Bram de Groot

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Bram de Groot
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:00
Roepnaam: Bram de Groot
Type wagen: E300TD
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde
Andere wagens/opmerkingen: W126 300SDL
Div. andere MB's

Bram de Groot

Bericht door Bram de Groot »

Bij deze wil ik mij dus even voorstellen, ik ben Bram de Groot, heb al vele benzen gehad en bezit er momenteel vijf.
De W210 die ik net heb gekocht gaat dienen als donor voor mijn W126, alwaar ik meer actief zal zijn op het forum.
De eerste kennismaking met de 210 was zeer positief, de auto rijdt echt geweldig moet ik zeggen, zeker gelijk aan mijn huidige MB's uit het CDI tijdperk. De carrosserie daarentegen is een drama, wat zijn die 210's slecht!

Wat gaan we doen?
Ik ga de 210 motor, een 300TD met 5 bak in mijn 126 lepelen, hier dus geen hulp gevraagd, maar... de bak die vastzit aan de geweldig lopende motor is slecht.
Ik ga dus de bak reviseren, nooit gedaan, maar ik ben erg handig en niet bang wat een pluspunt moet zijn.
Wat doet de bak? De bak schakelt prachtig onder de 100 km/h, maar harder dan 140 km/h kan ik niet omdat er simpelweg niemand thuis is. Geen vermogen, alleen maar toeren. Dan bij hard wegtrekken een soort schrapend geluid, wat bokkerig overschakelen en het vergeten van een versnelling, ofwel terug naar stilstand en dan maar rustig optrekken en de snelweg pakken.
Veel meer heb ik niet kunnen controleren, daar ik de auto heb gekocht, met groene platen naar huis heb gereden en direct heb geschorst.

Automaatproblemen hoor ik derhalve graag. De rest van de auto gaat in de onderdelenverkoop.

Groet,
Bram
Gebruikersavatar
Sterretje1968
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
Roepnaam: Rene
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Locatie: Eindhoven

Re: Bram de Groot

Bericht door Sterretje1968 »

Hoi Bram,

Welkom op dit forum.
Wens je veel lees- en schrijfplezier.

Heb je misschien een foto van je wagen?
Groetjes, Rene.

I'm not weird, I'm a Limited Edition. :lol:
Ralf T
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
Type wagen: N.n.b.
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Automaat: Nee

Re: Bram de Groot

Bericht door Ralf T »

Welkom op het forum, Bram. Problemen met de automaat zijn de W210 niet vreemd. Ik kan dit zo niet thuisbrengen. Zit er niet te weinig olie in? En mogelijk kan doorspoelen van het geheel (incl. koppelomvormer) voor het verversen uitkomst bieden. Daar is wel speciale apparatuur voor nodig en is vooralsnog bij Vierke in Duitsland het goedkoopst.
Bram de Groot
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:00
Roepnaam: Bram de Groot
Type wagen: E300TD
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde
Andere wagens/opmerkingen: W126 300SDL
Div. andere MB's

Re: Bram de Groot

Bericht door Bram de Groot »

Dank je Ralf. Ik heb tijdens de eerste en tevens laatste rit ook iets mechanisch gehoord in de bak, dus ik denk dat doorspoelen niet meer gaat helpen. Ik ga de bak eens openmaken en op m'n gemak bekijken.
Goed dat ik nu een adres heb waar je gunstig kunt doorspoelen, dan ga ik daar maar eens heen met mijn huidige MB's
Plaats reactie