W210 avangarde veerschotel
-
- Expert Boarder
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 09 dec 2012, 16:14
- Roepnaam: Jacky
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W210 e280 4 matic combi
- Locatie: Overloon
- Contacteer:
W210 avangarde veerschotel
Hoi van onze W210 BJ 6/1999 voor mopf model is tenminste voor een veerschotel rot. ik wil deze beide links / rechts laten vernieuwen en dan meteen nieuwe veren en verhoging rubbers erop leggen. wie in de club wil dit uiteraard tegen een betaling doen voor mij. Groetjes Jacky
Re: W210 avangarde veerschotel
Jacky hallo,
Gooi deze vraag even in de groep op het W124 van de Wclubs. Als je er daar niet uitkomt is er toch nog wel iemand te vinden. Ligt er ook erg aan in welke regio je woont.
Gooi deze vraag even in de groep op het W124 van de Wclubs. Als je er daar niet uitkomt is er toch nog wel iemand te vinden. Ligt er ook erg aan in welke regio je woont.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 jun 2016, 00:06
- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: Ouder
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
- Andere wagens/opmerkingen: W124 200D 1986 en W124 300D 1986
- Locatie: Zeeland
Re: W210 avangarde veerschotel
Als ik tijd had gehad had ik dat best (samen) willen doen maar ik kom al tijd tekort voor mijn eigen Benz helaas. Op zich is het niet heel erg moeilijk, zeker niet met de juiste beschrijving erbij.
Mooie van een W210 is dat je niet alleen de veerschotels maar als er meer verrot is achter de schotels ook een een groter deel met al gemonteerde veerschotels kan kopen.
En je hoeft ze niet eens te lassen, Mercedes schrijft zelf popnagels voor, ga dit zelf ook bij mijn W124 zo doen.
Bijgevoegde documenten geven een duidelijk beeld van het geheel.
O, en je kan er ook nog verstevigingen voor krijgen, zijn eigenlijk voor de gepantserde uitvoering.
Nummer veerschotel los: A 2106260119
Plaat met schotel links: A 2106202367
Plaat met schotel rechts: A 2106202467
Versteviging links: A 2106166816
Versteviging rechts: A 2106166716
Stalen popnagels: A 0049901697
(Link welke Lex geplaatst heeft verwijst naar mijn logboek op het W124 forum)
Mooie van een W210 is dat je niet alleen de veerschotels maar als er meer verrot is achter de schotels ook een een groter deel met al gemonteerde veerschotels kan kopen.
En je hoeft ze niet eens te lassen, Mercedes schrijft zelf popnagels voor, ga dit zelf ook bij mijn W124 zo doen.
Bijgevoegde documenten geven een duidelijk beeld van het geheel.
O, en je kan er ook nog verstevigingen voor krijgen, zijn eigenlijk voor de gepantserde uitvoering.
Nummer veerschotel los: A 2106260119
Plaat met schotel links: A 2106202367
Plaat met schotel rechts: A 2106202467
Versteviging links: A 2106166816
Versteviging rechts: A 2106166716
Stalen popnagels: A 0049901697
(Link welke Lex geplaatst heeft verwijst naar mijn logboek op het W124 forum)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Expert Boarder
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 09 dec 2012, 16:14
- Roepnaam: Jacky
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W210 e280 4 matic combi
- Locatie: Overloon
- Contacteer:
Re: W210 avangarde veerschotel
Hallo Gombal Thanks voor je snelle reactie. Ook de bijlage super. Hier ga ik ook verder mee. groetjes Jacky
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 jun 2016, 00:06
- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: Ouder
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
- Andere wagens/opmerkingen: W124 200D 1986 en W124 300D 1986
- Locatie: Zeeland
Re: W210 avangarde veerschotel
Graag gedaan. Mooie is dat de losse veerschotels ook nog redelijk betaalbaar zijn (tientje of 3 online het stuk, plaat met de veerschotels is ietsje duurder, komt al meer rond de 200 euro het stuk. Popnagels zijn bij de juiste online dealer 38 cent het stuk)
Sta wel verbaasd over het verschil in prijzen, schotel voor een W202 kosten een euro of 12 het stuk, W210 een euro of 30 het stuk en die van een W124 al gauw 150 euro het stuk.
