W210Club.nl

Alles over de Mercedes W210

Het is nu 19 sep 2018, 04:01

Roest

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Roest

Berichtdoor Bram Jansen » 04 sep 2018, 09:17

Zijn er gevallen bekend van roestvrije W210 exemplaren, en zo ja, is er een reden aan te geven waarom de één wel en de andere geen roest vertoont.

Als er roest is verholpen of aangepakt, is dit dan blijvend weg.

Laat hierover eens iets horen, ik heb belangstelling in een W210 maar het roest houd mij tegen.
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 326
Geregistreerd: 18 apr 2014, 21:32
Woonplaats: France
Roepnaam: Lex
Type wagen: Ander type
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Andere wagens/opmerkingen: W201 190E 2.6 1991
W126 300SE 1988
E300TT1994


Re: Roest

Berichtdoor Hulzie » 04 sep 2018, 10:28

De mijne is roestvrij, maar ik denk dat het roest ontstaan is gekomen door fabriek, koper en dealer, zo weet ik van de mijne dat er in 2013 een nieuw kofferdeksel op is gekomen onder fabrieksgarantie, er heeft een dealer tussen gezeten die zich hard maakte voor zijn klant, en de klant was eerste eigenaar nog, die vond het onacceptabel en was schijnbaar een goede klant. De wagen is pas nog nagezien door Wensink, ze vonden de wagen bijzonder, en keken ook vreemd op, geen roest te vinden, terwijl die mannen de plekken toch echt wel weten. Dus ze zijn er wel.

Iets anders is olieverbruik.
Deze heeft op 7000 km nog steeds geen melding gekregen bij bijvullen, en er zit nog wat er aan moet zitten aan de stok.
Denk wel dat Mercedes geen grote trekkers zijn, vermoed dat ik mijn vorige zelf heb leren veel olie zuipen door karren te rijden met 2 tor 2,5 kuub nat zand erop, gewicht is dan x 1,75, dat was teveel van het goede, ben ook nu weer aan het straat maken maar wil niet meer dan 1 kuub zand op mijn aanhanger hebben, die 3,5 ton mag hebben, maar om behoud van de auto. IK heb nu veel zand gereden met de tractor die ik ook heb staan.

In deze zou ik eigenlijk zeggen, koop en niet 1 waar een dikke aanhanger of paardekar met twee paarden achter heeft gezeten, vaak wel te zien aan de trekhaak kogel en de speling op de kogel. Het ontbreken van het beschermkapje geeft mij dan al zo'n voorgevoel. De kogel moet mooi , afgedekt zijn en zeker geen roest van krassen bevatten.

Dit om mijn olie ervaring met 1 van mijn vorige tijdens mijn verbouwing.

En die aanhanger van mij, heb ik eigenlijk ook niet voor zand, maar zo'n groot ding is puur handig voor mij voor droog brandhout, er past gewoon aardig wat op, en is maar een fractie van gewicht van zand.
Afbeelding
Hulzie
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 14 mei 2013, 13:03
Woonplaats: Staphorst Prov. Overijssel
Roepnaam: Henk
Type wagen: E320CDI
T-Modell: Nee
Bouwjaar: 2001
Brandstof: Diesel
Automaat: Nee
Uitvoering: Avantgarde


Re: Roest

Berichtdoor Bram Jansen » 06 sep 2018, 19:04

mooi verhaal Henk. Dankjewel.
Hoe is het met de roest van een W211 onder die kappen aan de onderkant

Zijn hier mensen die hun wagen hebben laten Dinitrollen en zo ja, was dit een hoge kostenpost.
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 326
Geregistreerd: 18 apr 2014, 21:32
Woonplaats: France
Roepnaam: Lex
Type wagen: Ander type
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Andere wagens/opmerkingen: W201 190E 2.6 1991
W126 300SE 1988
E300TT1994


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron