten importeren.
Dus, om een lang verhaal niet nog langer te maken, ben ik sinds eergisteren de trotse eigenaar van een obsidiaanzwarte AMG E55 station uit 1998. Er mankeert nog wel het een en ander aan, maar daar was de prijs ook naar, ik heb de gok genomen dat het redelijkerwijs op te lossen is allemaal. En je rijdt als een koning. Een collega omschreef zijn C-klasse als een vliegend tapijtje, dit is een vliegend tapijt met raketaandrijving.
Er moeten een paar technische dingetjes opgelost worden : de module met de pookjes van de richtingaanwijzer en cruisecontrol zit niet goed vast, volgens de computer is er ergens een lampje kapot maar de monteur kon er geen vinden, en de ESP grijpt op vreemde momenten in. Als dat onder controle is ga ik naar de stereo en navigatie kijken. Op dit forum zal ik ongetwijfeld nuttige tips tegenkomen, en hopelijk kan ik op mijn beurt ook wat bijdragen.
Gegroet allemaal,
Alex.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: AlexMetGroteauto
Gefeliciteerd met deze pracht Alex, en Welkom!
Houd dit soort dingen in de gaten http://w210club.nl/september-meeting-in ... -t764.html
Daar ontmoet je veel mensen met kennis van zaken.
Houd dit soort dingen in de gaten http://w210club.nl/september-meeting-in ... -t764.html
Daar ontmoet je veel mensen met kennis van zaken.
- Lomitelj
- Expert Boarder
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 12 sep 2014, 09:18
- Roepnaam: lomitelj
- Type wagen: E200 Kompressor
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Nee
- Uitvoering: Elegance
Re: AlexMetGroteauto
Welkom Alex. If I were you, I would be very proud of myself because you have in your property one piece of finest Mercedes engineering.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 jul 2015, 06:13
- Roepnaam: Bert
- Type wagen: E200
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
Re: AlexMetGroteauto
Waarom wordt er bij duitse auto's engels gesproken, misschien toch stiekem jaloers op Jaguar?
Re: AlexMetGroteauto
Omdat dit een lid betreft wat geen Nederlands spreekt, bovendien in het buitenland woont, en als één van de weinige trouw is aan het W210.
Respect, ook voor hem!
Respect, ook voor hem!
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 jul 2015, 06:13
- Roepnaam: Bert
- Type wagen: E200
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
Re: AlexMetGroteauto
Duidelijk, goede argumenten.
Alex, veel plezier met de auto.
Alex, veel plezier met de auto.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 jun 2016, 22:05
- Roepnaam: Alex
- Type wagen: E55 AMG
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
Re: AlexMetGroteauto
Dank allemaal!
(en excuses voor de late reactie)
(en excuses voor de late reactie)
-
- Expert Boarder
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:16
- Roepnaam: Willy
- Type wagen: E200CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2000
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
- Uitvoering: Classic
- Andere wagens/opmerkingen: Lancia Dedra 1993 (in restauratie)
- Locatie: Kapellen, Antwerpen
Re: AlexMetGroteauto
kijk eens of er geen lampje van kentekenverlichting defect is heb ik ook voor gehad melding niks te vinden en opeens zag ik het dit zijn 2 buislampjes
grtz
willy
grtz
willy
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 jun 2016, 22:05
- Roepnaam: Alex
- Type wagen: E55 AMG
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
Re: AlexMetGroteauto
Dank je voor de suggestie Willy. Kentekenplaatverlichting heb ik gecontroleerd, dat was ook de eerste tip van een vriend van mij die een autobedrijf heeft. Even dacht ik dat ik het gevonden had, er zitten nl lampjes in de onderkant van de deuren (geen idee of dat standaarduitrusting is) om je bij te lichten bij het uitstappen, die in het RA portier bleek een los stekkertje te hebben. Maar helaas, dat was het niet. Remlichten, mistlichten, achteruitrijlichten, allemaal in orde. Volgende week gaat diezelfde vriend er uitgebreid naar kijken, hopelijk kan hij de boordcomputer uitlezen.
Ik weet overigens niet hoeveel mensen hier dat geprobeerd hebben, ik heb dus een OBD2 module en een verloopkabel gekocht om zelf de foutcodes uit te lezen, maar de goedkope Chinese module die ik had kreeg geen verbinding met de ECU. Ik hoopte vooral iets te weten te komen over waarom de ESP de hele tijd ingrijpt terwijl dat echt niet nodig is. De ESP resetten door het stuur helemaal naar links en rechts te draaien (staat in het boekje) heeft niet geholpen.
Als dat op te lossen is ga ik naar de steenslag op de motorkap kijken, de voorrand zit helemaal vol met plekjes waar de lak er af is. En nog genoeg andere dingen
- A
Ik weet overigens niet hoeveel mensen hier dat geprobeerd hebben, ik heb dus een OBD2 module en een verloopkabel gekocht om zelf de foutcodes uit te lezen, maar de goedkope Chinese module die ik had kreeg geen verbinding met de ECU. Ik hoopte vooral iets te weten te komen over waarom de ESP de hele tijd ingrijpt terwijl dat echt niet nodig is. De ESP resetten door het stuur helemaal naar links en rechts te draaien (staat in het boekje) heeft niet geholpen.
Als dat op te lossen is ga ik naar de steenslag op de motorkap kijken, de voorrand zit helemaal vol met plekjes waar de lak er af is. En nog genoeg andere dingen
- A