Habetniko!

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Habetniko
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2013, 01:10
Roepnaam: Habet
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee

Habetniko!

Bericht door Habetniko »

Hallo allemaal, mijn naam is Habet en ik hou van de W210 modellen :D
Mijn eerste liefde was een donker groene E220 CDI Avantgarde van '98, ze was mijn alles! Op een dag reed mijn zus de auto per total op de snelweg :(
Mijn vader besloot dan om nog een W210 te kopen. De tweede was een E220 TD (denk ik weet het niet meer zeker of het een 220 was) Avantgarde van '98. Ze had een zo mooie zilvere kleur! Net zoals mijn zus, crashte mijn moeder deze, ach vrouwen toch! :doh:
Na al dit wouden mijn ouders nooit meer een W210 zien.. :cry: maar mijn passie voor de wagen is gebleven. Ik hou met mijn heel hart van deze wagens! Elke keer als ik er een zie blijf ik er maar naar staren haha. Ik hoop dat ik op een dag ook met mijn droomwagen kan rijden en mijn leven kan genieten!
Eat, Sleep, Drive W210
Gebruikersavatar
CorE430
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
Type wagen: E430
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Locatie: Tilburg

Re: Habetniko!

Bericht door CorE430 »

Welkom
Das beste oder nichts.
Gebruikersavatar
Sterretje1968
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
Roepnaam: Rene
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Locatie: Eindhoven

Re: Habetniko!

Bericht door Sterretje1968 »

Hoi Habet,

Welkom op dit forum.
Wens je veel lees- en schrijfplezier.

Hoop dat je er snel één mag bezitten maar denk eraan, koop met je verstand, niet met je hart.
Hoe oud ben je?
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groetjes, Rene.

I'm not weird, I'm a Limited Edition. :lol:
Gebruikersavatar
Habetniko
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2013, 01:10
Roepnaam: Habet
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee

Re: Habetniko!

Bericht door Habetniko »

Ja ik weet, niet alleen naar het uiterlijk en de opties kijken.
Als ik er een koop dan wordt het er wel een van duitsland met weinig km's en met alle opties!
Ik ben bijna 15, ik weet het, ik ben jong! Toch hou ik van de W210 en wil ik mijn liefde voor de wagen delen met alle andere liefhebbers en bezitters!
Eat, Sleep, Drive W210
Gebruikersavatar
Sterretje1968
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
Roepnaam: Rene
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Locatie: Eindhoven

Re: Habetniko!

Bericht door Sterretje1968 »

En dat mag ook alleen vond het wel belangrijk om te weten. :)
Ben je al aan het sparen?
Groetjes, Rene.

I'm not weird, I'm a Limited Edition. :lol:
Gebruikersavatar
Habetniko
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2013, 01:10
Roepnaam: Habet
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee

Re: Habetniko!

Bericht door Habetniko »

Ja ik heb al 1000 euro kunnen regelen tot nu toe. Volgend jaar zal ik beginnen werken, ik reken met een maandelijkse loon van 1100 euro. Ik moet dan wel minimum 3 maanden werken :/ maar ik zal het wel redden! Met 4300 euro kom ik ZEKER toe! Mijn vader zei ook nog tegen mij dat hij een W210 voor mij koopt als ik mijn rijbewijs heb, maar ik wil het zelf kopen en voelen hoe het is om een W210 bezitter te zijn :')
Maar ik denk dat ik nog meer geld nodig heb, want ik wil de wagen niet zomaar standaard laten! Ik denk zowat aan de standaard uiterlijk veranderingen, en de motor tja, zowat alles gaat mechnisch veranderd worden!

Aan het uiterlijk wil ik dit doen: originele Brabus velgen plaatsen, de benz (Avantgarde model) 2 of 3cm te verlagen, AMG voor- en achterbumper monteren, led achterlichten monteren.

Mechanische veranderingen: Nieuwe intercooler, air intakes veranderen, turbo veranderen, uitlaatsysteem compleet vervangen, motor chiptunen, en als het me financieel lukt wil ik er ook wel een andere versnellingsbak in steken maar ik denk niet dat dat me nog gaat lukken!

Interieur: NIETS, het interieur van de W210 is perfect :) Misschien toch wel andere speakers er in en een andere radio systeem.

Als ik dat alles optel kom ik wel diep in de kosten te staan. Tja, mijn droom is het om een perfecte W210 te hebben! Dus ik ga er voor!
Eat, Sleep, Drive W210
Gebruikersavatar
Sterretje1968
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
Roepnaam: Rene
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Locatie: Eindhoven

Re: Habetniko!

Bericht door Sterretje1968 »

Aardig van je vader.
Misschien kan je een deal maken, jij koopt haar en hij betaald het onderhoud? (i.p.v. andersom dan is het jouw bezit)
Want voor bijna elke wagen die je koopt geldt, je koopt de achterstallige onderhoud van de vorige eigenaar.
Met alleen kopen ben je niet klaar.

Je bent nogal wat van plan.
Misschien beter om gewoon gelijk een E55 te kopen?
Hoef je ook niets meer aan te passen. :lol:
Groetjes, Rene.

I'm not weird, I'm a Limited Edition. :lol:
Gebruikersavatar
Degids
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 mar 2013, 12:40
Roepnaam: Ronald
Type wagen: Ander type
T-Modell: Ja
Bouwjaar: Nieuwer
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja

Re: Habetniko!

