Pagina 1 van 1

Accelleren gaat niet altijd lekker.

Geplaatst: 27 apr 2013, 09:21
door Spanugio
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of jullie ook de zelfde ervaring hebben met het volgende: af en toe dan wil de auto niet vlot door trekken. Bv met een snelheid rond de 100 km dan wil je inhalen, je trapt het pedaal vlot op de vloer , schakelt terug en dan mis je vermogen. Hij trekt dan langzaam door( duurt een 4 seconden) en krijgt dan ineens de volle bak vermogen. En schiet dan wel op. Dit is toch vreemd?

Verder start, rijd, schakel hij soepel. Rijd verder prima. Alleen na een lange rit en terug komend naar zijn eerste versnelling (bij het stoplicht ) lijkt hij af en toe het lastig zijn stationair toerental terug te vinden. Even gas en het is weer over.

Heeft iemand dit ook wel eens ervaren? En wat zou de oplossing kunnen zijn?
Het betrefd een 240 2.6 Avantgarde t model van 2000 173.000 KMS gedraaid.

Hoor graag van jullie(ook al doet hij morgen niets meer, het blijft een gave auto!)

Giovanni. Spanu.

Re: Accelleren gaat niet altijd lekker.

Geplaatst: 28 apr 2013, 10:01
door CorE430
Ik zou eens een computer er op laten zetten en hem uitlezen, misschien krijgt hij te laat benzine of is de timing niet goed.

Re: Accelleren gaat niet altijd lekker.

Geplaatst: 28 apr 2013, 20:01
door Plorie
Zo'n probleem lijkt softwarematig of een sensorprobleem. Timing lijkt me niet, dan moet het probleem altijd optreden.

Re: Accelleren gaat niet altijd lekker.

Geplaatst: 29 apr 2013, 08:59
door Ralf T
Luchtmassameter of een lambdasonde, misschien? De dealer kan evt. foutmeldingen zo uitlezen.

Re: Accelleren gaat niet altijd lekker.

Geplaatst: 29 apr 2013, 09:18
door Plorie
Bij veel motoren wordt het lambdasignaal bij volgas niet gebruikt, dus best kans dat dat het is.
Bij V-motoren zou ik ze altijd beide vervangen, de andere is vaak niet veel beter.

Re: Accelleren gaat niet altijd lekker.

Geplaatst: 09 sep 2013, 15:46
door Temmink
Mocht je een diesel hebben, dan zou het schoonmaken van het spruitstuk wel een behoorlijk verschil moeten opleveren.
Ik heb dezelfde symptonen gehad, waarbij uiteindelijk de motor zelfs in noodloop ging. Na het opnieuw starten van de auto ging hij weer eventjes voluit.

Daarvoor was er door de dealer al verschillende zaken aangepakt, zoals EGR-klep en lambda sensor, etc.
Uiteindelijk bleek het een verstopt spruitstuk te zijn.

Schoongemaakt (laten doen) en de wagen rijd weer als nieuw.