Centrale vergrendeling en PTC

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door Plorie »

Bij mijn 'nieuwe' E430 moet je 2x op de afstandsbediening drukken om alle deuren te ont-/vergrendelen. Is het softwarematig te wijzigen om alle deuren met 1 druk op de knop te ontgrendelen?

Ook de parkeersensoren hebben een storing, is er iemand omg. Zuid-Holland/Brabant die voor mij wil uitlezen?
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door CorE430 »

De mijne ontgrendelt gewoon na 1x en de storing zit meestal van voren eerst even alle sensoren uitspoelen met remmen reiniger dat werkt meestal
Das beste oder nichts.
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door Plorie »

Remmenreiniger is niet best voor kunststof en lak, maar ik heb wel andere middeltjes om ze schoon te krijgen.

Heb je ook het nieuwe type sleutel? Die kwam volgens mij in '97, de mijne heeft dat net. Wellicht zit daar ook verschil in.
Gebruikersavatar
E240-cruiser
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
Roepnaam: Peter
Type wagen: E240
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Elegance
Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
Locatie: Randstad

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door E240-cruiser »

Denk wel dat het software matig is en dus aan te passen!
Groetjes Peter

Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door Plorie »

Volgens mij heb ik het antwoord gevonden op deze site

Die functie heet Global Locking (of ze noemen het zo), 5 sec. de 'open-' en 'sluitknop' vasthouden, dan schakel je tussen alles open met 1 druk op de knop of alleen de bestuurdersdeur.

Dinsdag kan ik het op m'n eigen S210 testen :mrgreen:
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door Plorie »

Inmiddels mijn nieuwe-oude E430 opgehaald, en inderdaad: 5 sec de beide knoppen op de afstandsbediening ingedrukt houden, en dan schakel je de Global Locking in of uit. De auto geeft verder geen signaal, maar het werkt.

Wat rijdt zo'n wagen zalig zeg... die gaat voorlopig niet weg :mrgreen:
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door CorE430 »

Snel he en dan heb ik de mijne ook nog laten tunen 328 pk ipv de 280 normaal. Wat een bom
Das beste oder nichts.
Gebruikersavatar
Richard
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
Roepnaam: Richard
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door Richard »

Ehm, niet om de beterweter te zijn. Maar wat heb je er in godsnaam aan laten doen? Ik heb 2 kennissen met ook een E430 en die hebben beide ook een ECU tuning laten verrichten. Op de testbank, dus geen loze pk kreten van een chipboer zonder bank. Allebei zitten ze nét over de 300pk. 49pk erbij winnen is eigenlijk niet mogelijk bij een turboloze motor. Je zult dan echt andere spruitstukken en dergelijke moeten gaan monteren.
Aerodynamics are for people who can't build engines
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door Plorie »

Je kunt daar idd pas iets zinnigs over zeggen als je vooraf én achteraf meet. De rest zijn verkooppraatjes, zelfs geen motor is hetzelfde.

Maar om weer even ontopic te gaan: naast het uitschakelen van de dubbelklik-centrale vergrendeling heb ik ook het anti-carjack op-slot-springen boven de 10km/u uitgeschakeld. Gaat heel simpel: contact op stand 2 en min. 6 seconden op de onderkant van de deurknop op het dashboard drukken. Zelfde procedure maar dan op de bovenkant van de knop: dan zet je het systeem weer aan.
Tenminste, morgen moet blijken of het inderdaad werkt :mrgreen:
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door CorE430 »

Andere spruitstukken inlaten veranderd andere uitlaat en gewoon heel goed tunen.
Das beste oder nichts.
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door CorE430 »

On topic je zal je pdc schoon kunnen maken en werkt t dan nog niet dan ff uitlezen.
Das beste oder nichts.
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door Plorie »

Nog even over mijn PTC-probleem: in plaats van te 'investeren' in uitlezen, ga ik alle sensoren vervangen. Ik heb nog een vroegere Bosch ParkPilot set liggen met 4 nieuwe sensoren, exact dezelfde als wat er in de prefacelift gemonteerd zit als het goed is. Als het daarmee nog niet opgelost is bestel ik er nog 4 bij, op ebay kun je nieuwe originele voor zo'n €35/st. vinden.

Dan de vraag: moet de voorbumper er compleet af om ze te vervangen, of is er een makkelijkere methode? Kan de strip waar ze in zitten er apart af? Het gaat dus om een '97er.
DeMegens
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 101
Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
Roepnaam: Willem
Type wagen: E280
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Prov. Noord-Brabant

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door DeMegens »

Het is mogelijk om de sensoren min of meer te testen. Je kunt ze ook doormeten, maar daar heb je voorzover ik weet een aparte handheld-tester van mercedes voor nodig.

Als ik het goed begrijp doen je sensoren het niet en krijg je een storing. Waarschijnlijk zijn in die balkjes de rode blokjes opgelicht en de gele uit? Zodra je storing hebt, blijven je sensoren wel gewoon werken, alleen het systeem werkt niet meer. Als je er aan voelt, kun je ze heeeeel lichtjes voelen trillen. In dat geval doet de sensor het nog. Trilt hij niet meer, is hij meestal kapot. Het kan ook zijn dat je ergens kabelbreuk of iets dergelijks hebt. In het geval dat alle sensoren trillen, kan de stuurunit kapot zijn. Deze zit aan de bestuurderszijde onder de achterbank.

Je voorbumper zal er wel helemaal af moeten ben ik bang. In de bumper zit een soort lijst van piepschuim, en daar zitten uitsparingen in waar de sensoren inzitten en de kabels doorheen lopen. De lijst die aan de buitenkant op je bumper zit kan gewoon blijven zitten, die hoeft er niet af. (kan er wel af, maar dan zal de bumper er sowieso af moeten) Als je de bumper er af haalt is het wel een stuk makkelijker werken vind ik zelf.

Succes met het oplossen!
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Centrale vergrendeling en PTC

Bericht door Plorie »

Bedankt voor de tips, ik ging er eigenlijk vanuit dat bij defecten het hele systeem uitschakelt: niet dus. Nog eens aangezet en gevoeld, de werkende tikken behoorlijk (hoort dat zo?), maar de achterste 2 en rechtsvoor aan de zijkant werken niet. Totaal 3 kapotte dus. Nu heb ik nog een nieuw setje Bosch Parkpilot URF4, en dat zijn zo te zien exact dezelfde sensoren. Met 4 stuks heb ik er dus nog 1 op voorraad :mrgreen:
Voor de achterkant zal de bumper er idd af moeten, voor de voorkant kan het misschien via de wielkast?

Vandaag een ander probleempje gevonden: de airco werkt niet en na uitlezen blijkt de druk 0 bar te zijn. Voor de zekerheid nog even laten afpersen, maar al direct begon (gelukkig) de condensor vrolijk mee te fluiten. Daar dus ook maar ff een nieuwe voor bestellen.
Ach je blijft lekker bezig :mrgreen:
Plaats reactie