Verwarmd spiegel repareren
Geplaatst: 23 jan 2013, 23:44
Omdat ik verder hier ook niet zoveel deel... heb ik maar eens een zondagmiddag projectje uitgewerkt...
Wat mij al eerder opviel, was dat het rechter buitenspiegel altijd netjes schoon/droog was.
Het linker spiegel bij nat/koud weer niet! Een snelle test wees uit dat het rechter buitenspiegel warmer was dan de omgevingstemperatuur.... verwarmde spiegels? wat een luxe...
Op een zondagmiddag dan maar eens de linker buitenspiegel bekijken. Na wat gepuzzel de kap eraf gekregen.
1. Spiegel wegklappen
2. Dan vergrendelingsklip/draad/hoe je het ook wilt noemen,. achter het haakje heen halen. 3. Dan de kap wegnemen 4. Raar hè,. dat het spiegel niet warm wordt?
Blijkbaar heeft er een automatisch dimmend spiegel opgezeten. Gezien het prijsverschil heeft de vorige eigenaar voor alleen een verwarmd spiegel gekozen. (ik had hetzelfde gedaan!) 5. Dan maar even aan de andere kant kijken hoe het WEL moet. 6. Goed,. weer naar de linkerkant,. het glas er maar afnemen dan.
Vergrendeling openen,. en met een beetje gezond breekwerk... komt die spiegel zelf los. 7. Een plekje om te werken zoeken,. en dan maar aan het solderen... Verdere uitleg nog nodig? 8. Eerst testen voordat je het geheel terug monteert... en ja hoor,. het werkt! 9. Oohja,. nog even afwerken,. stevig maken. Ik heb de connector nog volgegoten met van dat HOTGLUE spul. 10. Dan de originele bedrading maar knippen en voorzien van stekkertjes... 11. Aansluiten. 12. De kap er weer op drukken...
Vooraf wel even weer die vergrendelingspin? achter het haakje drukken.
De kap kun je dan weer gewoon 'tegen de auto aan' drukken.
Voor de originele (en meer) fotos... klik hier.
Safety warning
Uiteraard neemt ieder ander de massakabel eerst los van de accu alvorens hij/zij aan het werk gaat.
En ja,. ik weet dat het topic van het raammechanisme nog niet compleet is.
Wat mij al eerder opviel, was dat het rechter buitenspiegel altijd netjes schoon/droog was.
Het linker spiegel bij nat/koud weer niet! Een snelle test wees uit dat het rechter buitenspiegel warmer was dan de omgevingstemperatuur.... verwarmde spiegels? wat een luxe...
Op een zondagmiddag dan maar eens de linker buitenspiegel bekijken. Na wat gepuzzel de kap eraf gekregen.
1. Spiegel wegklappen
2. Dan vergrendelingsklip/draad/hoe je het ook wilt noemen,. achter het haakje heen halen. 3. Dan de kap wegnemen 4. Raar hè,. dat het spiegel niet warm wordt?
Blijkbaar heeft er een automatisch dimmend spiegel opgezeten. Gezien het prijsverschil heeft de vorige eigenaar voor alleen een verwarmd spiegel gekozen. (ik had hetzelfde gedaan!) 5. Dan maar even aan de andere kant kijken hoe het WEL moet. 6. Goed,. weer naar de linkerkant,. het glas er maar afnemen dan.
Vergrendeling openen,. en met een beetje gezond breekwerk... komt die spiegel zelf los. 7. Een plekje om te werken zoeken,. en dan maar aan het solderen... Verdere uitleg nog nodig? 8. Eerst testen voordat je het geheel terug monteert... en ja hoor,. het werkt! 9. Oohja,. nog even afwerken,. stevig maken. Ik heb de connector nog volgegoten met van dat HOTGLUE spul. 10. Dan de originele bedrading maar knippen en voorzien van stekkertjes... 11. Aansluiten. 12. De kap er weer op drukken...
Vooraf wel even weer die vergrendelingspin? achter het haakje drukken.
De kap kun je dan weer gewoon 'tegen de auto aan' drukken.
Voor de originele (en meer) fotos... klik hier.
Safety warning
Uiteraard neemt ieder ander de massakabel eerst los van de accu alvorens hij/zij aan het werk gaat.
En ja,. ik weet dat het topic van het raammechanisme nog niet compleet is.