Aparte ervan is dat ze allemaal dezelfde maat zijn en qua plaat dikte ook hetzelfde, voorveren van een W201, W202, W124 en W210 zijn identiek in diameter. Enige verschil is de vorm van de bevestigingslippen aan de zijkant.
De verstevigings "beugels" zijn wel van dikker materiaal, 2 keer de dikte van de schotel.
(Heb dus ook zelf W202 schotels gekocht voor mijn W124, klein aanpassinkje en dan passen ze gewoon maar bespaart me wel een dikke 200 euro.)
En uiteraard hoef je ze niet te poppen, je kan ze ook gewoon lassen natuurlijk. Omdat ik minder last van weggebrande lak of coating wil hebben ga ik ze wel poppen, 1 popnagel heeft een afschuifsterkte van 500 tot 1100 kg dus zijn erg sterk. Origineel zit het ook maar met 11 puntlasjes vast (4 aan elke kant en 3 in de schotel zelf) en dat is qua sterkte ook meer als zat.
Sta wel verbaasd over het verschil in prijzen, schotel voor een W202 kosten een euro of 12 het stuk, W210 een euro of 30 het stuk en die van een W124 al gauw 150 euro het stuk.
Aparte ervan is dat ze allemaal dezelfde maat zijn en qua plaat dikte ook hetzelfde, voorveren van een W201, W202, W124 en W210 zijn identiek in diameter. Enige verschil is de vorm van de bevestigingslippen aan de zijkant.
De verstevigings "beugels" zijn wel van dikker materiaal, 2 keer de dikte van de schotel.
(Heb dus ook zelf W202 schotels gekocht voor mijn W124, klein aanpassinkje en dan passen ze gewoon maar bespaart me wel een dikke 200 euro.)
En uiteraard hoef je ze niet te poppen, je kan ze ook gewoon lassen natuurlijk. Omdat ik minder last van weggebrande lak of coating wil hebben ga ik ze wel poppen, 1 popnagel heeft een afschuifsterkte van 500 tot 1100 kg dus zijn erg sterk. Origineel zit het ook maar met 11 puntlasjes vast (4 aan elke kant en 3 in de schotel zelf) en dat is qua sterkte ook meer als zat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Benzer
- Junior Boarder
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 00:03
- Type wagen: E300D
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1996
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Mooie uitleg, en ook een fijne wegwijzer. De kosten lijken mee te vallen en zo'n klusje kan ik gemakkelijk doen.
Ik vraag mij nog wel af hoe je die veren weer goed tussen de schotels krijgt.
Nu heb ik een W210 Elegance, maakt dat nog verschil? Waar zijn de onderdelen goed te bestellen?
Ik ben ook benieuwd hoe vaak dit nou voorkomt?
Ik vraag mij nog wel af hoe je die veren weer goed tussen de schotels krijgt.
Nu heb ik een W210 Elegance, maakt dat nog verschil? Waar zijn de onderdelen goed te bestellen?
Ik ben ook benieuwd hoe vaak dit nou voorkomt?
Waarom rechtsaf gaan als je ook rechtdoor kunt?
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 jun 2016, 00:06
- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: Ouder
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
- Andere wagens/opmerkingen: W124 200D 1986 en W124 300D 1986
- Locatie: Zeeland
Re: W210 avangarde veerschotel
Kijk zelf vaak voor prijzen op onderstaande websites. Heb ook bij beide al eens wat besteld. Bij de eerste kreeg je er zelf een handje snoepjes in Mercedes papiertjes bij
Je kan met het nummer ook gewoon even naar de dealer en dan daar vragen. Is misschien net zo duur als uit Duitsland met verzendkosten.
