Motor flushen
-
- Junior Boarder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 25 nov 2013, 19:57
- Roepnaam: Arnoud
- Type wagen: E50 AMG
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Locatie: Den Haag
Motor flushen
Binnenkort ga ik mijn motorolie verversen en nu kan je van Forte motor flush en Top End Treatment kopen.
Dit heeft volgens Forte het voordeel dat het je motor van reinigt van allerlij afzettingen en door het gebruik van Top End Treatment je motor schoonhoud.
Ik kom verschillende reacties op internet tegen zoals van niet doen als de afzettingen los komen dan komt het in allerlij kanalen mat alle gevolgen van dien of het spul werkt.
Heeft iemand al ervaring met deze produkten.
Dit heeft volgens Forte het voordeel dat het je motor van reinigt van allerlij afzettingen en door het gebruik van Top End Treatment je motor schoonhoud.
Ik kom verschillende reacties op internet tegen zoals van niet doen als de afzettingen los komen dan komt het in allerlij kanalen mat alle gevolgen van dien of het spul werkt.
Heeft iemand al ervaring met deze produkten.
-
- Silver Boarder
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E430
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
Re: Motor flushen
Ik heb er wel goede ervaringen mee (van andere merken), maar houd je wel exact aan de voorschriften. Er bestaan 2 versies: een milde waarmee je zo'n 200km moet rijden, en een sterkere die je 15-30min. stationair in een warme motor moet laten. Met die laatste moet je absoluut niet gaan rijden, de eigenschappen van de olie worden sterk aangetast.
- Richard
- Expert Boarder
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
- Roepnaam: Richard
- Type wagen: E430
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E - Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Re: Motor flushen
Heb je klachten over je motor? En wat voor kilometerstand heeft je auto? Ik heb ook eens meegemaakt dat een oliekanaal dicht ging zitten. In principe volstaat een normale oliewissel wel.
Aerodynamics are for people who can't build engines
-
- Silver Boarder
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E430
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
Re: Motor flushen
Na de flushes die ik heb gedaan merkte ik dat zo'n blok duidelijker soepeler/zachter loopt. Ik ben nog altijd van mening dat als er kanalen dicht gaan zitten je motor al zodanig vervuild is dat je op termijn wel problemen kon verwachten.
-
- Junior Boarder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 25 nov 2013, 19:57
- Roepnaam: Arnoud
- Type wagen: E50 AMG
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
- Locatie: Den Haag
Re: Motor flushen
Bedankt voor jullie reactie het blijft denk ik een verhaal waar de meningen over verdeeld zijn. Er is niks mis met het blok maar ik wil het graag zo houden dus ik dacht uit preventie om deze middelen te gebruiken om het blok schoon te houden. Ik hou het advies van mijn oude heer maar aan zolang het goed is niet aan rommelen dus maar gewoon op tijd verversen met de juiste olie erin.
-
- Silver Boarder
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E430
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
Re: Motor flushen
Mijn ouweheer zei altijd: als je problemen krijgt ben je te laat
Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.
- Richard
- Expert Boarder
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
- Roepnaam: Richard
- Type wagen: E430
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E - Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Re: Motor flushen
Wat Plorie zegt. Doen waar je je goed bij voelt. Ik beweer absoluut niet dat het slecht is, maar ik zou zoiets pas doen als je wat klachten hebt of een onrustige motor.
Aerodynamics are for people who can't build engines
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:22
- Roepnaam: Michiel
- Type wagen: E290TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Re: Motor flushen
Ik gebruik ook een reiniger die ik voor het olieverwisselen bij de motorolie doe. Spoelolie heette dat vroeger'. Wynn's of zo. Dan op mn gemak naar mijn monteur rijden en olie laten verversen.
'Top End' treatment - of iets van Liqui-Moly of Wynn's; ik weet het niet. 500 km loopt ie iets mooier, dan is de werking volgens mij over. Vroeger had je molycote, ook zoiets. Voor benzinewagens is de ouderwetse bovensmering nog een optie: Flesje Ballistol geweerolie bij de wapenhandelaar, ongeveer 5 euro. bij iedere tank benzine een flesje erbij kieperen. Houdt zuigers en -veren schoon, bindt condenswater en zuren in de verbrandingsruimte. Niet voor diesel.
