Pagina 1 van 1

Rij hoogte

Geplaatst: 07 nov 2012, 23:06
door AukeJentje
Ik heb een 230 Elegance uit 1995. de auto staat op 18 inch, maar toch staat de auto op het zicht veel te hoog op de wielen, Ik heb gedacht over een verlagings set. maar daar word het rij plezier niet beter van. Maar zie ik een Avantgarde rijden is die veel lager, weet iemand of er verschil in de hoogte van de veren tussen een Avantgarde en een Elegance is. En of avantgared veren zonder probleem onder een Elegance te monteren zijn?

Groet Auke

Re: Rij hoogte

Geplaatst: 08 nov 2012, 01:44
door Rob
Ik heb zelf de Avantgarde, deze is 2-3 cm lager dan de Elegance. Als je hem naar benden haalt is het verstandig om de schok dempers ook te vervangen. Voor de rest zijn er geen aanpassingen nodig. Hou wel rekening met bandmaat en hoogte, afstelling van de koplampen ect.

Tip met het kopen van veren, uitzoeken welke veren er onder welk type hoort. Vergeet niet de handbak mee te nemen automaat is een stuk zwaarder op de voor veren, deze hakt er redelijk in mbt de keuze van de voor veren. Er is ook een sport (geloof alleen in Duitsland geleverd model) onderstel te koop maar dat is de zelfde hoogte als een Avantgarde.

Misschien een stomme opmerking maar kijk even na of je veren niet zijn ingezakt. Anders koop je nieuwe veren en verwacht je verlaging maar krijg je niet wat je verwacht. Bij mij kwam hij achter zeker 1,5 cm omhoog na vervanging.

Als je het zelf gaat doen hou dan rekening met de veer klemmen die je gaat gebruiken. Standaard past niet, dan loop je vast. En heel erg belangrijk is de veer er goed in doen(boven kant boven), anders kan hij er uit springen.

vgr rob

Nog 1 ding vergeten te vermelden. Kijk als je veren koopt naar de dikte van de veren. Misschien moet je ook de rubbers vervangen welke op de veren zitten die in de houder zakken.

Re: Rij hoogte

Geplaatst: 11 nov 2012, 14:13
door AukeJentje
Bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik binnenkort even langs ga bij een mercedes sloperij in de buurt waar van ik weet dat er veel e klasses staan. Om een set Avantgarde veren op de kop te kunnen tikken. Een nieuwe verlagings is ook niet eens zo duur maar ik ben bang dan dan het comfort van de auto te veel afneemt.
Ik heb al veel ervaring met het sleutelen aan mercedesen. Heb toevallig vorige week de rechts voor veer er nog af gehad om de wel bekende verotte veerschotel te vervangen voor apk.
Veersschotel / uitlaatsteun gelast en 2 nieuwe banden en me 17 jaar oude 'e' was weer door de apk.
Ik kon wel merken dat de veer zeer hoog was, ik had de fusse kogel los, draagarm naar beneden en de veer wou er nog niet tussen uit. Tip: spanband tussen de draag armen en naar elkaar toe trekken, en toen zelfs nog met een bandenlepel de veer er tussen uit wrikken, haha.

Re: Rij hoogte

Geplaatst: 12 nov 2012, 21:08
door Rob
Respect, iemand die een banden lepel heeft. Heb je die ook wel eens gebruikt waarvoor hij bedoelt is? Lijkt mij een hele toer om dat zonder velg schade uit te voeren.

Band om de veer, als je hem helemaal los hebt hoe ver moet hij dan nog in? Ik werd helemaal lam van de veren in draaien, alleen op de bokken moet je ze zo goed als helemaal in draaien. Jou optie lijkt mij dan wel de snellere.

Mag ik vragen waar die sloop zit? Ik zoek eigenlijk nog wat onderdelen en ik moet toch naar Heeg, daar ligt mijn zeilboot en onze familie komt bijna allemaal uit Sneek.

Wellicht is het een optie om imitatie Avantgarde veren te kopen. Nieuwe veren rijden zo veel lekkerder. Gedaan onder mijn E en ook onder mijn CLK (nu van mijn vader) was echt een wereld van verschil net of er nieuwe schok dempers onder zaten. Kosten zitten geloof ik rond de 160euro, een hoop geld maar het is ook een hoop werk en erg jammer als je nog een keer moet.

Re: Rij hoogte

Geplaatst: 23 jan 2013, 20:13
door Dap01
Ik heb een verlagingsset voorraan liggen de band voor komt in de wielkast, ziet er mooi uit maar werkelijk waar overal moet je flink remmen drempels, ook wordt het hierdoor steeds stugger, zo kan de dash scheuren, dat heb ik ook, is bekend,
Succes

Re: Rij hoogte

Geplaatst: 01 feb 2013, 22:55
door Petie300TD
comfort weghalen valt mee ik heb bilstein b9 met 4 cm eronder rijd goed door de bocht en is strak op de weg

ik weet alleen niet met die 18ers of je het wegdek meer voelt in het stuur maar bij 16ers valt het mee

Re: Rij hoogte

Geplaatst: 25 mar 2013, 09:58
door Bassman
Ik rij een Avantgarde uitvoering en vind dat niet prettig rijden, wil dan ook in de toekomst andere veren plaatsen waardoor de auto ook wat hoger op de poten komt te staan.
Als iemand nog wat advies heeft dan is dat erg welkom.

Re: Rij hoogte

Geplaatst: 25 mar 2013, 16:07
door E240-cruiser
Bassman schreef:Ik rij een Avantgarde uitvoering en vind dat niet prettig rijden, wil dan ook in de toekomst andere veren plaatsen waardoor de auto ook wat hoger op de poten komt te staan.
Als iemand nog wat advies heeft dan is dat erg welkom.
Ruil van onderstel. Klaar 8-)

Re: Rij hoogte

Geplaatst: 25 mar 2013, 20:26
door Ralf T
Rick, ik denk dat je met nieuwe Avantgarde veren wel tevreden bent. Ik heb mijn Avantgarde onlangs laten voorzien van nieuwe en dat is echt een wereld van verschil. Overigens waren de vorige ingekort, maar de standaard Avantgarde velgen zijn nog altijd heel comfortabel, vind ik.

Re: Rij hoogte

Geplaatst: 26 mar 2013, 22:26
door Bassman
De auto is zo laag dat ik regelmatig de neus stoot. :)
De veerbollen moet ik ook maar eens nakijken.
Kan je die veren ook wat goedkoper krijgen dan bij de dealer?

Re: Rij hoogte

Geplaatst: 27 mar 2013, 00:13
door Ralf T
Dat klinkt alsof de veren al flink doorgezakt zijn of al een keer ingekort.

Ik heb even op de rekening gekeken en de voorveren van de Avantgarde kosten bij de dealer € 76,58 excl. BTW per stuk, dus echt heel duur vind ik dat niet.

Kijk anders even in mijn logboek voor een foto van de huidige hoogte van mijn auto:

http://w210club.nl/ralf-t-1998-mercedes ... 60-20.html

Re: Rij hoogte

Geplaatst: 27 mar 2013, 18:58
door Bassman
De prijs valt me inderdaad mee maar dan kunnen er ook gelijk Elegance veren onder,toch?