Airco probleem E430

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
Maximusch
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2014, 13:27
Roepnaam: Chantal
Type wagen: E430
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde
Andere wagens/opmerkingen: W210

Airco probleem E430

Bericht door Maximusch »

Goedendag,

Ik heb een kleine vraag m.b.t. mijn E430.

3 weken terug op vakantie is het ec lampje gaan branden, waardoor de airco niet goed meer werkte. Helaas ga ik in Frankrijk niet op zoek naar een garage, dus toch maar doorgereden en terug in Nederland maar even langs de garage (geen mercedes dealer) Die heeft gekeken naar de airco en hem bijgevuld. Maar in 3 jaar was er maar 200g van het gas verloren. Dat is lijkt mij te verwaarlozen. Hij is bijgevuld naar 1000g, maar het lampje ging niet uit, maar hij had geen tijd en mogelijkheden om de storing uit te lezen.

2 dagen later naar een mercedes dealer geweest en die heeft de storing uitgelezen en alle codes gereset. 3 dagen later ging weer de ec branden. OP internet eens even gezocht hoe we de storingen konden uitlezen en gevonden.

In eerste instantie gaf hij aan dat de interieur sensor in de binnenverlichting storing gaf. Die was ook zeer vervuild. Schoong gespoten met lucht, er weer ingezet en vervolgens de code gereset. Voila de ec bleef weer uit.

2 dagen later weer de ec aan. Code opgevraagd, maar nu blijft hij alleen maar roepen refrigerator fill. Code 1241, maar die is net bijgevuld en er is geen lek geconstateerd. 2 dagen later geeft hij wel het ec lampje maar geen code meer voor de storing.

Heeft iemand hier eerder ook problemen mee gehad en weet hij waar het aan zou kunnen liggen? Het is een oud beestje maar zo'n fijne auto. En bij mercedes hier in onze buurt, proberen ze je altijd gelijk nieuwe pompen en/of onderdelen aan te smeren waar ik eigenlijk niet op zit te wachten en wat uit ervaring vaak niet nodig is.
Gebruikersavatar
Johnny
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 sep 2013, 13:54
Roepnaam: John
Type wagen: E300TD
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1997
Brandstof: Diesel
Automaat: Ja
Uitvoering: Avantgarde
Andere wagens/opmerkingen: W124 230TE 1987
Locatie: Zwijndrecht

Re: Airco probleem E430

Bericht door Johnny »

Ik denk dat een van de druk sensoren defect zijn.hij leest dan een te lage druk.
daarom denk ik dat de onderdruk sensor kapot is. Maar je kunt ook de airco zelf uittlezen (alleen als je een ecc unit in het dashboard heb zitten).
Maar lijkt mij dat je alleen de drie knopjes boven elkaar heb zitten in dit geval. En dan kan het alleen via de obd.
gr john
Plaats reactie