Vautour

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Vautour
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2015, 10:52
Type wagen: E320
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 2000
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Elegance

Vautour

Bericht door Vautour »

Hallo allemaal,

Na een lange zoektocht heb ik vorige week een MERCEDES E320 SW 4-MATIC in Elegance uitvoering gevonden en gekocht in Italie.

Bouwjaar is oktober 2000 en de auto heeft aantoonbaar 128.000 km gelopen. Boekjes afgestempeld. 2e eigenaar.

Heb de Mercedes in Italie bij de Mercedes dealer laten keuren. Resultaat: nieuwe banden nodig. Verder is zeer goede staat.

De Mercedes is van 2000 tot 2014 in eigendom geweest van een bekende Italiaanse tv presentator (documentatie aanwezig) en heeft altijd binnen gestaan. Het interieur ziet er nog erg mooi uit.

Ga de auto vanaf oktober zakelijk rijden en ik hoop een goede keuze te hebben gemaakt.

Vriendelijke groet,

Timo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alexander

Re: Vautour

Bericht door Alexander »

Welkom!

Prachtige bolide hoor. Veel plezier ervan.

Lex
Gebruikersavatar
StevenD
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 okt 2014, 21:21
Roepnaam: Steven
Type wagen: E270CDI
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 2001
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Elegance
Locatie: Tiel

Re: Vautour

Bericht door StevenD »

Hallo Timo,

Wat een mooie auto. Zelfs een hoesje om het stuur!

Steven
Had een E270CDI met aan de trekhaak een Kip 48 Greyline, nu een S203 facelift 220 CDI.
foghorn_leghorn
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 mar 2015, 10:41
Roepnaam: Joost
Type wagen: E55 AMG
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde
Andere wagens/opmerkingen: C43

Re: Vautour

Bericht door foghorn_leghorn »

Heel mooi.

Hoe ging het regelen van alle documentatie et cetera in Italie?
Vautour
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2015, 10:52
Type wagen: E320
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 2000
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Elegance

Re: Vautour

Bericht door Vautour »

De Mercedes wordt deze vrijdag opgehaald door van Zandwijk transport. Dus ik hoef er niet mee te rijden naar Nederland. Dat maakt de papierwinkel eenvoudiger.

De verkoper heeft zogenaamde "demolition plates" geregeld. Hij meldt de auto af in Italie en krijgt dan Certificato di Proprieta. Dit document in combinatie met een kopie van de originele autopapieren (die een stempel hebben gekregen, dat de auto is/wordt geexporteerd) is voldoende (met een c.o.c., certificaat van overeenstemming) om de auto straks op NL kenteken te krijgen.

Heb bovenstaande nog gechecked bij de RDW en die hebben dit telefonisch bevestigd. Volgens mij is een c.o.c. niet eens echt nodig, maar ik vraag er toch maar een op bij Mercedes Nederland.

Bedankt voor de complimenten over de auto. Vind zelf de 320 de fijnste motor en gekoppeld aan 4-matic geeft voor mij de juiste combinatie. Zelf vind ik ook de donkerblauwe kleur met beige leer erg mooi.

Belangrijkste is echter, dat de auto roestvrij is en technisch erg goed blijkt te zijn. Dit geeft natuurlijk geen garantie, maar de keuring tezamen met de historie van deze auto heb ik goede hoop.

Groet,

Timo
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Vautour

Bericht door Plorie »

Mooie wagen.
Het valt me op dat jouw dekzeil niet meegaat met de achterklep? Hoe zit dit vast?
Vautour schreef:Belangrijkste is echter, dat de auto roestvrij is en technisch erg goed blijkt te zijn.
Dat is met onze pekelwinters slechts een kwestie van tijd, helaas...
Plaats reactie