Pagina 1 van 1
W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 25 okt 2014, 20:05
door Johnny
Hoi
na een tijdje dubben en rond kijken heb ik uiteindelijk een combi gekocht uit de familiekring.
het betreft een 300TDT Avantgarde van het bj 1997 met de mooie kleur violan.
De auto was al in 2001 in het bezit van de beste man van wie ik deze om mindere gezondheids redenen van zijn vrouw voor een juist bedrag kon kopen.
De km stand was 260.000km met alle geschiedenis van de auto erbij.
Heb de auto al enige tijd in bezit en zou hem ook niet meer zomaar weg doen.
Afgelopen week maar eens voor keuring geweest waar deze werd afgekeurd.
rv mistlamp werkte niet.
l+r onderste fusee kogel speling
remleiding niet deugdelijk bevestigd
dit viel dus alles mee.
heb zelf de kogels vervangen (wat makkelijker gaat als bij mn S124)
mistlamp was een massa probleem tussen de stekker op de mistlamp en de carrosserie.
Heb het aarde punt onder het luchtfilter huis schoongemaakt waarna deze het weer deed.
De remleiding bevestiging heb ik van een sloper afgehaald en bij de mijne eronder geschroefd waarna alles weer oke was.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 25 okt 2014, 20:27
door Johnny
IMG-20140928-WA0003_20141025_202009-1.jpg
Ook heb ik er een ander linker voorscherm op gezet.
Dit omdat de beste man er eens met zijn s500l tegen aan gezeten had en dit met een nieuw scherm en een spuitbus dacht op te lossen
.
ik vond dit scherm op marktplaats en twijfelde geen moment en kocht het scherm omdatde auto op zich niet veel roest heeft.
Meeste roest zit links achter onderaan bijde dorpel/wielkast, hier wil ik hem nog eens aan laten helpen.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 25 okt 2014, 21:05
door Johnny
Hier nog een foto van mijn beide liefdes
.
op de foto zie je nog dat het oude scherm erop zit.
20140622_153835-1.jpg
onder de kap de kap is alles nog netjes
IMG-20140614-WA0009-1.jpg
dingen nog te doen? Jazeker:
-andere bumperstript/pdc sensoren/kabelboom voor de voorbumper zodat het pdc weer werkt.
-la roest laten verwijderen thv dorpel/wielkast.
-stoelmodule bestuurders stoel vervangen zodat alle electrische functies weer volledig werken.
-voorste subframe rubbers van de achter as vernieuwen, omdat deze de beste tijd wel gehad hebben.
-alle reactie stangen tbv de achterwiel ophanging preventief vernieuwen.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 25 okt 2014, 21:59
door Alexander
Wat een beauty Johnny
Lex
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 25 okt 2014, 22:03
door Johnny
Thanx wij zijn er dan ook enorm blij mee
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 02 nov 2014, 22:08
door Johnny
Afgelopen week weer voor een jaar goed gekeurd voor de apk.
moest alleen even 2 nieuwe fusee kogels onder en een mislamp deed het niet.(was een massa probleem).
Dit alles zelf gefixt.
Van het weekendweer ff bezig geweest.
vriend van me deed zijn 210 weg en ik vond het wel een goed idee om wat dingen uit te wisselen.
zo werkt mijn alarm weer zoals het hoort , mijn ruitensproeier tank is weer heel (nadat mijn vrouw het verrot getrokken had).
En de rem van het handschoenenkastje is weer heel.
oftewel dankjewel drivermike30
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 08 feb 2015, 19:01
door Johnny
Nog niet gedaan maar vandaag wel besloten te gaan doen.
door de pekel en troep van de afgelopen maanden is het kleine beetjes roest aan de wielranden achter enorm verslechterd
.
Ik ga van de week klasse klassiek maar eens bellen om een keer te laten kijken wat er voor de rest aan mankeerd kwa roest en wat het me gaat kosten om dit te laten repareren. Heb al her en der rond gekeken (op internet) maar heb nog steeds het beste gevoel bij klasse klassiek.
