Maarten

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Maarten210
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2013, 12:31
Roepnaam: Maarten
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Andere wagens/opmerkingen: Audi A6 Avant 2001
Locatie: Amsterdam

Maarten

Bericht door Maarten210 »

Hallo allen, mijn naam is Maarten en ik woon in Amsterdam. Ik heb al een aantal MB's versleten:
W126: 280SE uit 83, 260 SE uit 86, 300 SE uit 89 en een 260 SE uit 90. Daarna nog een W124 260 SE uit 92. Allemaal heerlijk auto's, maar toch was er steeds weer een reden om een andere te nemen. ;)
Vervolgens heb ik een BMW 7 uit 94 gereden, maar dat had tot gevolg dat ik iedere dag allerlei opmerking naar mijn hoofd kreeg van :'nou je kunt wel zien waar het geld zit' of de zaken gaan goed zeker'. Best irritant, maar die BMW had nou eenmaal een andere uitstraling dan de classic MB. Ik ben toen overgestapt op een Audi A6 Avant uit 2001 en die heb ik nu een jaar of drie. Prima auto, maar....het is geen Mercedes. Ik mis nog steeds die geweldige vering van de S-klasse, want in de Audi, voel je ieder steentje of takje dat op de weg ligt. Waar je bij de Mercedes gemakkelijk met 50 km over een verkeersdrempel kon, zit je bij de Audi meteen met je hoofd tegen het dak. :-x
Nu dus de knoop doorgehakt en besloten om op zoek te gaan naar een W210. De nieuwere S-klasse vind ik niet zo mooi als het W126 model, dus vandaar dat ik op zoek ga naar een E.
Nou vind ik comfort heel belangrijk en begrijp ik dat ik dan een Elegance moet zoeken en niet de Avantgarde omdat deze verlaagd is en dus stugger. Ik hoe verder erg van de zes cilinder dus ik denk aan de 320. Maar misschien is een 430 ook een idee, alhoewel die wel wat meer zal wegen en verbruiken. Ik heb al op verschillende sites gekeken, maar zo makkelijk is het nog niet, zeker als je dan nog een auto zoek met behoorlijk wat opties, zoals bijvoorbeeld leren bekleding. 8-)
Nou dat was het zo een beetje. ik hou jullie op de hoogte van mijn zoektocht. Groet Maarten
Gebruikersavatar
Sterretje1968
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
Roepnaam: Rene
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Locatie: Eindhoven

Re: Maarten

Bericht door Sterretje1968 »

Hoi Maarten,

Welkom op dit forum.
Wens je veel lees- en schrijfplezier.

Succes met je zoektocht, er zijn nog mooie exemplaren te vinden.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groetjes, Rene.

I'm not weird, I'm a Limited Edition. :lol:
Gebruikersavatar
Frakku
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 sep 2013, 13:10
Roepnaam: Freek
Type wagen: E420
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde
Locatie: Woerden

Re: Maarten

Bericht door Frakku »

Welkom!

Qua verbruik haalt de 6 of 8 cilinder weinig uit het ligt voornamelijk aan je voet :whistle:
Ralf T
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee

Re: Maarten

Bericht door Ralf T »

Welkom hier en succes met je zoektocht!
Maarten210
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2013, 12:31
Roepnaam: Maarten
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Andere wagens/opmerkingen: Audi A6 Avant 2001
Locatie: Amsterdam

Re: Maarten

Bericht door Maarten210 »

Dank ! Succes zal ik nodig hebben want de mooie exemplaren zijn dun gezaaid....
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Maarten

Bericht door Plorie »

Welkom Maarten!
Interessante autohistorie, na een 7 uit '96 ben ik ook in een A6 uit '99 beland, en nu dus ook een Benz voor de deur.
Dat harde, directe gevoel was ook wat mij in de Audi niet beviel. Je gaat er vanzelf veel sportiever/onrustiger van rijden. In de Benz kom ik helemaal tot rust, al doen die 2 extra cilinders daar ook wel iets aan mee :mrgreen:
Maarten210
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2013, 12:31
Roepnaam: Maarten
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Andere wagens/opmerkingen: Audi A6 Avant 2001
Locatie: Amsterdam

Re: Maarten

Bericht door Maarten210 »

@Plorie: Toevallig inderdaad!
Die 430 vind ik heel interessant. Heb jij een Avantgarde? Want die zijn dan toch weer stugger als ik het goed heb. Ik denk dat ik op zoek moet naar een Elegance en dat is best lastig...
Gebruikersavatar
Richard
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
Roepnaam: Richard
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Maarten

Bericht door Richard »

Elegance is inderdaad het meest comfortabel. Ik raad wel aan om met beide uitvoeringen even te rijden, ik heb beide gehad en vond de Elegance toch wat te soepel. Mijn huidige 430 heeft de optie ADS(instelbaar onderstel) dus niet geheel vergelijkbaar.

Hou er ook rekening mee dat een Avantgarde lager is en met sommige drempels wat moeite heeft..
Motorkeuze was voor mij de 430, het verschil in verbruik ten opzichte van een 6 cilinder is erg klein. En in sommige gevallen is de 430 zelfs wat zuiniger... :dance:

Oowja... Welkom! :mrgreen:
Aerodynamics are for people who can't build engines
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Re: Maarten

Bericht door CorE430 »

Welkom
Das beste oder nichts.
Plaats reactie