Mocht je de popnagelmethode willen heb je wel een goede grote popnageltang nodig, zijn stalen popnagels dus kosten heel veel kracht.
Heb je als je ze gewoon last geen last van.
Qua veer, doe jezelf een plezier en leen of koop een veerspanner. Niet van die dingen die je er aan de buitenkant op moet zetten, die passen niet omdat de Mercedes veer redelijk klein is qua diameter. Maar koop er 1 speciaal voor Mercedes veren, is een binnenspanner met schotels. Kost tussen de 80 en 100 euro maar beter dat als een veer in je voorhoofd, kan je redelijk dood van gaan.
Type "Mercedes veerspanner" in in Google en je ziet al wat exemplaren, heb hem zelf van VidaXL, nu 108 euro, had hem in de aanbieding voor iets van 78 euro.
Ook de binnen versie voor een W123 past niet, die heeft grotere diameter veren.
https://www.mercedes-originalteile.de/B ... 2106260119&
https://www.online-teile.com/mercedes-e ... tzung.html
(Hier kun je trouwens zelf de onderdeelnummers opzoeken, altijd makkelijk http://mb-teilekatalog.info/index.php?l ... &aggtyp=FG )
Je kan met het nummer ook gewoon even naar de dealer en dan daar vragen. Is misschien net zo duur als uit Duitsland met verzendkosten.
Mocht je de popnagelmethode willen heb je wel een goede grote popnageltang nodig, zijn stalen popnagels dus kosten heel veel kracht.
Heb je als je ze gewoon last geen last van.
Qua veer, doe jezelf een plezier en leen of koop een veerspanner. Niet van die dingen die je er aan de buitenkant op moet zetten, die passen niet omdat de Mercedes veer redelijk klein is qua diameter. Maar koop er 1 speciaal voor Mercedes veren, is een binnenspanner met schotels. Kost tussen de 80 en 100 euro maar beter dat als een veer in je voorhoofd, kan je redelijk dood van gaan.
Type "Mercedes veerspanner" in in Google en je ziet al wat exemplaren, heb hem zelf van VidaXL, nu 108 euro, had hem in de aanbieding voor iets van 78 euro.
Ook de binnen versie voor een W123 past niet, die heeft grotere diameter veren.
https://www.mercedes-originalteile.de/B ... 2106260119&
https://www.online-teile.com/mercedes-e ... tzung.html
(Hier kun je trouwens zelf de onderdeelnummers opzoeken, altijd makkelijk http://mb-teilekatalog.info/index.php?l ... &aggtyp=FG )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Benzer
- Junior Boarder
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 00:03
- Type wagen: E300D
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1996
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Hartstikke bedankt voor de informatie!!
Ik heb ook een NL-site gevonden:
http://nl.mbspecialist.com/mercedes_web ... 32/32-050/
Ik heb ook een NL-site gevonden:
http://nl.mbspecialist.com/mercedes_web ... 32/32-050/
Waarom rechtsaf gaan als je ook rechtdoor kunt?
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 jun 2016, 00:06
- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: Ouder
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
- Andere wagens/opmerkingen: W124 200D 1986 en W124 300D 1986
- Locatie: Zeeland
Re: W210 avangarde veerschotel
Daar kan ook natuurlijk, schat dat het hier bij de dealer niet veel duurder is (aanname)
Het doorroesten/afbreken is geen typisch W210 kwaaltje, ook W124, 201 en 202's hebben hier last van. Hebben ook allemaal hetzelfde systeem. Als de bodem of wielkast bescherming na zoveel jaar wat minder flexibel wordt en er komt een scheurtje in dan gaat daar water, vuil en zout inzitten en kun je er op wachten. Niet geheel vreemd na 20 tot 30 jaar. Bij andere merken is heel de auto dan al afgeschreven .
