Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
- Rob
- Senior Boarder
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 28 sep 2012, 00:09
- Roepnaam: Rob
- Type wagen: E320CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Ziet er gelikt uit, zelf vind ik een pijp een mooi ding als maar te niet luid is. Ik hou van rust in de auto, zachtjes de muziek aan en geen gerammel.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Dank je, Rob! Ik heb dezelfde mening. Alleen staat bij mij de muziek regelmatig keihard
- E240-cruiser
- Expert Boarder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
- Locatie: Randstad
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Mooie auto Ralph. Ziet er goed uit.
Groetjes Peter
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Dank je, Peter! Er moet nog wel wat aan gebeuren, maar de techniek is goed.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Vanmiddag weer even wat nieuwe foto's gemaakt van de Benz:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Rob
- Senior Boarder
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 28 sep 2012, 00:09
- Roepnaam: Rob
- Type wagen: E320CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2001
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Heb je hem met paint gespoten?
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Hahaha Nee, ik heb de foto's bewerkt met een HDR effect.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Het is weer tijd voor een update! Onlangs heb ik het uitlaatsierstuk anders gemonteerd. Hij staat nu niet meer schuin, maar recht naar achteren en ik heb de binnenste pijp net iets verder naar achteren gemonteerd. Dat was een heel gedoe, want die standaard uitlaatpijpen zijn verre van gelijk, dus om een beetje een aardig resultaat te krijgen was ik wel even zoet:
Daarnaast heb ik het schakeldeel van de pookplaat voorzien van een stukje "Vogelaugenahorn". Het is natuurlijk nog niet helemaal bijgekleurd, maar zo loopt het allemaal wat mooier door:
M'n vader heeft de roestplekjes ook weer netjes bijgewerkt, dus hij oogt weer wat frisser.
Verder loopt de Benz nog als een zonnetje! Binnenkort krijgt 'ie een nieuwe plas olie (8 liter!) en ga ik ook die aircopomp erin laten zetten (die ontbreekt nu). Ook wil ik op termijn een nieuwe voorbumper, want die slecht bijgewerkte schade rechtsvoor stoort me enorm.
Heeft iemand misschien nog tips om dat hout in het interieur weer een beetje te laten glanzen?
Daarnaast heb ik het schakeldeel van de pookplaat voorzien van een stukje "Vogelaugenahorn". Het is natuurlijk nog niet helemaal bijgekleurd, maar zo loopt het allemaal wat mooier door:
M'n vader heeft de roestplekjes ook weer netjes bijgewerkt, dus hij oogt weer wat frisser.
Verder loopt de Benz nog als een zonnetje! Binnenkort krijgt 'ie een nieuwe plas olie (8 liter!) en ga ik ook die aircopomp erin laten zetten (die ontbreekt nu). Ook wil ik op termijn een nieuwe voorbumper, want die slecht bijgewerkte schade rechtsvoor stoort me enorm.
Heeft iemand misschien nog tips om dat hout in het interieur weer een beetje te laten glanzen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Vandaag is er weer 8 liter 5W30 ingegaan, zijn er nieuwe achterbanden op gekomen en is 'ie helemaal uitgelijnd. Wat een verschil weer. Geen trillingen meer op hoge snelheden. Heerlijk!
- E240-cruiser
- Expert Boarder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
- Locatie: Randstad
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Aircopomp ook al geinstaleerd?
Blijft een mooie car. Volg je logboek ook met plezier. Leuk om te lezen.
Wij zijn geloof ik de enige die zo actief zijn met een logboek;)
Blijf je volgen.
Blijft een mooie car. Volg je logboek ook met plezier. Leuk om te lezen.
Wij zijn geloof ik de enige die zo actief zijn met een logboek;)
Blijf je volgen.
Groetjes Peter
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
- E240-cruiser
- Expert Boarder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
- Locatie: Randstad
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Waarom trouwens 5W30 olie?
Hoorde van de week van de dealer dat 10W40 er ook gewoon in kan.
Hoorde van de week van de dealer dat 10W40 er ook gewoon in kan.