Ik gebruik voor mijn E290TD goedkope 10W40 semisynthetische olie van de Action. Om de 15000 km. Met een origineel Mercedes-Benz oliefilter. Dat dan weer wel.
'Top End' treatment - of iets van Liqui-Moly of Wynn's; ik weet het niet. 500 km loopt ie iets mooier, dan is de werking volgens mij over. Vroeger had je molycote, ook zoiets. Voor benzinewagens is de ouderwetse bovensmering nog een optie: Flesje Ballistol geweerolie bij de wapenhandelaar, ongeveer 5 euro. bij iedere tank benzine een flesje erbij kieperen. Houdt zuigers en -veren schoon, bindt condenswater en zuren in de verbrandingsruimte. Niet voor diesel.
Ik gebruik voor mijn E290TD goedkope 10W40 semisynthetische olie van de Action. Om de 15000 km. Met een origineel Mercedes-Benz oliefilter. Dat dan weer wel.
-
- Fresh Boarder
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:22
- Roepnaam: Michiel
- Type wagen: E290TD
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
Re: Motor flushen
En oh ja... Rij je diesel, en hij loopt kut, tank dan eens V-power of iets degelijks. een wereld van verschil.
- Richard
- Expert Boarder
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
- Roepnaam: Richard
- Type wagen: E430
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E - Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Re: Motor flushen
Mijn E300 turbodiesel vond brandstof van de tango ook echt niet lekker. Keihard nagelen.
Aerodynamics are for people who can't build engines
-
- Expert Boarder
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 23 jul 2012, 18:25
- Roepnaam: Michiel
- Type wagen: E220CDI
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Diesel
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W124 200D
Trabant 601
Star Diagnose C3.
Re: Motor flushen
Klopt,brandstof zit wel degelijk verschil in van kwaliteit!
Ik tank ook altijd een merk diesel zoals Esso,Shell op BP.
Ik tank ook altijd een merk diesel zoals Esso,Shell op BP.
- Richard
- Expert Boarder
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
- Roepnaam: Richard
- Type wagen: E430
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E - Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Re: Motor flushen
Hier hetzelfde. Bp of Shell. Bp is ook één van de weinigen die 98 hebben.
Aerodynamics are for people who can't build engines
-
- Silver Boarder
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E430
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
Re: Motor flushen
Klopt, V-power is in NL 97 en wordt daarom als 95 verkocht. In Duitsland heb je ook nog hogere octaangetallen, 100/101 dacht ik.
- Richard
- Expert Boarder
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 15 jan 2012, 22:31
- Roepnaam: Richard
- Type wagen: E430
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Andere wagens/opmerkingen: W639 Vito 111CDI aut.
W114 280E - Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Re: Motor flushen
102 zelfs. De Gulf bied ook een soortgelijke brandstof aan, de zogenaamde Challenger benzine. Echter vind ik de kwaliteit van de Gulf niet echt denderend, ik ben nogal voorzichtig met dat soort dingen. Bij gebrek aan 98 tank ik ook V power, 95 komt er nooit in.
Aerodynamics are for people who can't build engines
-
- Silver Boarder
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E430
- T-Modell: Ja
- Bouwjaar: 1997
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Avantgarde
Re: Motor flushen
Een V8 heeft toch al V-power van zichzelf
- CorE430
- Expert Boarder
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 22 apr 2013, 19:13
- Type wagen: E430
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1998
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Locatie: Tilburg
Re: Motor flushen
Ik heb goede ervaring met flushen. Mijn blok liep een stuk soepeler.
Das beste oder nichts.
- E240-cruiser
- Expert Boarder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 15 mar 2013, 15:49
- Roepnaam: Peter
- Type wagen: E240
- T-Modell: Nee
- Bouwjaar: 1999
- Brandstof: Benzine
- Automaat: Ja
- Uitvoering: Elegance
- Andere wagens/opmerkingen: Volkswagen Vento 1998
- Locatie: Randstad
Re: Motor flushen
Ik tank gewoon 95.
Wel van Esso of Shell. Zelfs in het buitenland probeer ik merk brandstof te tanken.
En ja als het echt niet gaat........
Wel van Esso of Shell. Zelfs in het buitenland probeer ik merk brandstof te tanken.
En ja als het echt niet gaat........
Groetjes Peter
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Met Enkele Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip