Hallo,
mijn naam is hans, ben getrouwd , 2 kinderen.
Ik rij nu sinds zes en een half jaar in mijn W210 E270CDI Avantgarde.
Fantastische auto, zuinig, sterk, betrouwbaar en geweldig om mee te rijden.
Ik had deze auto absoluut niet nodig , toch gekocht in 2006, omdat ik hem wou.
Had toen een W201 190D 2.5 automaat.
Toch enkele kleine problemen in het begin:
- Webasto defect
- Pixel fouten
- Raam mechanisme
Alles netjes onder garantie opgelost door de firma Baan in rijssen.
De grootste aderlating was een nieuwe (ruil) dynamo die in 2008 kapot ging.
€1250,- en dat is nog goedkoop voor een mercedes ruil dynamo.
De laatste 80.000 km alleen maar wat onderhoud.
Raam mechanisme achter ging begin 2012 stuk.
Zelf gerapareerd , loopt nu veel beter en dat plastic dingetje is vervangen door metaal, werkt prima.
Termostaat defect , Ebay duitsland €20,- , uurtje werk (als je het voor de eerste keer doet)
Brandstof systeem O-ringen lekkage, bekend probleem.
Op zaterdagmorgen naar Baan, 5 nieuwe O-ringen.
Een monteur zegt : " ik weet niet wat ze kosten, neem maar mee"
Was wel wat gepruts omdat de stopzet afsluitklep er even af moest.
Eigenlijk doe ik alle onderhoud en ook reparaties zelf(binnen mijn mogelijkheden natuurlijk)
Mijn vader had een autobedrijf, gespecialiseerd in diesels.
Ik heb nu de vrijloop poelie van de dynamo defect, motor trilt daardoor bij stationair toerental.
Zelf repareren kan wel, maar er is speciaal gereedschap voor nodig.
Moet dus toch maar eens naar de garage.
P.S.
verbruiks record : ritje naar vliegveld Damme , 130 Km , 3.9 liter/100Km volgens de boord computer(s).
Al met al precies de goede auto voor mij.
huidige probleempjes:
- pixel fout bij klokje
- lampje achter buiten temperatuur meter defect
- Uitlaat niet meer 100%
- vrijloop poelie dynamo
- koplampglazen verweerd (dof)
- Leds in stads licht geven error - moet nog even een paar weerstanden solderen.(100 a 200 Ohm)
Ohja , door de defecte vrijloop poelie heb ik in korte tijd geleerd goed met links te kunnen remmen, dit om met rechts het staionair toerental iets te verhogen(900 omw/m), gaat perfect.
mvg. hans
Keepitsimple
- Keepitsimple
- Fresh Boarder
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 dec 2012, 12:11
- Roepnaam: Hans
- Type wagen: E270CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2000
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Locatie: Almelo
Keepitsimple
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Gold Boarder
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:47
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Automaat: Nee
Re: E270CDI Avantgarde
Welkom op het forum, Hans! Nette E270CDI, zeg.
Even een klein tipje: als je koplampglazen niet te ver heen zijn, kan je ze vrij gemakkelijk helder maken met tandpasta (bij voorkeur met whiting). Dit is licht schurend en kan de aanslag van veel koplampglazen verwijderen. Even wat tandpasta aanbrengen, verdelen over het koplampglas en vervolgens met bijv. een licht schuursponsje schuren maar Gebruik geen schuurpapier o.i.d!
Op YouTube zijn hierover verschillende filmpjes te vinden en het werkt echt, mits de glazen niet extreem verweerd zijn (zoals die van mij).
Even een klein tipje: als je koplampglazen niet te ver heen zijn, kan je ze vrij gemakkelijk helder maken met tandpasta (bij voorkeur met whiting). Dit is licht schurend en kan de aanslag van veel koplampglazen verwijderen. Even wat tandpasta aanbrengen, verdelen over het koplampglas en vervolgens met bijv. een licht schuursponsje schuren maar Gebruik geen schuurpapier o.i.d!
Op YouTube zijn hierover verschillende filmpjes te vinden en het werkt echt, mits de glazen niet extreem verweerd zijn (zoals die van mij).
- Keepitsimple
- Fresh Boarder
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 dec 2012, 12:11
- Roepnaam: Hans
- Type wagen: E270CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 2000
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Locatie: Almelo
Re: E270CDI Avantgarde
Ralf , bedankt voor de tandpasta tip , had ik nog niet gehoord , morgen gelijk even proberen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Sterretje1968
- Silver Boarder
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:25
- Roepnaam: Rene
- Type wagen: N.n.b.
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: N.n.b.
- Brandstof: N.n.b.
- Locatie: Eindhoven
Re: Keepitsimple
Hoi Hans,
Welkom op ons forum.
Wens je veel lees- en schrijfplezier.
Koplampglazen in de afwasmachine leggen kan ook helpen heb ik ooit gehoord.
Welkom op ons forum.
Wens je veel lees- en schrijfplezier.
Koplampglazen in de afwasmachine leggen kan ook helpen heb ik ooit gehoord.
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 04 dec 2012, 20:11
- Roepnaam: Wesley
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Locatie: Lelystad
Re: Keepitsimple
Welkom op het forum
Hier een link voor je problemen met de pixels http://www.pixelfehler-behebung.de/
Wat betreft de leds in de stadlichten. Ik heb geen last dat hij storing geeft. Ik weet niet wat voor leds jij erin hebt maar ik heb ze van Pilot.
Wat betreft die O-ringen van de brandstofpomp. Is dat simpel te vervangen? Die van mij is vrij traag als het koud is. En dat komt door de versleten O-ringen.
Hier een link voor je problemen met de pixels http://www.pixelfehler-behebung.de/
Wat betreft de leds in de stadlichten. Ik heb geen last dat hij storing geeft. Ik weet niet wat voor leds jij erin hebt maar ik heb ze van Pilot.
Wat betreft die O-ringen van de brandstofpomp. Is dat simpel te vervangen? Die van mij is vrij traag als het koud is. En dat komt door de versleten O-ringen.
- Richard
- Expert Boarder
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
- Roepnaam: Richard
- Type wagen: E430
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E - Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Re: Keepitsimple
Welkom hier!
Vrijlooppoelie had ik ook stuk op mijn oude E300TD. Kosten: €94,- Inclusief een test van de dynamo. In en uitbouw van de dynamo heb ik zelf gedaan, vrijlooppoelie werd voor mij gemonteerd.
Vrijlooppoelie had ik ook stuk op mijn oude E300TD. Kosten: €94,- Inclusief een test van de dynamo. In en uitbouw van de dynamo heb ik zelf gedaan, vrijlooppoelie werd voor mij gemonteerd.
Aerodynamics are for people who can't build engines
-
- Expert Boarder
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 13:54
- Roepnaam: Willem
- Type wagen: E280
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Locatie: Prov. Noord-Brabant
Re: Keepitsimple
Welkom hier op het forum!
Die koplampglazen kun je wel een heel eind weer mooi krijgen hoor, ik heb de mijne gedaan met commandant 4, en daarna afgewerkt met 5, en het is echt een wereld van verschil met voor de behandeling. Bent er wel even zoet mee, maar het resultaat mag er zijn.
Die koplampglazen kun je wel een heel eind weer mooi krijgen hoor, ik heb de mijne gedaan met commandant 4, en daarna afgewerkt met 5, en het is echt een wereld van verschil met voor de behandeling. Bent er wel even zoet mee, maar het resultaat mag er zijn.