Bericht door Degids »

Over de speakers: zorg dat je er eentje vindt met een Bose Sound System. Komt erg mooi geluid uit.
Gebruikersavatar
Habetniko
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2013, 01:10
Roepnaam: Habet
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee

Re: Habetniko!

Bericht door Habetniko »

Haha ja inderdaad Rene een E55 heeft dat alles al, maar ik vind het best wel leuk om zelf een sterke auto te bouwen. En ik denk dat de jaarlijkse kosten van de amg meer zullen zijn dan een E220. En het verbruik zal ook vele lager liggen bij de zelf gebouwde dan bij de amg!

En bedankt Ronald voor de tip, hoe zie je dat ze een Bose sound system hebben?
Eat, Sleep, Drive W210
Gebruikersavatar
Sterretje1968
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
Roepnaam: Rene
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Locatie: Eindhoven

Re: Habetniko!

Bericht door Sterretje1968 »

Staat er BOSE op de speakers. :lol: (sowwy, kon het niet laten. :oops: )
Groetjes, Rene.

I'm not weird, I'm a Limited Edition. :lol:
Gebruikersavatar
Degids
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 mar 2013, 12:40
Roepnaam: Ronald
Type wagen: Ander type
T-Modell: Ja
Bouwjaar: Nieuwer
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja

Re: Habetniko!

Bericht door Degids »

Nou... bij mij staat er dus helemaal niets op de speakers. Maar er zit dan wel een subwoofer achterin. Ik heb een kombi, dus de plaatsing zal niet hetzelfde zijn als bij een sedan.
Maar het staat gewoon netjes in de optielijst. Soundsystem heet het dan geloof ik.
DJS
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2013, 00:07
Roepnaam: Daniël
Type wagen: Ander type
T-Modell: Nee
Bouwjaar: Ouder
Brandstof: Diesel
Automaat: Nee
Andere wagens/opmerkingen: S124 250TD 1986
Locatie: Haulerwijk, Friesland

Re: Habetniko!

Bericht door DJS »

Als je wat vermogen wilt, moet je geen 220 nemen. Ik snap wel dat je sentiment hebt aan dat blok maar het is zonde om zoveel geld aan een 4 cilinder uit te geven. Echt heel veel vermogen krijg je toch niet, maar het kost je wel een. Ga dan gelijk voor een 300D turbo met die heerlijke om606 6 cilinder of een 320CDI. 320CDI valt ook nog goed te chippen. Houd rekening met het feit dat een dikkere turbo al gauw 2500 euro kost. ;)
Gebruikersavatar
Habetniko
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2013, 01:10
Roepnaam: Habet
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee

Re: Habetniko!

Bericht door Habetniko »

DJS schreef:Als je wat vermogen wilt, moet je geen 220 nemen. Ik snap wel dat je sentiment hebt aan dat blok maar het is zonde om zoveel geld aan een 4 cilinder uit te geven. Echt heel veel vermogen krijg je toch niet, maar het kost je wel een. Ga dan gelijk voor een 300D turbo met die heerlijke om606 6 cilinder of een 320CDI. 320CDI valt ook nog goed te chippen. Houd rekening met het feit dat een dikkere turbo al gauw 2500 euro kost. ;)
Ik ben van plan om een turbo van +-1200 euro er op te zetten. En ik denk dat ik er zo een 250pk uit kan halen als ik wil. Als ik kon zou ik heel graag een 300D turbo of een 320CDI nemen. Het probleem is, dat ik in België woon. In België zijn de taksen heel hoog. Voor die 3 / 3.2 L moet ik me doodbetalen!

En ik twijfel nog over al deze plannen. Ik kan gewoon niet kiezen tussen een W208 of een W210. Ze zijn allebij prachtauto's maar ik weet niet of ik voor de snelle coupé zou gaan of de elegante sedan. De sedan heeft zijn voordelen met alle ruimte enzo. Maar je moet toegeven dat zo een w208 er gewoon sexy uitziet! En een w208 heeft ook veel meer vermogen dan een W210, een 230 Kompressor pusht bijna 200pk door die motor!

En ik heb ook een heel groot probleem met het kiezen tussen Diesel of Benzine. Diesel is goedkoper en de motor gaat langer mee. Benzine levert meer power op en heeft een heerlijk geluid, maar een groot nadeel is dat het wel een pakje duurder is.

Mijn laatste probleem hier is dat ik o zo graag een handmatig geschakelde auto wil. Maar als je gaat kijken voor W210's of w208's zijn ze 95% van de tijd automatisch. Wat vinden jullie beter voor deze auto's? Welke is sportiever? Welke van de twee is zuiniger en past beter bij de auto?

Ik weet het echt niet meer en heb wat raad nodig van kenners en bezitters van de W210 / W208.
Bedankt
Eat, Sleep, Drive W210
Gebruikersavatar
Frakku
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 sep 2013, 13:10
Roepnaam: Freek
Type wagen: E420
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde
Locatie: Woerden

Re: Habetniko!

Bericht door Frakku »

Dat opnaaien van de auto lijkt me echt optimaal.
In de V8 waarin ik rijdt zit ook 279pk maar hij verbruikt ook 1/6.5.

Het standaard geluid is bijna nihil.

Mijn advies;
Koop een standaard auto, laat hem standaard en technisch perfect.
En als je toch iets snellers wilt koop dan een AMG.
Plaats reactie