Hallo allemaal,
Ik ben Erik-Jan en kom uit het oosten van Nederland. Vanaf 2010 heb ik een aantal Mercedessen 190 gehad. Een 190D 2.0 een 190D 2.5 Turbo met 95.000 km (zelf geïmporteerd uit Sindelfingen) prachtwagen. Een 190e 1.8 en vanaf maart 2012 rijd ik met veel plezier een 190D 2.5 AUT. Wegens een nieuwe baan en inleveren van de lease-auto heb ik er een C200 Diesel (1994) bij gekocht om dagelijks zo'n 150 km mee te rijden. (In de 190D rijdt met mijn vriendin voornamelijk).
Ik ben me op dit moment aan het oriënteren op een W210 ipv de C200 Diesel. De 190 houd ik er graag naast. Ik wil graag een iets rustigere auto met wat meer vermogen.
Het zal door de afstand zeker een diesel worden en daarom kijk ik naar de 290 Turbodiesel (is dit een opvolger van de 2,5 turbo??) en de 300 Turbodiesel. Dit zijn dus modellen gemaakt tussen 1995 en 1999.
De W201 ken ik redelijk goed. Ik weet waar ik moet letten bij aanschaf. Bij de W210 is mij bekend dat ze een roestprobleem hebben en problemen met elektronica. Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? Naast dat die goed moet schakelen en de motor mooi moet lopen.
Ik hoor graag tips.
Alvast bedankt!
Groet Erik-Jan
PS. ik ben ook lid van W201, w202 en het mercedes forum dus vandaar dat ik hier terecht kom.
EJ27
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 okt 2013, 20:06
- Roepnaam: Erik-Jan
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
- Andere wagens/opmerkingen: W201 190D 2.5 1989
W202 200 Diesel 1994
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: EJ27
Welkom op het forum, Erik-Jan! Ik heb zelf hiervoor een E300 Turbodiesel gehad uit 1998. Fijne auto, maar wel met een vrij fors verbruik (al kan je er ook 1 op 13 mee rijden, als je echt rustig aan doet).
De motor in de E 290 Turbodiesel (OM602) is de uitgeboorde versie (met directe injectie) van het 2,5-liter exemplaar (OM605) uit de W201, W202 en W124. Hij maakt wel wat kabaal, maar is een stuk zuiniger dan de E300 Turbodiesel (maar ook een stuk minder krachtig).
Met roest en elektronische storingen heb je wel de belangrijkste problemen te pakken van de W210, al kent het onderstel ook zo z'n zwakheden. Vooral de voorveren willen nog wel 'ns breken.
Het model van voor de facelift is iets minder gevoelig voor roest dan het facelift model, maar voor een echt roestvrij exemplaar moet je goed zoeken en veelal flink in de buidel tasten.
De motor in de E 290 Turbodiesel (OM602) is de uitgeboorde versie (met directe injectie) van het 2,5-liter exemplaar (OM605) uit de W201, W202 en W124. Hij maakt wel wat kabaal, maar is een stuk zuiniger dan de E300 Turbodiesel (maar ook een stuk minder krachtig).
Met roest en elektronische storingen heb je wel de belangrijkste problemen te pakken van de W210, al kent het onderstel ook zo z'n zwakheden. Vooral de voorveren willen nog wel 'ns breken.
Het model van voor de facelift is iets minder gevoelig voor roest dan het facelift model, maar voor een echt roestvrij exemplaar moet je goed zoeken en veelal flink in de buidel tasten.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 okt 2013, 20:06
- Roepnaam: Erik-Jan
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
- Andere wagens/opmerkingen: W201 190D 2.5 1989
W202 200 Diesel 1994
Re: EJ27
Dank voor de snelle reactie Ralf! Ja, ik heb al wat rondgekeken, maar zonder roest zijn ze bijna niet te vinden of je betaalt 7000 Euro of meer. Maar als dat enigszins in de hand te houden is, daar hebben jullie wel tips voor neem ik aan
- Sterretje1968
- Silver Boarder
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
- Roepnaam: Rene
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Locatie: Eindhoven
Re: EJ27
Hoi Erik-Jan,
Welkom op dit forum.
Wens je veel lees- en schrijfplezier.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Welkom op dit forum.
