Sinds de aankoop werkt het raam RA (rechts achter) niet. Had en heeft nog steeds niet echt spoed, maar ik heb er vandaag toch even naar gekeken.
Auto op contact***, radio aan, wat gereedschap erbij en maar rustig begonnen met het demonteren van het deurpaneel.
Eerst de schroefjes opgezocht,
- 1x Bij slot mechaniek
- 1x Achter kapje bij deurklink binnenzijde
- 1x Onder dop, iets onder 'arm leuning'
- Raam schakelaar er uit wippen om kabeltje af te koppelen
- Instapverlichting eruit klikken om kabeltje af te koppelen
En toen zag ik het volgende: De vorige eigenaar vond de werking van het raam al net zo belangrijk als ik dat vind. Een houten stok ertussen om te voorkomen dat het raam naar beneden valt en de kabel van de motor afgekoppeld.
Voordat je het een en ander verder gaat demonteren kun je voor de bescherming van je raam, deze nog even vastzetten met ducktape o.i.d. aan de buiten/binnenzijde. Dat deze niet naar beneden valt wanneer je het raammechanisme demonteert (en de stok weghaalt )
Koppel nu eventueel ook de kabel van de raammotor af.
Nu zoek je je 'boorapparaat' op en boor je de kop van de 4 popnagels/klinknagels af.
Het raammechanisme hang nu nog aan het raam. Omdat ik niet kon bekijken hoe het een en ander vast zat heb ik de ducktape van het raam afgetrokken en het raam laten zakken. Dan wordt alles duidelijk. .. Helaas hiervan nog geen foto.
Het vervolg komt nog, ik ga wat beter fotos maken dan.
Zoals gezegd heb ik er geen drukte ermee, maar nu is het wel duidelijk wat er moet gebeuren. Eerst een nieuwe/gebruikt mechaniek regelen. Sloop, MP, ebay,.. .. Voorlopig gooi ik de centen nog in de tank
Tijdelijke blokkade: En de ellende: De motor functioneert nog wel, een nieuwe geleiding is dan voldoende?
*** Accu eventueel afkoppelen, op eigen risico werken met de auto op contact!