remblokken voor en climate control

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
'MercedesE320estate
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2012, 16:26
Roepnaam: Harald
Type wagen: E320
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja

remblokken voor en climate control

Bericht door 'MercedesE320estate »

hallo beste forum leden , mijn vraag is na hoeveel kilometer moet ik worden normaal de remblokken voor vervangen?, ik heb namelijk bij mijn auto de remblokken vervangen en er nu een goede 12.000 kilometer mee gereden.
en mijn andere vraag is? zijn er ook losse frontjes te koop voor een climate control, want bij mij zijn namelijk de lcd indicaties niet meer zo goed te herkennen, zoals de temperatuur etc, heb geprobeerd de climate control te demonteren maar kreeg het niet voor elkaar, was bang om iets af te breken of voor schade bij het demonteren ook de verlichting in de climate control is niet helemaal meer wat het moet zijn , na een paar keer door te tikken op het schermpje gaat het weer branden en blijft het ook branden, waarschijnlijk los contactje, heb ook al op youtube gekeken en het lijkt allemaal zo gemakkelijk, maar in de praktijk valt het altijd tegen. wie kan mij hierin adviseren? met vriendelijke groet
hoogachtend
harald crommentuyn
mercedesE320estate
Plorie
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 jan 2013, 18:32
Roepnaam: Peter
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde

Re: remblokken voor en climate control

Bericht door Plorie »

Daar is geen kilometrage voor te geven, stadsverkeer slijt harder dan lange afstanden. Rijgedrag scheelt natuurlijk ook. Je kunt visueel checken hoeveel mm voering er nog op zit.
Maar een veelvoud van 12.000km is normaal.
Gebruikersavatar
Rob
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2012, 00:09
Roepnaam: Rob
Type wagen: E320CDI
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 2001
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja

Re: remblokken voor en climate control

Bericht door Rob »

Blokken zit een slijt indicator op, dit zou een alarm moeten geven. Zelf rij ik min 40000 met blokken voor, wel veel snelweg.

Je climate controll er uit halen. Er zitten onder in de auto knoppen aan de zijkant van de unit 2 kleine gleuven, daar dunne plaatjes door en naar het midden duwen. Klikt hij er zo uit.

Anders auto knopjes er voorzichtig af trekken en met een klein schroeven draaier de twee klipjes naar binnen duwen.

Lampje is een kwaal, er zit op de boven kant op de controll unit een lamp houdertje, de klemmetjes weer naar elkaar toe duwen en probleem op gelost.
LCD is een ander verhaal, ik zou eerst de verlichting proberen en kijken hoe hij daarna draait.

Mocht het niet lukken maak ik wel een paar foto's wat te doen. PB me dan maar even.

vgr rob
'MercedesE320estate
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2012, 16:26
Roepnaam: Harald
Type wagen: E320
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja

Re: remblokken voor en climate control

Bericht door 'MercedesE320estate »

hallo rob en plorie alvast beide bedankt voor jullie reactie op mijn vraag

groet
harald
Plaats reactie