Vandaag genoten van een dagje Zeeland.
Op de snelweg waar je 100 mag rijdt de auto 1 op 20 met tempomat aan.
De stand van de automaat is dan de W.
Ik heb begrepen dat de auto dan eerder doorschakelt, eerder op toeren is en dus zuiniger is. Klopt dit?
Of is het toch zuiniger om de S-stand te gebruiken.
Ik denk er nu pas over na, anders had ik het wel uitgeprobeerd.
Heeft iemand hier ervaring mee?
zuiniger rijden
- StevenD
- Senior Boarder
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 29 okt 2014, 21:21
- Roepnaam: Steven
- Type wagen: E270CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Locatie: Tiel
zuiniger rijden
Had een E270CDI met aan de trekhaak een Kip 48 Greyline, nu een S203 facelift 220 CDI.
- Harolds
- Junior Boarder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 19:59
- Roepnaam: Harold
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1995
- Brandstof: Diesel
- Andere wagens/opmerkingen: W124 E250 Diesel
Volvo station - Locatie: Flevoland
Re: zuiniger rijden
Het enige wat ik ervan weet is dat de auto in de W(inter) is z'n 2e versnelling wegrijdt ipv van in de 1e, zoals in de S stand.
Handig als het glad is. Maar of de auto er zuiniger van wordt betwijfel ik.
Handig als het glad is. Maar of de auto er zuiniger van wordt betwijfel ik.