Thermostaat 200/220 CDI vervangen.

Klusje te doen? Kijk hier hoe het moet.
Dit is dus NIET de plek om vragen te stellen!!!
Onderwerpen in de How-to rubriek kunnen door teamleden afgesloten worden.
Plaats reactie
Michiel01
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 jul 2012, 18:25
Roepnaam: Michiel
Type wagen: E220CDI
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Andere wagens/opmerkingen: W124 200D
Trabant 601
Star Diagnose C3.

Thermostaat 200/220 CDI vervangen.

Bericht door Michiel01 »

Voor degenen die er interesse in hebben een stukje hoe een thermostaat te vervangen van een 200/220 CDI.
De reden dat ik hem vervangen heb is omdat de motortemperatuur niet hoger werd dan 70 graden!

Als eerste tap je het koelwater af of zoals ik gedaan heb de bovenste radiateurslang loshalen en het water wat erin zit eruit laten lopen en opvangen.

Dan haal je het stekkertje los van de voeler die in het thermostaathuis zit.

De thermostaat(huis) zit met 3 torx bouten vast in de cilinderkop.
Deze zijn redelijk goed toegankelijk en ik heb het met een 3/8 doppensetje los kunnen krijgen.

Pasvlak op de cilinderkop het ik schoongemaakt met waterproof 320 en ontvet zodat de afdichtring goed afdicht op de kop.

Daarna alles weer vastgezet en de stekker aangesloten en het koelsysteem afgevuld en gaan rijden zodat de motor eerder op temperatuur komt dat stationair draaien.

Het koelsysteem ontlucht zichzelf.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Stern
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mar 2013, 10:30
Roepnaam: Pieter
Type wagen: E200CDI
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Classic
Andere wagens/opmerkingen: W121 190, W124 200D,
A209 200 kompresssor, , W210 220CDI

Re: Thermostaat 200/220 CDI vervangen.

Bericht door Stern »

Beste Michiel,

Hartelijk dank voor de uitgebreide omschrijving!

Heb hem besteld, ga dit van het weekend doen bij mijn nieuwe aanwinst.

Gr.

Stern
Plaats reactie