E240 Opgeslagen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.
Plaats reactie
ChrisElderhorst
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 sep 2013, 22:37
Roepnaam: Chris
Type wagen: E420
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1996
Brandstof: Benzine
Uitvoering: Avantgarde
Locatie: Zeewolde

E240 Opgeslagen

Bericht door ChrisElderhorst »

Ik heb mijn E420 twee jaar lang in opslag. Slechts accu verwijderd en de banden op 4.2 bar. Is er meer dat ik had moeten doen? Ik haal de auto in juli 2016 uit de opslag..grote beurt en APK en dat rijden. Of niet ????

Heeft iemand zoiets al eens gedaan?

Groet,

Chris
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: Opgeslagen

Bericht door Plorie »

ChrisElderhorst schreef:Is er meer dat ik had moeten doen?
Daar schiet je nu niet meer zoveel mee op. In elk geval alle vloeistoffen verversen (vergeet de automaat, differentieel en remvloeistof niet). En dan hopen dat je banden nog rijwaardig zijn na 2 jaar stalling.
Alexander

Re: E240 Opgeslagen

Bericht door Alexander »

Zoals dat met alles is wat draait, is het goed ook de auto af en toe te gebruiken.

Mijn 300SE 1988, had vóór ik hem kocht 2 jaar stil gestaan, een perfectie auto maar het blok was na die 2 jaar stilstaan aan een zuiger revisie toe. (Gecorrodeerde zuigerwanden, die vervolgens de olieschraapveren nutteloos maakte) Olieverbruik was dusdanig dat je er eigenlijk niet meer mee kon rijden. Hele pakken nieuwe bougies heb ik nog in huis voor de wagen.

Dit is maar een puntje van het stilstaan.

Als hij toch moet stilstaan, doe dit dan in een verwarmde, cq kurkdroge ruimte, en neem een paar nieuwe banden na verloop van tijd voor lief. Inderdaad daarna alle vloeistoffen en filters vervangen, óók de remolie!
Benz 190
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2013, 23:56
Roepnaam: Johnnie
Type wagen: E220CDI
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: E240 Opgeslagen

Bericht door Benz 190 »

[quote="Bram Jansen"]Zoals dat met alles is wat draait, is het goed ook de auto af en toe te gebruiken.

Mijn 300SE 1988, had vóór ik hem kocht 2 jaar stil gestaan, een perfectie auto maar het blok was na die 2 jaar stilstaan aan een zuiger revisie toe. (Gecorrodeerde zuigerwanden, die vervolgens de olieschraapveren nutteloos maakte) Olieverbruik was dusdanig dat je er eigenlijk niet meer mee kon rijden.

Heb zelf zo'n blok ong 3a4jaar stil gestaan gehad we hebben hem weer in een andere auto geplaatst en hij liep als een zonnetje en lag gewoon in een garagebox opgeslagen.
Daar mee wil ik zeggen dat niet altijd iets met het blok gebeurt.
Soms heb je geluk en andere keer heb je pech.
Johnnie
Olleke Bolleke
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 dec 2015, 16:10
Roepnaam: Paul
Type wagen: E300TD
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Elegance

Re: E240 Opgeslagen

Bericht door Olleke Bolleke »

De auto staat al heel lang stil helaas. Voordat de auto stilgezet wordt alle vloeistoffen vervangen. In ieder geval de motor olie en de remvloeistof. Benzine tank niet voltanken, benzine veroudert en is na een paar jaar onbruikbaar.
Benzine pomp leegmaken is aan te raden. Diesels kunnen wel met een volle tank weg gezet worden.

Zet de auto op assteunen zodat wiellagers en banden niet belast zijn.
Accu er uit, helemaal opladen en vorstvrij opslaan. Aan een druppellader hangen dan heb je kans dat hij de stilstand periode overleeft.
Plaats reactie