mijn 200CDI heeft 250k inmiddels en ik stel mij de vraag of het enig nut zou hebben om hem te laten chippen naar een 270 omdat die meer koppel en uiteraard meer pks hebben ik weet dat de motorblok hetzelfde is zoals 220-200-270 zou het enkel doen omdat ik binnekort nogal veel bergen op moet
iemand met voor en nadelen?
grtz
willy
chippen
Re: chippen
Het is niet denkbeeldig dat, wanneer je het blok opwaardeert naar een waarde waarvoor het niet is toegerust, je een enorme slijtage slag aan het blok toebrengt.
Voordeel zou kunnen zijn dat je "een korte" tijd, meer hebt dan wat het blok van oorsprong in huis had.
Ik denk inderdaad voor "kortere tijd" Daarna is je blok afgeschreven vrees ik.
Mogelijk zijn er techneuten die hier ervaring mee hebben.
Voordeel zou kunnen zijn dat je "een korte" tijd, meer hebt dan wat het blok van oorsprong in huis had.
Ik denk inderdaad voor "kortere tijd" Daarna is je blok afgeschreven vrees ik.
Mogelijk zijn er techneuten die hier ervaring mee hebben.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 aug 2012, 22:41
- Roepnaam: Jaak
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: Ouder
- Brandstof: Diesel
- Andere wagens/opmerkingen: W123 200D,300D,T200
Re: chippen
Grootste bezwaar is dat bij een ernstig ongeval je je verzekeraar een goede reden geeft om dekking te weigeren want verzekerd voor 200,niet voor 270.Experts van de verzekering kennen die truuk van het chippen ook en doen daar hun voordeel mee.
- StevenD
- Senior Boarder
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 29 okt 2014, 21:21
- Roepnaam: Steven
- Type wagen: E270CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Locatie: Tiel
Re: chippen
Ik zou er ook niet aan beginnen. Je brengt toch schade toe aan het technisch gebeuren waaronder de versnellingsbak.
Mijn zwager praat uit ervaring. Was weliswaar bij een Volvo V70 2.5TDI, maar toch.
Lekker zo laten en sparen voor een 270cdi of een 320CDI.
Voordeel van het chippen is buiten de pk's en koppel om dat je auto zuiniger is.
Succes met je overweging
Mijn zwager praat uit ervaring. Was weliswaar bij een Volvo V70 2.5TDI, maar toch.
Lekker zo laten en sparen voor een 270cdi of een 320CDI.
Voordeel van het chippen is buiten de pk's en koppel om dat je auto zuiniger is.
Succes met je overweging
Had een E270CDI met aan de trekhaak een Kip 48 Greyline, nu een S203 facelift 220 CDI.