Degids: E320 Kombi Avantgarde 2000
Geplaatst: 24 mar 2013, 00:39
Lijkt me leuk om een logboek van de Benz bij te houden.
Het gaat hier om een Mercedes Benz E320 Kombi (S210) van 09-2000.
Even wat opties overtypen:
Sinds vrijdag zit er een Prins VSI II LPG G3 installatie in met een bijzondere brandstoftanksituatie (3 x woordwaarde).
Ik wilde namelijk geen concessies doen op ruimte en een rechtopstaande ringtank (op de plaats van het reserve wiel) werkt heel slecht. Dus moest er iets anders komen: in de plaats van de benzinetank is nu een cilinder gastank gekomen met daaromheen nog een stuk benzinetank. Een dergelijke vervangingskit was er al voor de S124 en de fabrikant dacht dat die ook wel zou passen voor een S210.
Dat bleek in de praktijk toch even heel iets anders te liggen. De fabrikant heeft voor mijn auto als eerst deze kit passend gemaakt en heeft dus nu ook voor de S210 een vervangingskit!
De gastank is niet groot: 50 liter en de benzinetank komt neer op circa 25 liter. Wel wat vaker tanken dus, maar dat vind ik stukken minder erg dan een tank in de kofferruimte, want dan is het hele principe van de Kombi naar de haaien.
In het rood gearceerd is de benzinetank, in het groen gearceerd is natuurlijk de LPG cilinder tank en in het blauw gearceerd is de uitlaat zichtbaar die omgeleid moest worden om het netjes te laten passen.
Even zonder highlights.
Vanuit een iets andere hoek gezien.
De Benz rijdt echt fantastisch op gas. Je merkt totaal niet dat hij overschakelt van benzine naar gas.
Ik merk dat bij stationair draaien, de motor echt super mooi rond loopt en heel laag in de toeren: 500. Op benzine ligt dat toch wel zo'n 150 à 200 toeren hoger schat ik in. Als de ventilator hoger dan standje 1 staat, kun je absoluut niet merken dat de motor draait, fluister zacht!
Ook bij goed gas geven merk ik totaal geen verschil met rijden op benzine, ik kan dus ook geen vermogensverlies bemerken.
8 april gaat de Benz naar Klasse Klassiek om de roest te laten bijwerken en voor een dinitrol antiroestbehandeling!
Het gaat hier om een Mercedes Benz E320 Kombi (S210) van 09-2000.
Even wat opties overtypen:
Code: Selecteer alles
Datenkarte
040U SCHWARZ - UNILACK
218A LEDER GRAU / ORIONGRAU
220 PARKTRONIC-SYSTEM (PTS)
248 FONDSITZ MIT INTEGRIERTEM KINDERSITZ
249 INNEN- UND AUSSENSPIEGEL AUTOMAT. ABBLENDBAR
260 TYPKENNZEICHEN AUF HECKDECKEL - WEGFALL
273 TELEFON-VORRUESTUNG NETZ D - HANDY
275 MEMORY-PAKET (FAHRERSITZ, LENKSAEULE U. SPIEGEL)
293 SIDEBAG IM FOND LINKS UND RECHTS
345 REGENSENSOR
354 ANTENNE FUER TELEFON D/E-NETZ
401 KOMFORTSITZE VORN MIT BELUEFTUNG UND SITZHEIZUNG
414 SHIEBEDACH ELEKTRISCH IN GLASAUSFUEHRUNG
423 GETRIEBE AUTOMATISCH 5-GANG
480 NIVEAU - REGULIERUNG
500 AUSSENSPIEGEL LI. U. RE. ABKLAPPBAR
543 SONNENBLENDE MIT MAKE-UP SPIEGEL LI UND RE BE-
551 EINBRUCH- UND DIEBSTAHLWARNANLAGE (EDW)
581 KLIMATISIERUNGSAUTOMATIC
600 SCHEINWERFER - REINIGUNGSANLAGE
611 AUSSTIEGSLEUCHTEN FUER FAHRERTUEREN
612 XENON-SCHEINWERFER RECHTSVERKEHR
673 BATTERIE MIT GROESSERER KAPAZITAET
676 LM 5-SPEICHEN-DESIGN 17" BREITREIFEN/SPORTFAHRWERK
691 WD-BLAUES GLAS RUNDUM, HECKSCHEIBE-ESG
735 HOLZAUSFUEHRUNG SAPELI BRAUN
801 210____ - 19981201 - AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
801 112.9__ - 19990129 - AEJ 10/1/K/M/X
801 722.6__ - 19990504 - AEJ 10/1/K/M/X
810 SOUNDSYSTEM
819 CD-WECHSLER
876 INNENRAUM-LICHTPAKET
877 LESELEUCHTE IM FOND
882 INNENRAUMABSICHERUNG
910 LICHTMASCHINE MIT GROESSERER KAPAZITAET
926 ABGASREINIGUNG MIT EU4 TECHNIK (EURO 4)
954 AUSSTATTUNGSPAKET Avantgarde
988 KFZ-BRIEF UND COC PAPIER U.TYPSCHILD (MASCH)
Ik wilde namelijk geen concessies doen op ruimte en een rechtopstaande ringtank (op de plaats van het reserve wiel) werkt heel slecht. Dus moest er iets anders komen: in de plaats van de benzinetank is nu een cilinder gastank gekomen met daaromheen nog een stuk benzinetank. Een dergelijke vervangingskit was er al voor de S124 en de fabrikant dacht dat die ook wel zou passen voor een S210.
Dat bleek in de praktijk toch even heel iets anders te liggen. De fabrikant heeft voor mijn auto als eerst deze kit passend gemaakt en heeft dus nu ook voor de S210 een vervangingskit!
De gastank is niet groot: 50 liter en de benzinetank komt neer op circa 25 liter. Wel wat vaker tanken dus, maar dat vind ik stukken minder erg dan een tank in de kofferruimte, want dan is het hele principe van de Kombi naar de haaien.
In het rood gearceerd is de benzinetank, in het groen gearceerd is natuurlijk de LPG cilinder tank en in het blauw gearceerd is de uitlaat zichtbaar die omgeleid moest worden om het netjes te laten passen.
Even zonder highlights.
Vanuit een iets andere hoek gezien.
De Benz rijdt echt fantastisch op gas. Je merkt totaal niet dat hij overschakelt van benzine naar gas.
Ik merk dat bij stationair draaien, de motor echt super mooi rond loopt en heel laag in de toeren: 500. Op benzine ligt dat toch wel zo'n 150 à 200 toeren hoger schat ik in. Als de ventilator hoger dan standje 1 staat, kun je absoluut niet merken dat de motor draait, fluister zacht!
Ook bij goed gas geven merk ik totaal geen verschil met rijden op benzine, ik kan dus ook geen vermogensverlies bemerken.
8 april gaat de Benz naar Klasse Klassiek om de roest te laten bijwerken en voor een dinitrol antiroestbehandeling!