Hoop dat dit niet verandert bij het bezoek.
20150208_165559-1.jpg
20150208_165538-1.jpg
20150208_165559-1.jpg
Ik weet dat hij op de foto stijf onder het zout zit
maar durf hem niet te wassen met nachtvorst.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 25 feb 2015, 12:12
door Johnny
Afgelopen zaterdag even bij klasseklassiek wezen buurten, en even naar de roest laten kijken en een raming laten maken.
moet zeggen dat ik er ook ontzettend vriendelijk en goed geholpen ben. Denk dat het dan ook daar gaat gebeuren. Had er een goed gevoel bij. Vroeg aan patrick of hij mijn voorwïelen even wou balanceren. Was allemaal geen probleem. Oftewel dikke duim voor kk.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 23 aug 2015, 16:30
door Johnny
Zo maar weer een een update maken
heb de combi laten helpen aan de roest aan de dorpels/wielkast randen.
maar net zoals gewoonlijk is het altijd veel erger als dat jezelf dacht dat het was.
Ondanks dat mag het resultaat zoals ik eigenlijk al verwacht had er zijn , en zijn er ook enorm tevreden met het behaalde resultaat van klasse klassiek.
20150718_162516_20150823_160157.jpg
20150718_162611_20150823_155856.jpg
20150718_162602_20150823_160010.jpg
heb ook gelijk de gaten in de kofferbak laten repareren.
20150718_162545_20150823_161449.jpg
20150718_162537_20150823_161558.jpg
hierbij de link van klasse klassiek waar de foto's van de reparatie staan:
https://www.flickr.com/photos/klasse_klassiek/sets/
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 23 aug 2015, 16:45
door Johnny
Nog even een grote beurt gegeven aan de combi
zo ook gelijk de voorste subframe rubber vernieuwd omdat deze redelijk slecht waren.
Heb hier alleen helaas geen fotos van gemaakt die ben ik vergeten te maken in de strijd
.
nou ja heb er eentje
FB_IMG_1440340629333_20150823_163854.jpg
zo ook een nieuwe achterdemper gemonteerd omdat de ophang beugel los geroest was en niet meer te lassen.
EEN GOEDE TIP VOOR EEN NIEUWE UITLAAT!!!!!!!!! kijk op
http://www.uitlaatcity.nl , heb hier mijn nieuwe einddemper gekocht voor 100euro inclusief nieuwe rubbers/klem en verzendkosten.
Had al elders zitten kjjken maar daar kwamen ze uit op 250+ dus was de keus makkelijk.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 23 aug 2015, 17:18
door Johnny
De combi was dus klaar om met de sleurhut naar spanje te gaan ......................dacht ik......
ik de combi ingeladen en zeg tegen mijn vrouw: ik ga ff naar de pomp, tanken banden op pompen en dan aankoppellen en dan ga ik nog ff slapen.
zo gezegt ik stap in start de motor en toen hoorde ik ........pfffft......pfffft......pfffft.
daaaaaag slapie!!!!!!!!
ik kijken en dacht zelf dat de verstuiver van de 6e cilinder lekte, ik dus de anwb gebeld waarna de monteur binnen 20minuten voor de deur stond t en mijn gedachte bevestigde en mij vertelde dit niet binnen 48 uur op te kunnen lossen en regelde binnen een uur vervangend vervoer.
kon dus helaas niet naar de costa brava rijden met mijn net gespoten combi
.
al het alternatief ook niet slecht was.
20150725_212941_20150823_170621.jpg
hagelnieuwe transporter bus.(reed fijn maar was niet zo fijn als mijn eigen combi).
Zo had mijn vader dus geregeld dat mijn combi opgeladen werd en bij terlouw neergezet werd om gerepareerd te worden.
IMG-20150727-WA0001_20150823_170950.jpg
daar hebben ze op mijn aanvraag alle verstuivers eruit gehad /compressie gemeten en daaruit bleek dat de motor nog in goede conditie is en dat de voorkamer van de 6e cilinder was los gekomen.