Het doorroesten/afbreken is geen typisch W210 kwaaltje, ook W124, 201 en 202's hebben hier last van. Hebben ook allemaal hetzelfde systeem. Als de bodem of wielkast bescherming na zoveel jaar wat minder flexibel wordt en er komt een scheurtje in dan gaat daar water, vuil en zout inzitten en kun je er op wachten. Niet geheel vreemd na 20 tot 30 jaar. Bij andere merken is heel de auto dan al afgeschreven .
- Benzer
- Junior Boarder
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 00:03
- Type wagen: E300D
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1996
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Ja daar heb je gelijk in. Mijn andere auto, een Peugeot 307 (2007) had binnen 10 jaar een hele veer gebroken.
Wel even grote dank overigens, ik ben erg blij met jullie reacties. Ik ben een redelijke leek al kan ik wel wat klussen. Hier is genoeg kennis in huis om verder te komen.
Wel even grote dank overigens, ik ben erg blij met jullie reacties. Ik ben een redelijke leek al kan ik wel wat klussen. Hier is genoeg kennis in huis om verder te komen.
Waarom rechtsaf gaan als je ook rechtdoor kunt?
- Benzer
- Junior Boarder
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 00:03
- Type wagen: E300D
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1996
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Ik heb zo ongeveer alle onderdelen wel gevonden. Kom uit op ongeveer 550 euro. Dat is dan wel inclusief de veerspanner van ongeveer 100 euro.
Alle las- en montagewerk kan ik zelf doen. Hoewel het een flink bedrag is, worden aan beide kanten de veerschotels, de veren en de dempers vervangen, dan kan dat in principe niet meer stuk.
Eerst even sparen, een geschorste auto kost gelukkig niets.
Alle las- en montagewerk kan ik zelf doen. Hoewel het een flink bedrag is, worden aan beide kanten de veerschotels, de veren en de dempers vervangen, dan kan dat in principe niet meer stuk.
Eerst even sparen, een geschorste auto kost gelukkig niets.
Waarom rechtsaf gaan als je ook rechtdoor kunt?
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 jun 2016, 00:06
- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: Ouder
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Nee
- Andere wagens/opmerkingen: W124 200D 1986 en W124 300D 1986
- Locatie: Zeeland
- Benzer
- Junior Boarder
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 00:03
- Type wagen: E300D
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1996
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Vandaag beide schotels, de veren en de dempers vervangen.
De linker schotel was al verrot die dat was een kwestie van roestvrij maken en opnieuw lassen. De rechter schotel was nog redelijk maar ik wilde geen risico nemen. Dus eraf geslepen en de nieuwe erop gelast. Meteen de veren en de dempers gedaan en rijden maar weer.
Wel veel roest aan de auto, vooral de schermen (wielkasten) zijn flink bezaaid. Oud nieuws is ook nieuws.
De linker schotel was al verrot die dat was een kwestie van roestvrij maken en opnieuw lassen. De rechter schotel was nog redelijk maar ik wilde geen risico nemen. Dus eraf geslepen en de nieuwe erop gelast. Meteen de veren en de dempers gedaan en rijden maar weer.
Wel veel roest aan de auto, vooral de schermen (wielkasten) zijn flink bezaaid. Oud nieuws is ook nieuws.
Waarom rechtsaf gaan als je ook rechtdoor kunt?
- Benzer
- Junior Boarder
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 00:03
- Type wagen: E300D
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1996
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
-
- Expert Boarder
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 09 dec 2012, 16:14
- Roepnaam: Jacky
- Type wagen: E300TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W210 e280 4 matic combi
- Locatie: Overloon
- Contacteer:
Re: W210 avangarde veerschotel
Dit bericht mag op slot het is opgelost. maar weet niet hoe ik dat moet doen. groetjes Jacky