Pagina 1 van 1

S21097: E320 Avantgarde 1997

Geplaatst: 23 sep 2013, 20:14
door S21097
Vandaag maar eens begonnen met het aanpakken van het roestduiveltje.
Ondanks dan mijn S210 voor een 210 bijna geen roest heeft, is zelf dat beetje altijd nog weer best veel ;-)

Rechterachterscherm zat een gat, miste een stuk wielkuiprand, 2x plekje in de rechter kokerbalk, een gaatje in het rechtervoorscherm en een klein beetje roest bovenaan de linkerachterdeur.

En toen we toch bezig waren ook maar direct de kachelmotorregelaar gerepeareerd, nu kan ik gelukkig weer de ramen ontwasemen, koelen en verwarmen ;-)

Nog te doen:
- laatste stukje gladschuren en spuiten
- mistlamp rechtsvoor lampje kapot
- ster op de motorkap mist
- linker spiegelglas is kapot
- 2x roestplekje op de achterklep
- airco bijvullen, deze werkt nog wel, maar zit laag met de LD.

Wie heeft nog bovenstaande spullen in de aanbieding?

Re: S21097: E320 Avantgarde 1997

Geplaatst: 24 sep 2013, 11:44
door DeMegens
Laat je de rest van het spuitwerk doen, of ga je dat ook zelf aanpakken?
En wat zit er onder de grondlak?

Heb je rechtstreeks over het blank staal geprimerd, of heb je er nog iets tussen zitten?

Ik ben afgelopen jaar zelf ook al flink bezig geweest met het aanpakken van de roest aan mijn 210. Kan je vertellen dat er heel wat tijd in is gaan zitten, maar hij is nu dan ook zo goed als roestvrij:)

Re: S21097: E320 Avantgarde 1997

Geplaatst: 24 sep 2013, 12:24
door S21097
Eerst heb ik de roest uitgestukt, daarna een paar stukjes plaatwerk vervangen.
Vervolgens in een (roestwerende) primer, hierna 2 componenten plamuur.

Heb de eerste paar stappen (grof schuren) afgerond en daarna tijdelijk een grondlaag erop gezet. ('s avonds wordt het namelijk weer vochtig).

Ik ga hem na de laatste paar keer glad/strak schuren zelf spuiten, het zal natuurlijk niet zo netjes worden dan wanneer een autospuiter het doet, maar het is ook geen nieuwe ;-)
En ik heb ook niet het voornemen de auto 100% strak te maken, hij is op leeftijd en vindt het belangrijker dat hij het goed doet. Tuurlijk mag(moet) hij er wel (redelijk) netjes uit zien, anders zou ik de roest gewoon laten zitten en de auto laten opeten.

De roest die ik nu weg heb gehaald was ook niet nieuw, hier was iemand al een vrolijk bezig geweest met plamuur. De andere kant is gelukkig wel strak (scheelt weer werk). Ook de deuren zijn gelukkig hard (plaatwerk) met een paar plekjes vliegroest aan de onderkant binnen.

Hiervoor had ik een S124 mopf 2, deze had ook wel wat roestplekjes (zat ook al lak op waterbasis op).

Re: S21097: E320 Avantgarde 1997

Geplaatst: 22 okt 2013, 17:06
door DeMegens
En, hoe is het eindresultaat geworden?

Re: S21097: E320 Avantgarde 1997

Geplaatst: 28 okt 2013, 23:08
door S21097
nog niet klaar, eerst maar ff gewoon zwart erop, bij mooi weer rond ik het af.........