Stern: E200CDI Classic aut. 1999.
Geplaatst: 21 okt 2013, 19:30
Afgelopen woensdag 16 oktober mijn "nieuwe" Benz opgehaald, een W210 E200 CDI.
Ben hier vanaf februari op zoek naar geweest, en het was niet eenvoudig een goed exemplaar te vinden welke ook reƫel geprijsd was.
Het moest er een zijn met een viercilinder CDI motor, dit gezien het verbruik en onderhoudskosten. Oorspronkelijk op zoek naar een S210 (=station/ T-model) tweede serie, later gewijzigd naar een sedan eerste serie, dit aangezien hier toch fors minder elektronica in zit, wat dus ook minder problemen kan geven. Daarnaast is het de bedoeling dat als de auto 15 jaar auto is deze op de zaak te zetten, aangezien vanaf deze leeftijd bijtelling dagwaarde telt, en dat zal de eerste serie eerder halen dan de tweede.
In eerste instantie gezocht in Duitsland, echter na verloop van tijd het zoekterrein verlegd naar Nederland aangezien de prijzen hier toch lager liggen en de controle mbt de km stand en het aantal eigenaren makkelijker is.
Het is geworden een:
-W210 E200 CDI, Classic automaat.
-Bj janauri 1999, origineel Nederlands.
-Tweede eigenaar, eerste eigenaar is bekend.
-Dealeronderhouden, onderhoudsboekje aanwezig.
-Km stand 275.000 NAP.
-Schadevrij en een schadevrij verleden.
-Kleur Zirkoongroen.
Roest, zoals bekend is dit het grootste probleem bij dit model en is ook de reden dat het lang geduurd heeft een goed model te vinden. Deze heeft roest bij de voorschermen, die zullen ook worden vervangen, en lichtjes roest aan de binnenkant bij de achterste wielkasten. Verder roestvrij, wat haast uniek is.
Bij het maken van de proefrit had ik toen ik de weg opdraaide had al gelijk het gevoel, dit zit goed, de motor draaide mooi rond en maakte geen herrie, de bak deed netjes zijn werk. Dit heb ik ook anders ervaren.
En nu maar hopen dat de praktijk mijn gevoel zal bewijzen!
Onderstaand een foto genomen op weg naar huis.
Welkom thuis!
Ben hier vanaf februari op zoek naar geweest, en het was niet eenvoudig een goed exemplaar te vinden welke ook reƫel geprijsd was.
Het moest er een zijn met een viercilinder CDI motor, dit gezien het verbruik en onderhoudskosten. Oorspronkelijk op zoek naar een S210 (=station/ T-model) tweede serie, later gewijzigd naar een sedan eerste serie, dit aangezien hier toch fors minder elektronica in zit, wat dus ook minder problemen kan geven. Daarnaast is het de bedoeling dat als de auto 15 jaar auto is deze op de zaak te zetten, aangezien vanaf deze leeftijd bijtelling dagwaarde telt, en dat zal de eerste serie eerder halen dan de tweede.
In eerste instantie gezocht in Duitsland, echter na verloop van tijd het zoekterrein verlegd naar Nederland aangezien de prijzen hier toch lager liggen en de controle mbt de km stand en het aantal eigenaren makkelijker is.
Het is geworden een:
-W210 E200 CDI, Classic automaat.
-Bj janauri 1999, origineel Nederlands.
-Tweede eigenaar, eerste eigenaar is bekend.
-Dealeronderhouden, onderhoudsboekje aanwezig.
-Km stand 275.000 NAP.
-Schadevrij en een schadevrij verleden.
-Kleur Zirkoongroen.
Roest, zoals bekend is dit het grootste probleem bij dit model en is ook de reden dat het lang geduurd heeft een goed model te vinden. Deze heeft roest bij de voorschermen, die zullen ook worden vervangen, en lichtjes roest aan de binnenkant bij de achterste wielkasten. Verder roestvrij, wat haast uniek is.
Bij het maken van de proefrit had ik toen ik de weg opdraaide had al gelijk het gevoel, dit zit goed, de motor draaide mooi rond en maakte geen herrie, de bak deed netjes zijn werk. Dit heb ik ook anders ervaren.
En nu maar hopen dat de praktijk mijn gevoel zal bewijzen!
Onderstaand een foto genomen op weg naar huis.
Welkom thuis!