Wens je veel lees- en schrijfplezier.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 12:58
- Roepnaam: Jantje
- Type wagen: E300D
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1995
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Locatie: Amsterdam
Re: EJ27
hai EJ,
mijn naam is jantje ik ga mijn auto verkopen staat als het goed is straks online bij aangeboden, is een E300D Elegance uit 1995. kijk maar of het wat voor je is, prijs € 1450.
mijn naam is jantje ik ga mijn auto verkopen staat als het goed is straks online bij aangeboden, is een E300D Elegance uit 1995. kijk maar of het wat voor je is, prijs € 1450.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 okt 2013, 20:06
- Roepnaam: Erik-Jan
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
- Andere wagens/opmerkingen: W201 190D 2.5 1989
W202 200 Diesel 1994
Re: EJ27
Ik heb met pijn in mijn hart mijn 190D verkocht, maar ben nu gegaan voor een W210!
Het is een E300 Turbo Diesel Classic geworden met 90.000 km op de teller. In 2012 naar Nederland gekomen met 34.000 km en door de vorige eigenaar gekocht bij Dijk & Geval. Nu heb ik hem dus met 90.000 km overgenomen van de tweede eigenaar in Nederland.
Opties:
Airco
Tempomat
Elektrisch voor en achter
Orthopedische stoel
Centrale vergrendeling
En vast nog wat dingen.
Ik rijd dagelijks 230 kilometer naar mijn werk en gebruik hem daarnaast ook flink privé.
Heerlijke reisauto en wat een power (zeker in vergelijking met de 190).
Ik rij er zo'n 1 op 13 a 14 mee.
Even wat foto's samen met de 190.
Het is een E300 Turbo Diesel Classic geworden met 90.000 km op de teller. In 2012 naar Nederland gekomen met 34.000 km en door de vorige eigenaar gekocht bij Dijk & Geval. Nu heb ik hem dus met 90.000 km overgenomen van de tweede eigenaar in Nederland.
Opties:
Airco
Tempomat
Elektrisch voor en achter
Orthopedische stoel
Centrale vergrendeling
En vast nog wat dingen.
Ik rijd dagelijks 230 kilometer naar mijn werk en gebruik hem daarnaast ook flink privé.
Heerlijke reisauto en wat een power (zeker in vergelijking met de 190).
Ik rij er zo'n 1 op 13 a 14 mee.
Even wat foto's samen met de 190.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Junior Boarder
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 00:07
- Roepnaam: Daniël
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: Ouder
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
- Andere wagens/opmerkingen: S124 250TD 1986
- Locatie: Haulerwijk, Friesland
Re: EJ27
MEEEEHHHH fout, de 2.5 versie was ook een OM602. De OM605 is de variant met 4 kleppen per cilinder en werd geleverd in onder andere de W124 en de W202. De OM602 2.5 (2 kleppen per cilinder, 90pk NA) werd eerst in de W124 geIeverd, de OM605 helemaal aan het eind. De W124 is alleen een NA (110pk) variant van de OM605 geleverd, in de W202 is ook een turbovariant met 150pk geleverd. In de W124 is de OM602 2.5 Turbo met 125pk geleverd, in de W210 is deze inderdaad opgeboord en uitgerust met directe injectie wat hem wel 129 pk opleverde. Wel heeft hij erg veel koppel.Ralf T schreef: De motor in de E 290 Turbodiesel (OM602) is de uitgeboorde versie (met directe injectie) van het 2,5-liter exemplaar (OM605) uit de W201, W202 en W124. Hij maakt wel wat kabaal, maar is een stuk zuiniger dan de E300 Turbodiesel (maar ook een stuk minder krachtig).
In de W201 is, zoals de topic starter weet, de OM602 als NA 90pk en turbo 125pk geleverd. De OM605 is hier niet in geleverd geweest.
Trouwens EJ27:
Welkom op de W210club, wel smaak heb je om voor die dikke OM606 turbo te kiezen. Mis jij jou mooie witte W201 al?
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 okt 2013, 20:06
- Roepnaam: Erik-Jan
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
- Andere wagens/opmerkingen: W201 190D 2.5 1989
W202 200 Diesel 1994
Re: EJ27
Dank je! Ja ik mis de witte wel, maar de power in die 300 is fantastisch!