Groetjes Peter
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Aircopomp moet nog komen. Komt volgende maand, vrees ik
Nee, in een E300TD hoort echt 5W40 of 5W30. Die laatste is de huidige specificatie vanuit Mercedes-Benz. 10W40 is absoluut niet geschikt voor deze motoren geeft mijn dealer aan.
Nee, in een E300TD hoort echt 5W40 of 5W30. Die laatste is de huidige specificatie vanuit Mercedes-Benz. 10W40 is absoluut niet geschikt voor deze motoren geeft mijn dealer aan.
- E240-cruiser
- Expert Boarder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
- Locatie: Randstad
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Misschien scheelt het omdat ik een benzinemotor heb ipv diesel.
Ga het toch nog eens navrgen.
Ga het toch nog eens navrgen.
Groetjes Peter
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Voor een lichtere benzinemotor is 10W40 doorgaans prima.
-
- Silver Boarder
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E430
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Dat zal te maken hebben met de smering van de turbo, denk ik.
- E240-cruiser
- Expert Boarder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
- Locatie: Randstad
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Wat is licht en wat is zwaar.....?
Mijne is een 2.4 V6.
Mijne is een 2.4 V6.
Groetjes Peter
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Ik bedoel eigenlijk een atmosferische motor (dus ongeblazen; zonder turbo). Overigens heb ik het even opgezocht en officieel hoort in een E 240 5W40 met als alternatief 5W30 of 0W40, maar die laatste is wel heel erg dun (en duur).
Voor normaal gebruik zal 10W40 echt wel voldoen. En het is een stuk goedkoper!
Voor normaal gebruik zal 10W40 echt wel voldoen. En het is een stuk goedkoper!
-
- Silver Boarder
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E430
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Afgezet tegen alle autokosten is die paar euro voor de olie natuurlijk niks
Voor de zelfklussers: olie in Duitsland bestellen scheelt je ongeveer 75% aan kosten mapodo.de of oeldepot24.de zijn wel bekende. Waar je hier €20-30/L voor betaalt, kost je over de grens ongeveer €6-8/L. En die €15 verzendkosten heb je er dan wel erg snel uit.
Natuurlijk kun je ook olie van de Action erin gooien, maar of je dan weet wat je precies hebt....
Voor de zelfklussers: olie in Duitsland bestellen scheelt je ongeveer 75% aan kosten mapodo.de of oeldepot24.de zijn wel bekende. Waar je hier €20-30/L voor betaalt, kost je over de grens ongeveer €6-8/L. En die €15 verzendkosten heb je er dan wel erg snel uit.
Natuurlijk kun je ook olie van de Action erin gooien, maar of je dan weet wat je precies hebt....
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Ik zou ook gewoon kiezen voor een volsyntheet. Dat is immers niet voor niets voorgeschreven door Mercedes-Benz zelf. Afgezet tegen alle autokosten valt de meerprijs natuurlijk mee, maar je moet er toch 8 liter van hebben.
Vandaag heb ik, samen met m'n vader, een nieuwe kentekenplaathouder achter gemonteerd. De vorige zat met vier flinke bouten vast, dus stelen was bijna onmogelijk De nieuwe zit ook weer muurvast en ondanks dat ik het bij veel auto's heel fout vindt staan, heb ik toch gekozen voor een chrome exemplaar van echt RVS. Staat echt heel goed op een Benz met al het nodige chrome (Elegance of Avantgarde). Foto's volgen.
Vandaag heb ik, samen met m'n vader, een nieuwe kentekenplaathouder achter gemonteerd. De vorige zat met vier flinke bouten vast, dus stelen was bijna onmogelijk De nieuwe zit ook weer muurvast en ondanks dat ik het bij veel auto's heel fout vindt staan, heb ik toch gekozen voor een chrome exemplaar van echt RVS. Staat echt heel goed op een Benz met al het nodige chrome (Elegance of Avantgarde). Foto's volgen.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: Ralf T: E300 Turbodiesel Avantgarde 1998
Hierbij wat nieuwe foto's van de auto. Op de tweede foto zie je de nieuwe chromen kentekenplaathouder:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.