Deze zouden ze eruit halen en kijken wat er aan scheelde maar bleek een kwaal te zijn bij deze motoren.
deze gerapareerd en 1 nieuwe verstuiver geplaats omdat deze licht brandstof lekte.
ik de auto opgehaald en was niet helemaal tevreden met het resultaat en besloot zelf ook nog eens te kijken ......nu lekte hij dus op cilnder 4.
Ik terug waar ik heel vriendelijk werd geholpen met het besluit tezamen genomen om dan maar gelijk alle voorkamers te demonteren en opnieuw te monteren.
dit is nog gaande dus hoop dat ik hem weergauw terug heb.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 13 sep 2015, 20:43
door Johnny
Zo weer een update
de auto weer terug van terlouw hijis nu weer dik voor elkaar.
en er weer tvereden mee
wat hebben ze gedaan:
6 nieuwe gloeibougies
alle voorkamers eruit gehaald en schoongemaakt
een nieuweverstuiver geplaats
Aanzuig buis vervangen vanaf de intercooler naar inlaatspruitstuk (omdat deze niet goed aan sloot)
auto is dus weer dik voor elkaar
(Kost wat maar dan hebbie ook wat)
Nu doet er alleen het volgende op: mijn vrouw en ik beginnen een eigen zaak waardoor de combi te klein word en wij dus moeten gaan uitzien naar een bus, waardoor wij dus HELAAS genoodzaakt zijn de combi te verkopen .
ik ga deze dus met pijn im mijn hart te koop zetten hier op het forum.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 03 nov 2015, 12:12
door Johnny
Update:
Bij nader inzien en een bedrijf wat kennelijk niet graag autos verkoopt blijft de combi toch in ons bezit.
kreeg er nog genoeg voor terug maar de beste man stuurt maar niet de gevraagde informatie dus heb ik besloten dat hij hem in een gat mag steken waar de zon niet schijnt. Ik ga nu immers niet op mijn knieën of ik aub een auto bij je mag kopen.
daarbij komt dat de combi gewoon goed is en ik er eigenlijk niet vanaf wil.
Zo dus weer naar de keuring geweest waar deze weer glansrijk doorheen kwam. Tevens gelijk de airco weer een beurt laten geven.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 22 mei 2016, 17:02
door Johnny
Zo tis weer ff geleden.
Heb de combi inmiddels alsnog verkocht/ingeruild op een splinternieuwe opel vivaro sport .combi werd alsnog te klein met een hond en enz enz.
Daarbij kreeg hij af en toe problemen met de printplaat in de versnellingsbak. Tezamen met de kleine problemen zoals een haperende raammotor defecte achterruitenwisser hadden we besloten om hem alsnog van de hand te doen.
Dus vanaf nu alleen nog een W124 combi. Blijven mooie auto's maar dit is voor ons praktischer.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 07 jun 2016, 16:01
door PeterGraceland
Mooi verhaal. Met belangstelling gelezen. Heb zelf ook een W210 300TD exact zelfde kleur. Nu eerst kleine dingetjes, antenne kapje, xtra sleutel, radio code en airco gefixed. Nu gaat ie over 3 weken naar de spuiter om de gratis geleverde roest weg te laten werken en spuitwerk.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 03 nov 2016, 22:37
door Johnny
Blijven mooie auto's. Alleen de roest is wel een dingetje zeg maar. Maar zijn geweldige auto's.
Re: W210 300TDT Avantgarde 1997
Geplaatst: 04 nov 2016, 17:55
door Stefan1990
De roest is het grootste minpunt bij de W210, voor de rest valt het best mee.
Geplaatst: 28 jun 2017, 08:48
door Benzer
Mijn vraag is dan altijd wat zulks nou kost.
Aan mijn E300 zitten ook een paar plekken, nou begrijp ik dat de kostprijs afhangt van het soort en aantal plekken, maar wielkasten, deurdorpels, wat kost nou een gemiddelde roestbehandeling inclusief laswerk etc...