W210Club.nl

Alles over de Mercedes W210

Het is nu 17 feb 2019, 20:45

bouwi W210

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.

bouwi W210

Berichtdoor bouwi w210 » 04 feb 2019, 18:07

Hoi mijn naam is bouwi en ik heb een e280 sedan uit 98 gehad.
ik ben weer aan het kijken voor een nieuwe en stuite op een E320 t model mijn vraag was of er op de t modellen luchtvering zit,want kheb hiervoor een s500 uit 99 gehad en die had slechte luchtvering en die heb ik van armoede weg moeten doen, dus ik wil nooit meer luchtvering :naughty:
bouwi w210
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 feb 2019, 17:58
Roepnaam: bobush
Type wagen: E320
T-Modell: Ja
Bouwjaar: 1999
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja
Uitvoering: Elegance


Re: bouwi W210

Berichtdoor Bram Jansen » 05 feb 2019, 00:19

Welkom Bobush!

Ik vrees dat ze allemaal luchtvering hebben. Maar weet dat niet zeker.
Ik zie het wat optimistiser.
Zowel lucht als hydraulisch is die vering, mits in orde, prima.
Bij beide systemen heb je met lekkages of breuken problemen, maar dat is met alles zo.
Vroeger reed ik Citroen, de grotere als DS Pallas, ook een gevreesde vering bij manko's. maarrrrrrr
als je je een beetje verdiept in het systeem, en gaat begrijpen hoe het werkt, is het manko bijna altijd eenvoudig te lokaliseren en te repareren. Verdiep je er eens in.

Zo is het met alle techniek nou eenmaal.
Ik zou me bij de W210 meer druk maken om roest. Een roestvrije vinden is nog wel een opgaaf.
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 341
Geregistreerd: 18 apr 2014, 21:32
Woonplaats: France
Roepnaam: Lex
Type wagen: Ander type
T-Modell: Nee
Bouwjaar: N.n.b.
Brandstof: N.n.b.
Andere wagens/opmerkingen: W201 190E 2.6 1991
W126 300SE 1988
E300TT1994


Re: bouwi W210

Berichtdoor RD500sec » 13 feb 2019, 20:56

De T modellen hebben standaard hoogteregeling op de achteras, dat werkt hydraulisch met een veercilinder, een veerbol gevud met stikstof, wat leidingwerk, een pomp en reservoir in de motorruimte, net als de T modellen van de 123 en 124.

Of de 210 ook met luchtvering is geleverd weet ik niet.

Verder sluit ik me bij Bram aan.
Kijk wat betreft roest ook naar het subframe achter en de veerschotels voor, dus kijken op een brug verdient de voorkeur.
RD500sec
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 09 jun 2017, 20:21
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
T-Modell: Nee
Bouwjaar: Ouder
Brandstof: Benzine
Automaat: Ja


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten