E320CDI aanschaf
E320CDI aanschaf
Dit zou hem dus moeten gaan worden, de vervanger voor mijn W124 400E, een E320CDI Avantgarde uiteraard.
Over de aanschaf van een W124 weet ik van alles maar van een W210 niets, behalve roest.
Zouden jullie me van advies willen voorzien?
Over de aanschaf van een W124 weet ik van alles maar van een W210 niets, behalve roest.
Zouden jullie me van advies willen voorzien?
- E240-cruiser
- Expert Boarder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
- Locatie: Randstad
Re: E320CDI aanschaf
Tja roest is wel een boosdoener op de 210.
Vooral subframe en rond de wielkasten zijn de erg gevoelig.
Slot kofferbak en onderzijde deuren niet te vergeten.
Verders is de 320 een vrij probleemloze motor.
Vooral subframe en rond de wielkasten zijn de erg gevoelig.
Slot kofferbak en onderzijde deuren niet te vergeten.
Verders is de 320 een vrij probleemloze motor.
Groetjes Peter
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
- E240-cruiser
- Expert Boarder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
- Locatie: Randstad
Re: E320CDI aanschaf
Nog een lijstje gevonden met aanvullingen;)
Veel voorkomende problemen zijn:
1) kachelweerstand
2) gebroken veren (zowel voor als achter)
3) krukas sensor
4) defecte dak antenne navigatie (doordat het rubber scheurt en de antenne vol water loopt)
5) remlichtschakelaar
Voor de rest vrij probleemloos (mits goed onderhoud gehad)
Mvgr,
Peter
Veel voorkomende problemen zijn:
1) kachelweerstand
2) gebroken veren (zowel voor als achter)
3) krukas sensor
4) defecte dak antenne navigatie (doordat het rubber scheurt en de antenne vol water loopt)
5) remlichtschakelaar
Voor de rest vrij probleemloos (mits goed onderhoud gehad)
Mvgr,
Peter
Groetjes Peter
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
-
- Junior Boarder
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25 jan 2012, 18:05
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Andere wagens/opmerkingen: S124 250D
W116 300SD Turbodiesel - Locatie: West-vlaanderen BE
Re: E320CDI aanschaf
de veer poten zijn ook zeer gevoelig vooraan
Re: E320CDI aanschaf
ok, thnx.
Hoe kan ik daarop controleren?
bv. de kachelweerstand, sensor krukas, gebroken veren, veerpoten etc. ?
En kent iemand van jullie Zwijnenberg auto's te Wierden?
Hoe kan ik daarop controleren?
bv. de kachelweerstand, sensor krukas, gebroken veren, veerpoten etc. ?
En kent iemand van jullie Zwijnenberg auto's te Wierden?
- E240-cruiser
- Expert Boarder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
- Locatie: Randstad
Re: E320CDI aanschaf
Veren en veerpoten zie je staat de auto scheef en anders merk je dat zeker tijdens het rijden. Zelfde geld voor krukas sensor en kachelweerstand.
Groetjes Peter
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
- E240-cruiser
- Expert Boarder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
- Locatie: Randstad
Re: E320CDI aanschaf
En een veel geplaatst advies is aankoopkeuring bij de Mercedes.
Wel even shoppen dat loont. Was bij een dealer in Den Haag 249 euro kwijt. ANWB 249 euro
En uiteindelijk bij Ema in Roermond 149 euro en heb 114 euro betaald.
Maar dat kwam uiteindelijk omdat de auto zo slecht was dat een aankoop hem niet ging worden.
Wel even shoppen dat loont. Was bij een dealer in Den Haag 249 euro kwijt. ANWB 249 euro
En uiteindelijk bij Ema in Roermond 149 euro en heb 114 euro betaald.
Maar dat kwam uiteindelijk omdat de auto zo slecht was dat een aankoop hem niet ging worden.
Groetjes Peter
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Re: E320CDI aanschaf
Wat is een krukas sensor en wat merk je tijdens het rijden? Dat er een lampie gaat branden ofzo??
- E240-cruiser
- Expert Boarder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
- Locatie: Randstad
Re: E320CDI aanschaf
Durf ik je niet te zeggen. Ik weet dat het een euvel is bij mercedes maar hoe je merkt of je krukassensor defect is?
Zal denk ik in noodloop gaan. Je zal het opzeker merken met rijden.
Wat betreft turbo en verstuivers. Lees regelmatig dat verstuivers niet "loskomen" en uitgeboord moeten worden.
Verder heb ik geen ervaring met een 320.
Ze schijnen voortreffelijk te rijden.
Zal denk ik in noodloop gaan. Je zal het opzeker merken met rijden.
Wat betreft turbo en verstuivers. Lees regelmatig dat verstuivers niet "loskomen" en uitgeboord moeten worden.
Verder heb ik geen ervaring met een 320.
Ze schijnen voortreffelijk te rijden.
Groetjes Peter
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip