inhouden bij optoeren motor / of meer belasten motor
Geplaatst: 01 jun 2014, 20:52
Hallo Allemaal,
Dit is het vervolg van mijn vorige draadje over mijn E320 benzine over het inhouden:
Heb de bobines omgeruild, en dat gaf eigenlijk geen verbetering, lambdasensor getest, doet het goed, ook verrijkt hij prima bij een koude motor.
Wat echter opvalt is dat bij veranderen van de belasting (lees meer brandstof nodig) en als dit iets meer is dan weinig gas geven de auto inhoud. Dus bijvoorbeeld bij stationair lopen, ineens gas intrappen = inhouden en dan langzaam optoeren, wanneer je direct langzamer het pedaal intrapt gaat hij wel soepel klimmen in de toeren, tot aan max rpm.
Bij inhalen, iets gas geven loopt hij mooi door, geef je meer gas ineens, dan valt het vermogen weg.
Bij starten en in de versnelling zetten, gaat hij bijna uitvallen en onregelmatig lopen, blijf je staan dan hersteld dit snel, ga je rijden duurt herstel veel langer.
Ik krijg het idee dat dit toch iets is in de brandstoftoevoer. Ik ken wel injectiesystemen met 2 leidingen, maar als ik naar deze kijk lijkt het wel een 1 leidingsysteem, dat zal dus betekenen dat er een benzinedrukopnemer ergens zit en een moduleren pomp???
Kent iemand dit systeem van Mercedes?
Weet iemand of en waar de drukopnemer kan zitten, en zitten er nog filters onderweg of alleen in de tank?
Alvast bedankt.
Dit is het vervolg van mijn vorige draadje over mijn E320 benzine over het inhouden:
Heb de bobines omgeruild, en dat gaf eigenlijk geen verbetering, lambdasensor getest, doet het goed, ook verrijkt hij prima bij een koude motor.
Wat echter opvalt is dat bij veranderen van de belasting (lees meer brandstof nodig) en als dit iets meer is dan weinig gas geven de auto inhoud. Dus bijvoorbeeld bij stationair lopen, ineens gas intrappen = inhouden en dan langzaam optoeren, wanneer je direct langzamer het pedaal intrapt gaat hij wel soepel klimmen in de toeren, tot aan max rpm.
Bij inhalen, iets gas geven loopt hij mooi door, geef je meer gas ineens, dan valt het vermogen weg.
Bij starten en in de versnelling zetten, gaat hij bijna uitvallen en onregelmatig lopen, blijf je staan dan hersteld dit snel, ga je rijden duurt herstel veel langer.
Ik krijg het idee dat dit toch iets is in de brandstoftoevoer. Ik ken wel injectiesystemen met 2 leidingen, maar als ik naar deze kijk lijkt het wel een 1 leidingsysteem, dat zal dus betekenen dat er een benzinedrukopnemer ergens zit en een moduleren pomp???
Kent iemand dit systeem van Mercedes?
Weet iemand of en waar de drukopnemer kan zitten, en zitten er nog filters onderweg of alleen in de tank?
Alvast bedankt.